چشم اندازسوزوکی

سوزوکی گرند ویتارا جدید؛ مشخصات و قیمت وارداتی 2024 در ایران

جدیدترین محصول سوزوکی برای کشور ما، نسخه‌ی ۲۰۲۴ ویتارا است که البته چهره و تجهیزات فنی بسیار متفاوت از شاسی‌بلند مونتاژ ایران خودرو دارد.

سوزوکی در میان خودروسازان ژاپنی، معمولا با قیمت پایین‌ و کیفیت مطلوب متناسب با هزینه خرید، شهرت دارد. طی سال‌های اخیر، مدیران سوزوکی توانستند با اقدامی بسیار هوشمندانه تبدیل به یکی از پرتیراژترین سازندگان خودرو در جهان شوند. برند ژاپنی، همزمان با راه‌اندازی کارخانه‌های پرتعداد در هند و تولید مدل‌های اقتصادی، نه‌تنها بخش بزرگی از بازار یک کشور میلیارد نفری را تصاحب کرد، برای هزاران شهروند هندی نیز، کارآفرین و درآمدزا شد.

بیشتر بخوانید:

سوزوکی سیاز وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵سوزوکی بالنو؛ مشخصات و قیمت هاچبک وارداتی
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

صنایع سوزوکی از سال ۱۹۳۷ خودروسازی را آغاز کردند؛ اما با شروع جنگ جهانی دوم، مجبور به توقف تولید شدند. اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی، سوزوکی برای ساخت دوچرخه‌های موتوردار ارزان‌قیمت تلاش کرد و موفق شد با این سری محصولات به اقتصاد جنگ‌زده‌ی ژاپن کمک کند. تا سال ۱۹۷۰، سوزوکی به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان موتورسیکلت دنیا تبدیل شد و سرمایه‌گذاری بر خودروسازی را از سر گرفت.

سوزوکی در ایران با گرند ویتارا به شهرت رسید که برای مدتی طولانی توسط ایران خودرو مونتاژ می‌شد. امروزه سوزوکی با فروش سالانه ۴ میلیون خودرو که عمدتا در ژاپن و هند و چین مونتاژ می‌شوند؛ یکی از مهم‌ترین برندهای خودروساز جهان محسوب می‌شود. همچنین، فروش سالانه‌ی موتورسیکلت‌های سوزوکی، حدود ۱۵ میلیون دستگاه است. شرکت ماروتی سوزوکی هند، هم‌اکنون بیشترین تعداد خودرو با برند سوزوکی را تولید می‌کند.

سوزوکی ویتارا وارداتی جدید 2024

ویتارا ۲۰۲۴ در بازار جهانی، دو مدل متفاوت دارد. یک نمونه مونتاژ چین و مجارستان، از سال ۲۰۱۵ برای اروپا و استرالیا تولید می‌شود. این خودرو از نظر ابعاد و قدرت پیشرانه، مشابه سوزوکی ویتارا ایران خودرو موجود در ایران است؛ اما ظاهرا قرار نیست به کشور ما وارد شود.

شرکت راسا موتور به تازگی از نسخه‌ی وارداتی ویتارا برای ایران رونمایی کرده است. این محصول، سال ۲۰۲۲ در هند رونمایی شده و صرفا توسط کارخانه‌های هندی تولید می‌شود. ویتارا ۲۰۲۴ راسا موتور، ابعاد کوچک‌تر و پیشرانه ضعیف‌تر نسبت به شاسی بلند مونتاژ ایران خودرو دارد. به بیان دیگر، محصول وارداتی از نظر فنی، به رقیبی برای X22 تبدیل خواهد شد، هرچند که تقریبا هم‌اندازه‌ی ویتارا قدیمی و X33 است.

طراحی بدنه و نمای بیرونی سوزوکی گرند ویتارا جدید

چراغ‌های اسپرت و سبک طراحی مدرن، ویتارا ۲۰۲۴ را بسیار جذاب جلوه می‌دهد. حجم‌دهی خاص در سپر و جاسازی جالب مه‌شکن‌ها، این کراس‌اور کوچک را تهاجمی جلوه می‌دهد.

سوزوکی ویتارا وارداتی جدید 2024 نمای اصلی

برخلاف بسیاری دیگر خودروهای اقتصادی ساخت هند، وابستگی به ادوات پلاستیکی سیاه و ارزان‌قیمت، نقش چندانی در ویتارا وارداتی ندارند. البته با کمی دقت می‌توان این ادوات را در پایین و پیرامون گلگیرها مشاهده کرد. چراغ‌های باریک و جلوپنجره‌ی بزرگ، هماهنگ طراحی شده‌اند و محل نصب پلاک، کاملا مناسب به نظر می‌رسد. دیگر نکته‌ی مثبت در نمای اصلی، کشیدگی لبه‌ی کاپوت تا جلوپنجره و خطوط بسیار حساب‌شده برای اجزای بدنه است.

سوزوکی ویتارا وارداتی جدید 2024 نمای جانبی

از دید جانبی، ادوات پلاستیکی سیاه کاملا واضخ هستند و حس یک خودروی ارزان‌قیمت را برای گرند ویتارا تداعی می‌کنند. طراحی جذاب چراغ‌های جلو و عقب، شیب ملایم سقف و خط عمیق کشیده شده در سراسر نمای بدنه، نکات مثبت این خودرو از نمای کنار هستند. مدل وارداتی با رینگ‌های ۱۷ اینچ و تایرهای ۲۱۵ میلی‌متر از برند آپولو هند رونمایی شده است.

سوزوکی ویتارا وارداتی جدید 2024 نمای پشت

در نمای پشت، همچنان می‌توان به سبک طراحی گرند ویتارا ۲۰۲۴ نمره‌ی بالا داد. چراغ‌های پیوسته الهام گرفته از پورشه هستند اما ظرافت هماهنگ با دیگر اجزای بدنه فراهم می‌کنند. حجم‌دهی بدنه برای درپوش صندوق و سپر نیز، جالب است. همچنین جایگاه برجسته برای روشنایی طرفین سپر، نقش مهمی در بهبود طراحی عضلانی ویتارا دارند.

سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۴ با طول ۴,۳۶۵  و عرض ۱,۷۹۵ و ارتفاع ۱,۶۴۵ میلی‌متر همراه فاصله محوری ۲۶۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. با این شرایط، ویتارا جدید نسبت به مدل مونتاژ ایران خودرو، کوچک‌تر است و تقریبا ابعاد مشابه X33 مدیران خودرو دارد.

طراحی داخلی و نمای کابین سوزوکی گرند ویتارا جدید

طبیعتا برای یک کراس‌اور اقتصادی ساخت هند، پلاستیک سخت داشبورد و طرح سنتی عجیب نیست. از سویی دیگر، ادوات نقره‌ای رنگ به خوبی توانسته‌اند جذابیت داشبورد را ارتقا دهند.

سوزوکی ویتارا وارداتی جدید 2024 نمای داخلی

در نسخه‌های سفارشی، بخش میان داشبورد با مواد نرم چرم ارایه می‌شود. نمایشگر لمسی ایستاده در وسط هم، دو مدل ۹ و ۷ اینچ دارد. ویتارا ۲۰۲۴ فاقد پنل دیجیتال پشت فرمان است اما همراه عقربه‌های ظریف و یک ساعت کلاسیک، تلاش می‌کند با کمترین هزینه، جذاب به نظر می‌رسد. این شرایط، هرچند متناسب با کراس‌اور بزک‌کرده‌ی چینی نیست؛ اما زیباتر از ویتارا قدیمی، جلب توجه می‌کند.

ترکیب چرم و پارچه برای صندلی‌ها وجود دارد. تودری‌ها نیز با مواد نرم و قابل قبول ارایه می‌شوند. بین صندلی‌ها، کلید گردان برای تغییر وضعیت نصب شده که البته بسیار متفاوت از ویتارا قدیمی است؛ اما دسته‌ دنده‌ی بزرگ و ترمز دستی اهرمی، نکات منفی کاملا واضخ برای ویتارا ۲۰۲۴ هستند.

سوزوکی گرند ویتارا جدید برای ۴ سرنشین بلند قد، کاملا مناسب است و صندوق عقب ۳۷۳ مشابه مدل قدیمی مونتاژ ایران خودرو، فراهم می‌کند.

پیشرانه و تجهیزات فنی سوزوکی گرند ویتارا جدید

موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی در یک سیستم هیبرید برای ویتارا ۲۰۲۴، قدرت ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک وارد ایران خواهد شد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۵ ثانیه خواهد داشت. ویتارا هیبرید، میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۶ لیتر در صد کیلومتر ارایه می‌دهد و نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت در اختیار راننده می‌گذرد. این کراس‌اور، ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

سوزوکی ویتارا وارداتی جدید 2024 نمای اصلی

در بازار اروپا، ویتارا هیبرید با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۲۲ نیوتن‌متر نیز عرضه می‌شود که از نظر فنی، چندان متفاوت از نمونه‌ی وارداتی برای ایران نیست.

ورود بدون کلید و استارت  دکمه‌ای، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، هداپ دیسپلی، تهویه اتوماتیک به همراه دریچه برای ردیف عقب، آینه تاشو برقی، سقف پانورامیک و سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، حسگر پارک جلو و عقب، امکانات گرند ویتارا جدید در ایران هستند.

قیمت سوزوکی گرند ویتارا جدید در بازار جهانی و ایران

مدل هیبرید دنده اتوماتیک در هند، آستانه قیمت ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار دارد و طبیعتا برای شهروندان کشور ما، ضمن توجه به دلار ۶۰ هزار تومانی و مخارج مربوط به واردات خودرو، حدود ۱/۸ تا ۲ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

سوزوکی ویتارا وارداتی جدید 2024 نمای عقب

هم‌اکنون، اندک نمونه‌های صفر کیلومتر مدل ۱۳۹۸ از سوزوکی گرند ویتارا دنده اتوماتیک دو دیفرانسیل مجهز به موتور ۲/۴ لیتر، ۴ میلیارد تومان قیمت دارند. همچنین برای X55 مدیران خودرو که پیشرانه‌ی قوی‌تر و امکانات بیشتر نسبت به ویتارا مونتاژ هندوستان ارایه می‌کند، حدود قیمت ۱/۵ میلیارد تومان دیده می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۹ رای

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. جومونگ

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سوزوکی فرانکس جذاب تر و خوش قیمت تر از اینه
    مشخصات فنی هم یکیه . اگه امکانش هست اون رو هم بررسی کنید . با تشکر

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      آقای دهقان تا فردا زحمت می‌کشند

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. جمشید

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (389 ديدگاه)

        سایتهای خبری که کارشون بیشتر انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی روز کشور و دنیاست، چند روز پیش این خبر رو گذاشتن !!!!! از پدال که تخصصش فقط در حوزه خودرو هست انتظار میره که اینچنین اخباری رو که مربوط به خودرو هست زودتر از بقیه تو سایت بزاره و اینجوری نباشه بزاره بعد از چند روز که همه سایتها خبر رو منتشر کردن و زمانی که خبر دست دوم شده بزاره تو سایت

        موافقم 14
        مخالفم 4
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (10219 ديدگاه)

        ویتارا ایران‌خودرویی‌ها که سواری فاجعه‌ای داشتن !
        امیدوارم این یکی خوب از آب در بیاد !
        در ضمن در جریان قیمت سلتوس باشید و قیمت این رو خودتون در بیارید!!!

        موافقم 14
        مخالفم 4
    2. net

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3147 ديدگاه)

      چراغ مربعی سپر زیر چراغ باریک جلو و چراغ عقب عمود زیر چراغ متصل عقب خیلی بد هست. وسط چراغ عقب نوار متصل هست و چراغ عقب رنگش قرمز نیست بد شده. محافظ مشکی پلاستیکی اطراف گلگیر داره بد هست

      موافقم 5
      مخالفم 9
      1. net

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3147 ديدگاه)

        چینی شده

        موافقم 8
        مخالفم 5
  2. RIO

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    موتورش خیلی ضعیفه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. Sina

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    این هم شده مثل جنتا vs7 چینی که فولکس واگن از اون کارخونه حالا یهویی گذری یه عبوری کرده ،چپ و راست میخوان وصلش کنن به اینکه فولکس واگنه و فرو کنن به ملت
    برای سوزوکی هم
    یک مشت ۱۰۰ اسب بخاری درو‌پیت ورداشتن وارد کردن که فقط اسم برندش رو‌ یدک میکشه…
    همون جیمنی هم با اون قیمت کذایی همچین آش دهن سوزی نیست واسه همون اروپایی آمریکایی ها خوبه که درحد یه ماشین دم دستی و سرگرمی روزانه شونه
    ما برند رو بخاطر ویژگی های منحصربه‌فردی که داره دوست داریم
    انتطار میره ماشین ژاپنی قدرتمند با کیفیت با امکانات و… باشه وگرنه فقط اسم به چه درد میخوره حالا میخواد اصلا آرم بنز و ب ام و پشتش باشه

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (70 ديدگاه)

      دقیقا و اینکه من میتسوبیشی و نیسانو به این ترجیح میدم(قشقایی و اکلیپس)

      موافقم 11
      مخالفم 0
  4. ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3163 ديدگاه)

    زباله ژاپونی این کجا و ویتارا قدیم که سلطان جاده ها بود کجا😹😔

    موافقم 14
    مخالفم 6
  5. B

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (349 ديدگاه)

