سوبارو

معرفی رسمی سوبارو WRX S4 سدان با برف‌پاک‌کن عقب!

اوایل ماه سپتامبر بود که سوبارو از نسل جدید WRX برای بازار آمریکا رونمایی کرد و حالا نوبت به برادر ژاپنی این خودرو رسیده تا در سرزمین آفتاب خودنمایی کند. این خودرو تقریباً مشابه نسخه آمریکایی WRX بوده و تنها تفاوت آن به حذف شبرنگ‌های نارنجی جانبی و اضافه شدن نشان‌های STI و S4 قرمز روی درب صندوق‌عقب خلاصه می‌شود. البته آنچه باعث جلب‌توجه ما شده اضافه شدن برف‌پاک‌کن عقب به مدل بازار ژاپن است.

بله این یک سدان با برف‌پاک‌کن عقب است چیزی که تقریباً تاکنون روی سدان ها دیده نشده است. البته اشکودا رپید، اوکتاویا و ساپرب را نباید به حساب آورد زیرا این خودروها از نظر فنی در دسته هاچبک ها یا لیفت بک ها قرار می‌گیرند. هرچند در گذشته برخی سدان های واقعی با برف‌پاک‌کن عقب هم تولید شده‌اند و حتی لانچیا فلامینیا دارای دو برف‌پاک‌کن عقب بوده است! برخی خودروهای ژاپنی از جمله هوندا سیویک و آکورد، نیسان پریمیرا، میتسوبیشی لنسر اوو و کوپه‌هایی همچون نیسان سیلویا و تویوتا سورر نیز از این ویژگی استفاده کرده است. نمونه اروپایی این خودروها نیز فیات تمپرا بوده است.

به‌هرحال همان‌طور که گفتیم نسخه ژاپنی WRX S4 مشابه مدل آمریکایی بوده و خب در مدل ژاپنی غربیلک فرمان در سمت راست کابین جا خوش کرده است. سوبارو همچنین نسخه استیشن این خودرو با نام لوورگ SRI اسپورت R را نیز معرفی کرده است. درحالی‌که نسخه پایه سدان WRX S4 از پیشرانه ۲.۴ لیتری استفاده می‌کند، پیشرانه پایه برای نسخه استیشن از نوع ۱.۸ لیتری است. برای اینکه بتوانید مدل استیشن را با پیشرانه قوی‌تر سفارش دهید می‌بایست تریم های مجهزتر اسپورت R یا اسپورت R EX را انتخاب نمایید.

دیگر نکته قابل‌توجه اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی در دومین نسل اوورگ اصلاً جالب نبوده و در واقع سوبارو شما را مجبور می‌کند تا با پرداخت مبلغ بیشتر اقدام به انتخاب نمایشگر لمسی بهتر با حالت عمودی بکنید.

هر دو مدل WRX S4 سدان و لوورگ STI اسپورت R استیشن از پیشرانه مشترک توربوی تخت با قدرت ۲۷۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک روانه کف آسفالت می‌شود. شایان ذکر است این دو خودرو در ژاپن با گیربکس دستی حاضر در بازار آمریکا قابل سفارش نیستند.

از نظر قیمت‌گذاری نیز باید گفت بهای WRX S4 از معادل ۳۱۵۰۰ دلار آمریکا شروع شده و به معادل ۳۷۶۰۰ دلار برای مدل فول می‌رسد. لوورگ STI اسپورت R قیمت حدود ۳۴۶۰۰ دلاری داشته و برای مدل R EX باید حداقل ۳۷۶۰۰ دلار پرداخت کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (589 ديدگاه)

    من نصف ماشین هام هاچ بک بوده.
    وقتی تو بارون با ماشین صندوق دار حرکت میکنم اذیت میشم نمیدونم چرا واسه سدان ها برف پاک کن نمیزان.
    خلاصه دمش گرم امیدوارم همه گیر بشه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  2. Amard

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (487 ديدگاه)

    عقبش به سبک ساینا پلاستیک مشکی زده حداقل هم رنگ بدنه کار میکردن سپر اون چیه اخه وجلوش قابل قبول و طراحی داخلی

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۳
    1. عاشق پدال

      ۶ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      اول از همه پلاستیک نیست. یعنی اون پلاستیکی که شما فکر میکنی نیست.
      پلیمرش خیلی فرق داره.
      عمرا اگه رو ساینا بزارن این پلیمرها رو.
      بعدم کلا لبه های زیر ماشین و عقب و جلو رو خیلی وقته پلیمر میزارن. چون زنگ نمیزنه.
      مقاومتش دقیقا مثل فلزه. فقط شکنندگی داره. که شکنندگی هم خب تنها موقع تصادف ایجاد میشه.
      خیلی از کشورایی که بارون و برف زیاد میاد به صورت قانونی همه ی خودروها باید یه پوشش ضد زنگ زیر ماشین ایجاد کنن.
      برا همین یا از کارخونه یه ماده ی سیاه رنگ زیر ماشین اسپری میکنن. یا اینکه اون تاجر وارد کننده وقتی خودروها میرسه داخل کشور مربوطه، زیر ماشین رو اسپری میکنه.
      مثلا تا جایی که میدونم استرالیا این قانونو نداره. اما روسیه ۱۰ سالیه این قانونو گذاشته.
      اها در اخر بگم که این پلیمرها قیمتشون ارزون نیستا. اتفاقا گرونتر از فلز در میاد. اما سبکتره. خوردگی نداره. زنگ نمیزنه. وزنش کمتره. و غیره.

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. AMG GT R

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    WRX یکی خودرو های بسیار خوب و مورد علاقه من هست
    خیلی خوب میشه تیونش کنی اونم با سلیقه خودت

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  4. مردیم از خوشی

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    جالب و کارامد

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  5. Zakaria

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چیز جدید و عجیبی نیست، البته برای بازار ژاپن. چون اکثر سدانهای میان سایز تو ژاپن برف پاککن عقب دارن از جمله لنسر فقید، تویوتا کرولا و نیسان سفیرو a31 که تو ایران به اسم آلتیما شناخته میشه. من یکی رو میشناسم که داشت گالانت vr4 نسل ۶ رو بازسازی میکرد، طاقچه و شیشه عقب برفپاککن دار از ژاپن خریده بود که نصب کنه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. پرهام رهام

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    تغییر خاصی نکرده ولی جای و زیباست

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    چرا تغییرات جدید پدال اینجوری شده تاریخچه نمیشه دید صحبت هایی که کردی پاسخ ها خیلی بده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2246 ديدگاه)

      از محسناته پیوستن به زومیته !!
      اومدی ابرو درست کنی چشمم کور میشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (159 ديدگاه)

        خیلی بد شده

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  8. fordgt

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چراغ و جلوپنجره جلو زیاد خوب از آب درنیامده عقبشم دیگه تو ژاپنی ها این نوع طراحی چراغ مود شده در کل بد نی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا