سوبارو

سوبارو سولترا معرفی شد؛ اولین کراس اور تمام برقی سوبارو با طراحی خلاقانه و توان پیمایش ۴۶۰ کیلومتر

امروز برای سوبارو، تاریخ‌ساز و دارای اهمیت است. ساعاتی پیش، نخستین خودرو تمام الکتریکی این برند اصیل ژاپنی با نام سولترا (Solterra) رسما رونمایی شد.

سولترا حاصل همکاری فنی سوبارو و تویوتا است. این خودرو، اشتراکات بسیاری با تویوتا bZ4X دارد. هر دو خودرو، اواخر سال ۲۰۲۲ به بازار جهانی عرضه خواهند شد اما بنابر شواهد موجود، مشخصات دقیق سولترا برای صادرات با خارج از ژاپن، هنوز اعلام نشده است. محصول جدید سوبارو، احتمالا در ابتدای روند تولید، مخصوص بازار داخلی کشور سازنده خواهد بود.

مطابق سنت سوبارو، سولترا هم خودرویی با سیستم دو دیفرانسیل دائمی خواهد بود. دو موتور ۱۰۷ اسب بخاری روی محورهای جلو و عقب، مجموع قدرت ۲۱۵ اسب بخار برای خودرو فراهم می‌کنند. فناوری تمام چرخ محرک سوبارو موسوم به X-Mode، روی سولترا نصب خواهد شد تا عملکرد یکنواخت خودرو در مسیرهای متنوع، با هوش مصنوعی بهینه سازی شود.

مشابه تویوتا bZ4X، سولترا هم مجهز به باتری لیتیوم یون ۷۱/۴ کیلووات ساعتی خواهد بود و توان پیمایش ۴۶۰ کیلومتر خواهد داشت. البته این آمار، براساس استاندارد WLTC ژاپن محاسبه شده و احتمالا از آزمون‌های EPA اروپا، بیشتر است. سیستم شارژ خودرو می‌تواند به شارژر ۱۵۰ کیلوواتی متصل شود و پس از ۳۰ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت را تکمیل کند.

نمای بیرونی سولترا، چندان دور از انتظار نیست چراکه طی ماه‌های اخیر، تیزرها و تصاویر متنوعی از خودرو منتشر شده بود. علاوه براین، شباهتی غیر قابل انکار بین سولترا و تویوتا BZ4X وجود دارد. چراغ‌های باریک و کشیده، همراه خطوط داخل سپر، محصول جدید سوبارو را به نسخه‌ای کوچک از تویوتا راو۴ نسبت می‌دهند. در کمال تعجب، مه‌شکن‌های دایره‌ای با نمای قدیمی برای سولترا استفاده شده است و حالت جلوپنجره با طرح بسته نیز، نکته‌ی منفی محسوب می‌شوند. همچنین، خط واضح کاپوت و درگاه شارژ روی گلگیر، چندان چشم‌نواز نیستند.

می‌توان رینگ‌های ۲۰ اینچ و حالت جالب چراغ‌های عقب را نکات مثبت در طراحی سولترا دانست. این محصول در مجموع، بسیار زیباتر از رقبای الکتریکی ساخت مزدا، ولوو و تسلا به نظر می‌رسد. ظاهر تهاجمی و اسپرت سولترا، حتی در مدل استاندارد با رینگ های ۱۸ اینچ، جوان‌پسند و جذاب است.

نمای داخلی شاسی بلند برقی سوبارو سولترا

اطلاعات چندانی از امکانات رفاهی و ایمنی سولترا موجود نیست. اندک تصاویر منتشر شده، نمایشگر بزرگ روی داشبورد، فرمان طرح سوبارو و صندلی‌هالی اسپرت را نشان می‌دهند که در مجموع، قابل قبول و چشم‌نواز به نظر می‌رسند. طبق ادعای شرکت سازنده، سولترا با ابعادی به طول ۴,۶۹۰  میلی‌متر، عرض ۱,۸۶۰ میلی‌متر همراه فاصله محورهای ۲,۸۵۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۵۰ میلی‌متر، فضایی راحت برای ۵ سرنشین فراهم خواهد کرد. این خودرو ۲۰۲۰ کیلوگرم وزن خالص دارد.

