سوزوکیموتورسیکلت

نبرد آفرود موتورسیکلت سوزوکی GSX-R و پولاریس RZR باگی

رقابت جالب یک سوزوکی GSX-R تقویت‌شده با یک باگی آمریکایی بنام پولاریس ZRZ را در چندین چالش آفرود تماشا کنید.

همیشه عادت داریم رقابت‌های آفرود را با حضور شاسی‌بلندهایی مثل جیپ و تویوتا لندکروزر ببینیم اما این بار کارواو چالش آفرود جالبی بین دو وسیلهٔ نقلیهٔ کاملاً متفاوت ترتیب داده است. در یک سمت میدان، سوزوکی GSX-R را داریم. این موتورسیکلت زمانی که در سال ۲۰۰۲ به بازار آمد، اوج سوپربایک‌ها بود اما نمونه‌ای که در اینجا حضور دارد، با تغییرات زیادی بشدت اصلاح شده است تا به موتورسیکلتی غیرقابل توقف در آفرود تبدیل شود. این موتورسیکلت از یک پیشرانهٔ ۱۰۰۰ سی‌سی چهار سیلندر با ۱۴۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و تنها ۱۹۸ کیلوگرم وزن دارد. این GSX-R خاص از لاستیک‌های آفرود، محافظ زیر و تغییرات دیگری بهره‌مند شده تا بتواند بدون مشکل در گل‌ولای حرکت کند. این نمونه حدود ۵ هزار پوند قیمت دارد.

در سمت دیگر، پولاریس RZR را می‌بینیم که در دستهٔ خودروهای سایدبای‌ساید قرار می‌گیرد. سایدبای‌سایدها وسایل نقلیهٔ آفرودی با حداقل دو صندلی در کنار هم هستند که توسط یک رول کیج محصور شده‌اند. رانندگی با این وسایل مثل خودرو توسط غربیلک فرمان و پدال‌های پایی صورت می‌گیرد. به سایدبای‌سایدها به‌طور عامیانه باگی هم گفته می‌شود. نمونهٔ حاضر در این رقابت، یک RZR ساخت شرکت آمریکایی پولاریس است که مثل رقیب دوچرخ، از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری استفاده می‌کند اما این موتور دو سیلندر است و تنها ۱۱۲ اسب بخار قدرت دارد. وزن ۷۴۵ کیلوگرمی پولاریس هم بسیار از سوزوکی سنگین‌تر است اما باید توجه داشت که RZR چهارچرخ محرک است درحالی‌که GSX-R فقط یک چرخ محرک دارد. قیمت این سایدبای‌ساید هم ۲۹ هزار پوند است.

این دو وسیلهٔ نقلیه طی یک سری چالش مختلف باهم مقایسه می‌شوند تا مواردی مثل چابکی، چسبندگی و سرعت آن‌ها آزمایش شود؛ اما کدام‌یک در آفرود بهتر خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1402 ديدگاه)

    موتور سیکلت تو آسفالت صاف و صوف خطرناکه چه برسه تو مناطقع صعب العبور. بازی کردن با جون خودت تفریح نیست

    موافقم 6
    مخالفم 9
    1. HFball

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (191 ديدگاه)

      انقد سخت نگیر کسی که این همه لذت آدرنالین تجربه می‌کنه بیشتر از کسی که سخت میگیره زندگی میکنه :)

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. ابوالفضل

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    پولاریس واقعا سریع و چابک بود
    ولی فراموش نشه عبور از همچین مسیر هایی و کنترل موتور خیلی دشوار تره

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. ar-ma-n

    ۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    باز دوباره واتسون سلطان تست ها درایو های ناشناخته و حتا نامنظم….

    موافقم 11
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا