عملکرد فاجعه‌بار سوزوکی بالنو در تست‌های تصادف

پنج‌شنبه 13 آبان 1400 - 11:30
مطالعه 4 دقیقه
Suzuki Baleno - 2 Airbags 2
سوزوکی بالنو از سال 2015 وارد دنیای خودرو شده و در برخی بازارهای جهانی به جزو آمریکای شمالی قابل خریداری بوده است. این خودرو در سال 2019 فیس لیفت...
تبلیغات

سوزوکی بالنو از سال 2015 وارد دنیای خودرو شده و در برخی بازارهای جهانی به جزو آمریکای شمالی قابل خریداری بوده است. این خودرو در سال 2019 فیس لیفت شده اما تست‌های تصادف لاتین انکاپ نشان داده‌اند این خودرو از نظر ایمنی در سطح پایینی قرار دارد.

در واقع بالنو در تست‌های تصادف لاتین انکاپ هیچ امتیازی را کسب نکرده است. این خودرو که در هند تولید می‌شود صفر ستاره ایمنی کسب کرده درحالی‌که نسخه قبلی این خودرو از تست‌های یورو انکاپ چهار ستاره را کسب کرده بود. خب پس تفاوت در چیست؟ همه‌چیز به تجهیزات ایمنی استاندارد مربوط می‌شود که سوزوکی در آمریکای لاتین آن‌ها را ارائه نمی‌کند.

لاتین انکاپ به حفاظت از برخورد جانبی بالنو به عنوان یکی از فاکتورهای عدم کسب امتیاز ایمنی لازم اشاره کرده است. به‌طور خلاصه باید گفت این خودرو فاقد حفاظت از برخوردهای جانبی بوده و خبری از کیسه‌های هوای جانبی استاندارد نیست. همچنین بالنو فاقد سیستم کنترل پایداری استاندارد بوده درحالی‌که این ویژگی‌ها در نسخه اروپایی بالنو وجود دارند. لاتین انکاپ همچنین سیستم‌های حفاظت از کودکان در این خودرو اشاره کرده است.

سوزوکی تنها خودروسازی نبوده که در این سری تست‌های لاتین انکاپ حضور داشته است. تویوتا یاریس بازار آمریکای لاتین هم تنها با یک ستاره ایمنی به خانه برگشته و دلایل مشابهی برای این عملکرد ضعیف وجود داشته است. یاریس فاقد کیسه‌های هوای جانبی استاندارد بوده و در تصادف از بغل هم درب‌ها باز شده است. لاتین انکاپ می‌گوید این امر موجب ریسک پرتاب سرنشینان به بیرون از خودرو در زمان تصادف می‌شود. همچنین تست‌ها نشان دهنده‌ی ساختار و عملکرد غیر پایدار بخش سرنشینان یاریس بوده‌اند. البته این خودرو به‌صورت استاندارد از کنترل پایداری برخوردار است.

گفته می‌شود تویوتا و سوزوکی از تست این خودروها با تجهیزات ایمنی سفارشی سر باز زده‌اند و خب این امر باعث شده لاتین انکاپ مؤثر بودن سیستم‌های یاد شده را زیر سؤال ببرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.