سوزوکی میسانو کانسپت، رودستری الهام گرفته از موتورسیکلت‌ها

یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1400 - 05:30
مطالعه 5 دقیقه
suzuki-misano-3
سوزوکی و دانشجویان طراحی حمل‌ونقل مرکز طراحی IED تورینو با یکدیگر برای شکل‌گیری یک رودستر مفهومی و زیبا با نام میسانو همکاری کرده‌اند. ایده دو طرف...
تبلیغات

سوزوکی و دانشجویان طراحی حمل‌ونقل مرکز طراحی IED تورینو با یکدیگر برای شکل‌گیری یک رودستر مفهومی و زیبا با نام میسانو همکاری کرده‌اند. ایده دو طرف ترکیب تجارب سوزوکی در زمینه موتورسیکلت‌ها و خودروها باهم بوده است.

میسانو نام خود را از یک پیست مسابقه ایتالیایی گرفته است. این خودرو ابعاد نسبتاً جمع‌وجوری داشته و طول آن 4 متر است. برای مقایسه بد نیست بدانید میاتای کنونی طول 3.9 متری داشته اما ارتفاع آن بالاتر است. یکی از جلوه‌های ویژه این خودروی مفهومی طرز نشستن دو سرنشین در کنار یکدیگر است که بیش از آنکه مشابه خودروها باشد مشابه موتورسیکلت‌ها می‌باشد.

طراحی این کانسپت ترکیبی از خطوط منحنی و گوشه‌های تیز است. چراغ‌های جلو شکل S به خود گرفته‌اند که ما را به یاد نشان خود سوزوکی می‌اندازد. عناصر کوپر نیز روی بدنه تیره خودنمایی می‌کنند. رینگ‌های تیره هم دیگر بخش قابل‌ذکر هستند.

فضای کابین نامتقارن طراحی شده و یک سمت دیگر بدنه مجموعه باتری و فضای بار را به خود اختصاص داده است. متأسفانه سوزوکی و IED تصاویر خوبی از کابین را منتشر نکرده‌اند هرچند گفته شده یک کنترلر برای مانور دادن با خودرو وجود داشته و خبری از غربیلک فرمان مرسوم نیست.

مدیر مرکز طراحی سوزوکی گفته است:

به لطف همکاری IED و سوزوکی، کانسپت جدیدی خلق شده که تجارب برجسته ما در زمینه موتورسیکلت و خودرو را ترکیب کرده است. طرح میسانو با علاقه طراحان جوان توسعه یافته و به عنوان پروژه‌ای در مرکز طراحی به منظور ارائه نسل بعدی تجربه سبک زندگی نوین برجسته شده است.

میسانو به عنوان طراحی مطالعاتی روانه خط تولید نخواهد شد و خبری از قوای محرکه آن نیز منتشر نشده است. با توجه به سبد محصولات کنونی سوزوکی جای خالی یک رودستر اسپورت در آن احساس می‌شود. شاید حتی یک روزی شاهد احیا شدن نام کاپوچینو باشیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.