اطلاعات تکمیلی برای قیمت، آپشن‌ها و زمان عرضه‌ی سوبارو سولترا در کشورهای مختلف، احتمالا هفته آینده در نمایشگاه خودرو لس‌انجلس اعلام خواهد شد.

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (383 ديدگاه)

    حالا اگه nio es6 و nio es8 بعد این معرفی میشدند همه میگفتند از سوبارو کپی گرفته

    یا اگه اونا مالل سوبارو بود این مال nio همه میگفتند nio از سوبارو کپی گرفته

    کلا اتهام زدن به برند های چینی رو مردم ما دوست دارن !

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۸
    1. Amard

      ۲۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (308 ديدگاه)

      این ماشین در واقع همون تویوتا برقی هیچ فرقی ندارن بجز لوگو

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱
      1. Reza Waffen SS

        ۲۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3213 ديدگاه)

        ژاپنیا طراحی بیشتر محصولاشتون رو بصورت مشترک تولید میکنن همچون ( سوبارو BRZ تویوتا ۸۶ ) یا ( اکورا NSX هندا NSX ) و . . . .

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۰
      2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۲۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (141 ديدگاه)

        دقیقا همون تویوتا برقی هستش

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. ارش

      ۲۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1455 ديدگاه)

      نه اصلا چینی ها کپی نمیکنن اصلا جاسوسهاش رو برای دزدی مهندسی تکنولوژی صنایع پیشرفته که نمیفرسته فقط یه کوچولو گند زدن به دنیا

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۴
  2. Reza Hosseini

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (87 ديدگاه)

    سوبارو بهتر بود امضای طراحی خودش رو پیاده می‌کرد
    این ماشین الان چه فرقی با طراحی خودرو های چینی داره؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (6374 ديدگاه)

      میشه بگید شبیه کدام خودروی چینیه !

      اما جدا از این صحبت‌ها ، اگر روزی روزگاری میخواستم برقی بخرم که مطمئناً ژاپنی میخرم ، برای امروز نیست و حداقل یه ۱۰ سالی نیاز هست تا تمام خودروهای برقیِ جهان به یک تکامل نسبی برسند تا با خیال آسوده‌تری بشه استفادشون کرد !

      آقا یه بندی خدایی چند وقت پیش هنر ایرانی بودن و نابغه بودن خودش را در ایدهپردازی بیان کرده بود و راه حل داده بود خیلی ساده که اگر بین راه برق تموم کردیم چه کنیم و ایشون میگفت یه موتور برق بنزینی میذاریم پشت ماشین ، هر جا برق رفت وصل میکنیم به ماشین ، دیدم راست میگه‌ها 😂😂😂 !

      خدایی فکر بدی نیستش ، میشه ، فقط چجوری بشه‌ها نمیدونم ( استاد خیابانی ) !

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
      1. MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)

        ۲۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (272 ديدگاه)

        نوید جان
        اینجور که میبینم ایشالا باید برات زن ژاپنی هم بگیریم ….😉
        آکیو تویودا دختر داره دوستان ؟!

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
  3. ابوالفضل

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    واقعا زیبا
    ولی مثلا تو آلمان یک کار بد هم ۱۰۰۰۰ یورو میگیرن بعدا پورشه ۹۱۱ حدود ۴۰۰۰۰۰ یورو ولی تو ایران حتی پراید انقدر اختلاف داره با حقوق

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
    1. محمد امین

      ۲۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1616 ديدگاه)

      فکر کنم اشتباه‌ کردی، هیچ پورشه ۹۱۱ در تاریخ درب شرکت با قیمت ۴۰۰ هزار یورو به مشتری فروخته نشده ، و نکته ی دوم هم این هست که حقوق پایه در آلمان حدود ۳۰۰۰ یورو هست به بالا و ۱۰ هزار یورو عدد بزرگی هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. AMG GT R

      ۲۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (967 ديدگاه)

      البته آقای ابوالفضل ۲۰۳۰۰۰ دلار قیمت ۹۱۱ توربو s هست ولی اگه اشتباه نکنم ۴۰۰۰۰۰ یورو قیمت یه gt 2 rs کیت تولید محدود Manthey-Racing GmbH هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. فرامرز

        ۲۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1414 ديدگاه)

        حقوق پایه تو آلمان سال ۲۰۲۱ ساعتی ۹.۵ یورو هست که واسه کارای تمام وقت میشه حدود ۱۵۰۰ یورو در ماه (قانونا نباید هفته ای بیشتر از ۴۰ ساعت کار کرد مگه در مواقع استثنا و با مجوز از اتحادیه کار) که بعد از کسر مالیات و انواع بیمه به حدود ۱۱۰۰ یورو میرسه. البته کارگر ساده همیشه پایه حقوق نمیگیره چون کم کم افزایش حقوق داره و کارآموزی هم میگذرونه. مثلا کسی که ۱۰ ساله تو فروشگاه کار میکنه احتمالا حقوقش ۲۵۰۰ یورو باشه که حدود ۷۰۰ یورو ازش کسر بشه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  4. مک وال

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    طراحی ظاهریش داغونه
    خصوصا گلگیرها

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  5. میثم

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2465 ديدگاه)

    برندهایی مثل سوبارو، مزدا و میتسوبیشی واقعا مدیریت ضعیفی دارن که یه ماشین الکتریکی درست و حسابی نمیتونن بدن بازار.
    حالا تسلا رو مثال نمیزنم، همین چینیها مثل نیو و … مگه چقدر عمر دارن، ولی الان ببینید چه محصولات الکتریکی خوبی تولید میکنن که با رقبای گردن کلفت سرشاخ میشن، بعد شرکتی مثل سوبارو باید این وضع رو داشته باشه. اون از طراحی محصولاتش، این از وضعیت الکتریکی‌سازیش. میتسو که به اون روز افتاد. مزدا با وجود فنی و طراحی خوب فروش بالایی نداره، سوزوکی و سوبارو هم که اینطوری، خدایی اینا اگه یه مدیر جسور و دور‌اندیش داشتن الان بهترین الکتریکی‌های بازار رو در سبد محصولاتشون داشتن.
    طرز فکر سنتی باعث این وضع شده.
    بجای اینکه خودشونو آپدیت کنن، با الکتریکی‌سازی مقابله می‌کنن.
    حتی تویوتا با اون عظمت هم بعد از موفقیت‌های تسلا به تکاپو افتاد. البته پلنهای خیلی بزرگی داره ولی تسلا واقعا برنامه‌خاشو مختل کرد.
    نه فقط ژاپنی‌ها، کلا شرکتهای بزرگ مثل اینکه اون بزرگی و فروش بالاشون دیدشونو محدود می‌کنه مثل نوکیا، یا مثل یاهو که گوگل اومد ویرانش کرد.
    شایدم استارتاپ‌ها خیلی پتانسیل رشد دارن ولی اولش چون کوچیکن، کسی اونارو جدی نمی‌گیره.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. AMIR / ARMI

      ۲۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (843 ديدگاه)

      تویوتا سومین شرکت بعد از دو شرکت نفتی آمریکایی در لیست شرکت هایی که مقابله میکنن با پیمان پاریس شناخته شده ( همون پیمان مقابله با تغیرات آب و هوایی )

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    2. بهزاد

      ۲۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1717 ديدگاه)

