سوزوکی آلتو لاپین LC، کِی کار مدرن با ظاهر کلاسیک!
محدودیت میتواند منجر به خلاقیت شود. خودروهای کلاس کِی Kei ژاپن مثال بارز این عبارت هستند. قوانینی برای ابعاد، حجم پیشرانه و قدرت این خودروها وجود دارد و خودروسازان نیز تلاش میکنند با اتخاذ روشهای خلاقانه محصولاتی همچون سوزوکی آلتو لاپین LC جدید را تولید کنند. پسوند LC باعث میشود خودروی بامزه آلتو لاپین استاندارد حتی دوستداشتنیتر باشد. مدل استاندارد از جلوپنجرهای با تریم متالیک گسترده در فضای بین چراغهای جلو استفاده میکند اما در مدل LC ظاهری کاملاً متفاوت به همراه جلوپنجره باز و کوچکی را میبینیم که دارای عناصر کرومی است. در میان چراغها و در بخش بالا نیز یک نوار نازک دیده میشود. چراغهای جلو نیز از حلقههای کرومی استفاده میکنند.
بخش عقب آلتو لاپین LC مشابه نسخه استاندارد بوده و تنها تغییر به نشان بال شکل با لوگوی LC مربوط میشود. درحالیکه نسخه استاندارد این خودرو از نمای جلوی تکامل یافته رنو 4 دهه 60 میلادی استفاده میکند اما سوزوکی مدعی شده نسخه LC نمای جلوی سوزوکی فرونته 360 اواخر دهه 60 میلادی را تداعی میکند. این خودروی کوچک برای حفظ ظاهر کلاسیک خود با رنگهای سنتی همچون سبز روشن، صورتی پاستل، بژ، قهوهای و آبی عرضه میشود. همچنین بدنه دو رنگ با سقف قهوهای و سفید نیز در دسترس خواهد بود.
طراحی کابین LC نیز همانند بدنه دارای وجوه اشتراک زیادی با نسخه استاندارد آلتو لاپین است اما برخی ویژگیهای خاص نیز دیده میشوند. پوشش روی صندلیها ترکیبی از پارچه قهوهای و چرم مصنوعی شکلاتیرنگ بوده و در برخی بخشها همچون نیمه بالایی پانل دربها و پوشش سقف رنگ بژ دیده میشود. خریداران میتوانند تریم چوب یا خاکستری تیره را برای داشبورد سفارش دهند. از جمله تجهیزات آلتو لاپین LC میتوان به نمایشگر سفارشی 7 اینچی، صندلیهای گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد. لاپین در زبان فرانسوی به معنی خرگوش است و به همین خاطر در زیر کیلومتر شمار نیز خرگوشهای بامزهای دیده میشوند.
این خودرو از پیشرانه 3 سیلندر 660 سیسی با قدرت 63 اسب بخار استفاده میکند. تمامی نسخهها به گیربکس CVT مجهز هستند و خریداران میتوانند شاهد انتقال قدرت به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها باشند. قیمت آلتو لاپین LC از 1,409,100 ین معادل 10438 دلار شروع میشود و به 1,646,700 ین معادل 12199 دلار در نسخه فول میرسد.