    یعنی فرض کن کل دنیارو بگردی آخر یچی بیاری که موتورش از سمند ضعیف تره
    فقط نمتی داخلیش قشنگه نمای بیرونش بسیار زشت و تو ذوق زنه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  6. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    از نظر شتاب و کشش قراره وحشتناک تر از تیپ ۲ باشه پس 😑

    عوضش برندش ژاپنیه ( البته این هندیه ولی خب )

    موافقم 10
    مخالفم 5
  7. JDM

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (630 ديدگاه)

    👎🏻 با این اندازه و هیکل این مشخصات مفت نمیارزه حالا میخواد اقتصادی باشه یا نه😑 فک نکنم کسی بخواد تو سال 2024 ماشین خسته و کند سوار باشه

    موافقم 14
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (315 ديدگاه)

    خداییش زور داره 2 تومن پول ماشین بدی و از پراید تو شتاب و سرعت کم بیاره
    برای خارجیا شاید به صرفه باشه با توجه به ارزش پول و اینکه چند برابر قیمت واقعی فروخته نمیشه بهشون ولی تو ایران به صرفه نیست
    اگه جاده کوهستانی کسی نمیره خوبه چون تو سربالایی سبقت گرفتن باهاش انگار مثل دویدن رو تردمیله
    فقط بدرد جاده کفی میخوره

    موافقم 15
    مخالفم 1
  9. Mohammad

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    عععع نمای جلو چقد شبیه ریرا هست
    حالا خدا میدونه کی از کی اسکی رفته

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3163 ديدگاه)

    آقای اشتری یه سوال
    این افغانیا اصلا مالیات میگیرن برای واردات ماشین؟
    من تو یه کانال تلگرامی فروش ماشین تو افغانستان داشتم آگهی ها رو می‌دیدم
    الان یه تویوتا یاریس مدل ۲۰۰۸ رو به قیمت ۱۵۵ هزار افغانی
    یعنی ۸۷ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان می‌فروختن که پول یه موتور صفره تو ایران
    جدی جدی اینا مالیات میگیرن یا این ماشینارو از اوراقی های کشور های دیگه میخرن و میارن کشورشون پلاک ملی میکنن؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. new reventon

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (394 ديدگاه)

    وقتی سیستم قرعه کشی هیچ فایده ایی برا جامعه نداره و فقط دلال استفادشو میکنه چرا باید انجام بشه باز؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  12. Dariush saadat

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    سوزوکی هنوز تو اون دوران که ژاپن ماشین اقتصادی میزد مونده
    اون زمان ماشینهای ژاپنی قوی تر زیبا تر مطمعن کم استهلاک بودن اما این این انگاری اصلا مال ژاپن نیست

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (234 ديدگاه)

      نهایت سرعت ۱۲۰ کیلومتر برساعت در اختیار راننده می‌گذرد
      جون هندیه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  13. مجتبی .

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    فقط برااسمش واینکه بگن ازبرندای ژاپنی هم وارد کردیم. وگرنه ازاین لاجونتر دیگه نوبره.دارن طوری داردات انجام میدن که خودمون به پراید راضی بشیم وپولدارامون هم عاشق چینیهای وارداتی یا مونتاژی.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. BMW

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    صفحه امپرش شبیه BMW730Liهست

    موافقم 1
    مخالفم 3
  15. رامتین

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    طراحی معقول با مشخصات فنی ضعیف.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  16. پاشا

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چه فکر پلیدی دارن تصمیم گیران !!!!!!! میگردن مزخرف ترین مدل رو از برندهای معروف پیدا میکنن با سه چهار برابر قیمت فرو میکنن به ملت…… اگر بخرن که آقایون سود میلیاردی شون رو بردن ( که میخرن) از اونطرف با خودشون میگن صد رحمت به تابوت های متحرک بزک دوزک شده چینی و صف میبندن برای چینیای مسخره بدون اعتبار و بدون خدمات و …… یعنی بازهم بنفع آقایون 🥲🥲🥲 چقدر خوب بدبختیم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. M power

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    خخخ فک کن نهایت سرعتش با هوندا ۱۲۵ یکیه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. شیرازی محمد علی

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (969 ديدگاه)

    با سلام
    وقتی توی هند ۱۶ دلار قیمت داره چرا توی ایران میشه حدود ۳۳ دلار
    هزینه پلاک و عوارض و نخست وزیری و آموزش پرورش و دیگر هزینه ها رو که هند هم داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. کاربر52

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    فضای عقبش عکس نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا