بازگشت سوزوکی جیمنی به اروپا در قامت یک خودروی تجاری دونفره!
خبرهای پیشین منتشر شده درباره سوزوکی جیمنی درست بودند. در آن زمان برخی خبرگزاریها گفتند این خودرو دیگر بهصورت یک شاسیبلند پنجنفره در قاره اروپا عرضه نخواهد شد اما بهصورت خودرویی تجاری به قاره همیشهسبز بازخواهد گشت. حالا ژاپنیها بهصورت رسمی اعلام کردهاند نسخه دونفره این خودرو را در برخی بازارهای اروپایی عرضه میکنند.
مدل تجاری و سبک جیمنی دارای محفظه بار بزرگ با کفی مسطح و پارتیشن بار ایمنی است که طبق گفته سوزوکی محصولی ایده آل برای کسبوکارهای کوچک است. البته حقیقت این است ک نسخه جدید جیمنی تنها برای ادامه حیات این خودرو تولید شده و به عنوان محصولی تجاری نفس میکشد. این کلاس خودرویی در اروپا محدودیتهای آلایندگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای سواری دارد.
به همین خاطر است که جیمنی LCV دارای همان عملکرد آفرود مدلهای استاندارد میباشد. سوزوکی میگوید آفرودر کوچکش همچنان از فریم نردبانی استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ محرک به همراه جعبه انتقال دندهسنگین مجهز است.
نبود صندلیهای عقب باعث ایجاد فضای بار 863 لیتری شده که 33 لیتر بیشتر از فضای موجود در جیمنی شاسیبلند با صندلیهای عقب تا شده میباشد. پارتیشن ایمن جدید نیز از حرکت بار و ورود به داخل کابین جلوگیری کرده و باعث شدن فضای بار از صندلیهای جلو میشود.
تغییری در زیر کاپوت رخ نداده و جیمنی تجاری از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 100 اسب بخار استفاده میکند. این خودرو در هر کیلومتر 173 گرم دیاکسید کربن تولید کرده که این میزان آلایندگی بالاتر از استانداردهای خودروهای سواری قاره اروپا بوده و به همین خاطر جیمنی روانه کلاس خودروهای تجاری سبک شده است.