درگ جالب پلیموث همی کودا با سوزوکی GSX-R1000
پلیموث باراکودا که معمولاً با نام کوتاه شدهی کودا هم شناخته میشود یکی از خاطرهانگیزترین خودروهای عضلانی دههی 70 میلادی بوده و شهرت آن حتی فراتر از برند پلیموث نیز رفته است. این نماد دنیای معاصر به خاطر کمیاب بودن خود نیز طرفداران فراوانی دارد. همین چهار سال پیش بود که یک مدل کمیاب همی کودا با قیمت 2.25 میلیون دلار به فروش رفت.
جدای از تعداد کم موجود، بخشی از ارزشهای والای کودا به تاریخچهی آن بازمیگردد. کودا در طول سالهایی که تولید شده تغییر و تحولات زیادی داشته و به فرمهای متنوعی روانهی خیابانها شده است.
اما همی کودا 1970 به عنوان خودروی استاندارد کارخانه میتواند در برابر محصولات مدرن زیادی قد علم کند زیرا از پیشرانهی 8 سیلندر 7 لیتری حجیم با قدرت 425 اسب بخار استفاده میکند.
اما امروز وضعیت متفاوت است. چیزی که مشاهده میکنید یک کودا 1970 سبز رنگ با همان پیشرانهی 8 سیلندر 7 لیتری همی است که این بار خروجی 925 اسبی دارد یعنی 500 اسب بخار قویتر از مدل استاندارد میباشد. این خودرو کاملاً تیون شده و اگرچه نمیدانیم که در نیروگاه این خودرو یک سوپرشارژر هم کار گذاشته شده یا نه اما جستوجویی سریع در فضای مجازی نشان میدهد این خودرو همان کودای سبز رنگی است که بهصورت آنلاین به فروش رفته بود. احتمالاً قدرت اضافی این خودرو با استفاده از سیستم NOS به دست آمده است.
البته در ویدئوی پیش رو شاهد درگ این خودرو با یک سوزوکی GSX-R1000 تیون شده خواهیم بود. جدای از بازوی طویلتر، مطمئن نیستیم که در قوای محرکهی این بایک هم تغییراتی صورت گرفته یا نه اما مدل استاندارد این موتورسیکلت قدرت قابلتوجه 157 اسبی و گشتاور 77 نیوتون متری دارد.
به نظر شما کدامیک از این دو هیولای چهار و دو چرخ سریعتر هستند؟ تنها به عنوان یادآوری باید گفت هر دو وسیله میتوانند مسافت 400 متر را زیر 10 ثانیه طی کنند!