      دوست عزیز مشکل اینجاست که خیلی ها فکر میکنن مشکلی وجود داره در حالی که اوضاع کاملا عادی داره پیگیری میشه!
      بنظرت در کل جهان ظرفیت برای تولیدات مثلا مزدا با ۸ میلیون و میتسو با ۹ میلیون و سوبارو با ۷ میلیون و سوزوکی با ۶ میلیون دستگاه وجود داره؟
      به نظر شما شرکتی مثل مزدا با انباشت محصولاتش روبرو هست؟ یا مثلا تقاضا برای این شرکت امسال فقط ۵۰۰ هزار دستگاه افزایش داشته باشه توان تولید رو داره؟
      مثال زیاده اما فاجعه اینجاست که برخی فکر میکنن مشخصات باعث پیروزی یک برند میشه و هرکی در مشخصات یک خودرو بهترین باشه قطعا پیروزه!
      اگر وقت داشتید دو دو تا چهارتا کنید ببینید چرا خودروهای ژاپنی که ۱۲۰ و ۱۸۰ و ۲۹۰ و… بخار با شتاب های بالای ۷ ثانیه و به قول خیلی ها با اون طراحی چطور دهه هاست تو بازار موفق بودن؟
      اگر هر علاقه مندی فکر میکنه یک خودروی برقی با ۲۰۰ اسب بخار و شتاب مثلا ۸ ثانیه و برد حدود ۴۰۰ کیلومتری در مقابل رقبا شکست میخوره به کل چیزی از روند بازار نمیدونه.
      اینکه این یا اون رقیب فلان خودرو یا برند خواهند بود یا نه زائیده ی ذهن اینترنتی هست وگرنه هر شرکت با توجه به ظرفیت ها داره کارشو پیش میبره و زمانی زیادی نمونده تا جای این رقبا جابه جا بشه!
      همین الان شرکت NIDEC که بزرگترین تولید کننده موتورهای برقی در جهان هست با ۲۲ شرکت تا به حال قرارداد تامین بسته و این اتفاق برای مثلا دو سال پیش نبوده بلکه سالها قبل اونها این روزها را میدیدن یا دو شرکت هیتاچی و ABB که پشت سر هم در حال امضای قرارداد برای ساخت شارژرها و تامین جایگاه های اون برای آینده ی صنعت خودرو هستند و ده ها مثال دیگر که برخلاف اخبار محدود صنعت خودروی برقی که یک سویه شده دیگران هم در حال ریشه زدن هستند و درخت تنومند آنها سالها بعد جلوی چشم همه ما قرار خواهد گرفت و زیاد درگیر هیجانات اولیه پوست اندازی صنعت خودرو نباشید.

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  6. (Saeed(peugeot

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سطح همکاری های سوبارو و تویوتا به نظرم خیلی عمیق تر شده …..این ماشین از خیلی جهات به تویوتا هست / به شباهت به خودروی برقی تویوتا هم که چند هفته پیش رونمایی شد نیست …..

    طراحی داخلی هم به نظرم مقداری شبیه محصولات جدید تویوتاست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. پرهام رهام

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (179 ديدگاه)

    قشنگه زیباست

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  8. GT

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کلمه ناهماهنگ برای این ماشین ساخته شده :))

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  9. mehran.Jy

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (231 ديدگاه)

    “این محصول در مجموع، بسیار زیباتر از رقبای الکتریکی ساخت مزدا، ولوو و تسلا به نظر می‌رسد”

    این جمله رو انگار دیبی کلاه قرمزی گفته.

    با هر متر و معیاری برای زیبایی این ته لیست سه خودروساز یادشده قرار می گیره

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4475 ديدگاه)

    من که جذابیتی نمیبینم، یه شتر و پلنگلیه برای خودش چیه آخه اون تیکه های مشکی دیگه چیه!
    از طرفی ولی خب بردش بد نیست…

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا