معرفی سوزوکی Xbee مدل ۲۰۲۵، کراساوور کوچک با پیشرانه هیبرید
سوزوکی پس از هشت سال از معرفی نسل اول کراساوور کوچک و متفاوت خود، سرانجام از نسخه فیسلیفت سوزوکی XBee رونمایی کرد. این خودرو که با ظاهر خاص و ابعاد جمعوجورش شناخته میشود، حالا با چهرهای مدرنتر، کابینی فناورانهتر و مهمتر از همه، یک پیشرانه هیبریدی خفیف جدید به میدان بازگشته تا در بازار رقابتی ژاپن همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد.
بارزترین تغییر در نمای جلوی خودرو رخ داده است؛ جایی که چراغهای LED نیمدایرهای، جلوپنجره باریکتر و سپری جسورانهتر، ظاهری کاملاً امروزی به XBee بخشیدهاند. در نمای عقب نیز سپر و چراغها با گرافیک LED جدید، بازطراحی شدهاند تا هماهنگی بیشتری با چهره جدید خودرو داشته باشند.
در داخل کابین، با وجود حفظ طرح کلی، شاهد ارتقاهای قابلتوجهی هستیم. یک صفحه آمپر دیجیتال ۷ اینچی بهصورت استاندارد نصب شده و میتوان آن را با نمایشگر هدآپ و یک صفحهنمایش لمسی ۹ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه کرد. فرمان جدید با پدالهای تعویض دنده و دریچههای تهویه هوای بازطراحیشده، حس و حال مدرنتری به فضا بخشیدهاند.
زیر کاپوت، سوزوکی پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ قبلی را با یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر هیبریدی خفیف جدید جایگزین کرده است. این پیشرانه که پیشتر در مدلهایی مانند سوئیفت و سولیو استفاده شده بود، ۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. اگرچه قدرت موتور جدید کمتر از مدل قبلی است اما تمرکز اصلی روی بهرهوری و کاهش مصرف سوخت بوده است. نیروی موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میشود.
سوزوکی در بخش ایمنی و راحتی رانندگی نیز XBee را ارتقا داده است. سیستمهایی مانند کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ حرکت بین خطوط بهصورت استاندارد ارائه میشوند. مدل پرچمدار MZ علاوه بر اینها به ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل چسبندگی و حالتهای رانندگی برف و اسپرت مجهز شده است. سوزوکی XBee فیسلیفت در حال حاضر در بازار ژاپن عرضه شده و قیمت آن از ۲.۱۵ میلیون ین (حدود ۱۴٬۷۰۰ دلار) برای مدل پایه MX دیفرانسیل جلو آغاز میشود و تا ۲.۵ میلیون ین (حدود ۱۷ هزار دلار) برای مدل فول MZ چهارچرخ محرک افزایش مییابد.