شرکت سوزوکی تصمیم گرفت تا قسمت خودروهای سواری خود را در بازار آمریکا تعطیل کند. این در حالیست که در سالهای اخیر با ارائه مدلهایی نظیر کیزاشی، قصد داشت حضوری پر رنگتر در برابر رقبای خود را به نمایش بگذارد. اما بنظر می رسد، سوزوکی برخلاف موتورسیکلت و موتورهای کوچک قایقها، در بخش خودرو اقبال مناسبی نداشته و شاید در بازاریابی یا محبوبیت برند، از حریفان شکست خورده باشد.
امسال سوزوکی تنها حدود 21 هزار دستگاه خودرو در آمریکا فروخته است که در چنین بازاری نا امید کننده می باشد. در حالیکه در سالهای 2006 و 2007 این رقم به 100 هزار دستگاه نیز بالغ می شد. البته سوزوکی از ادامه حضور خود در بازار کانادا صحبت کرده که البته بازاری بسیار کوچکتر در مقایسه با آمریکا به شمار می آید.
البته وضع سوزوکی در کشورهای دیگر اینقدر تیره و تار نیست. مخصوصا مدلهای کوچک و ارزان این سازنده ژاپنی، در بازارهای در حال توسعه، مشتریان و طرفداران خوبی دارد.
خروج سوزوکی در پی خروج ایسوزو از آمریکا بود و گفته می شود میتسوبیشی هم روی لبه تیغ حرکت می کند و ممکن است مانند سوزوکی ناچار به ترک این بازار شود.