تاتا موتورز

معرفی تاتا آلتروز 2025، هاچ‌بک اقتصادی با قیمت 8 هزار دلار!

تاتا نسخهٔ فیس‌لیفت هاچ‌بک کوچک آلتروز را با طراحی به‌روز، کابین مجهز به نمایشگرهای دوتایی ۱۰.۲۵ اینچی و قیمتی بسیار رقابتی معرفی کرده است.

تاتا موتورز با رونمایی از فیس‌لیفت آلتروز ۲۰۲۵، بار دیگر توانایی خود در ارائه یک هاچ‌بک اقتصادی و مدرن را به نمایش گذاشت. این خودرو با به‌روزرسانی‌های گسترده در طراحی خارجی و داخلی، کابینی لوکس‌تر و حفظ پیشرانه‌های قبلی، رقیبی جدی برای رقبایی مثل هیوندای i20 و سوزوکی بالنو خواهد بود. آلتروز که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد با گذشت شش سال نیاز به نوسازی داشت. فیس‌لیفت ۲۰۲۵ این هاچ‌بک با الهام از مدل‌های جدیدتر تاتا، ظاهری شاداب‌تر و جذاب‌تر پیدا کرده است.

برخلاف بسیاری از فیس‌لیفت‌ها که تنها به تغییرات جزئی در سپرها محدود می‌شوند، آلتروز ۲۰۲۵ در کل بدنه به‌روزرسانی شده است. نمای جلویی با چراغ‌های LED جدید و ورودی‌های هوای اسپرت‌تر در سپر، هویت تازه‌ای به این خودرو بخشیده است. در نمای کناری، رینگ‌های ۱۶ اینچی الماسی که شباهت‌هایی به طراحی‌های هیوندای دارند، همراه با دستگیره‌های درب هم‌سطح و مجهز به نورپردازی، ظاهری مدرن ایجاد کرده‌اند. در عقب، چراغ‌های باریک‌تر با نوار LED سراسری همراه با سپری با روکش پلاستیکی، به این هاچ‌بک جلوه‌ای تهاجمی‌تر داده‌اند.

داخل کابین آلتروز ۲۰۲۵ تغییرات چشمگیری داشته که برجسته‌ترین ویژگی آن دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی (یکی برای سیستم اطلاعاتی‌سرگرمی و دیگری برای صفحه آمپر دیجیتال) است. فرمان دوپره با لوگوی نورانی و کنترل‌های تهویه مطبوع الهام‌گرفته از تاتا کورو، حس و حال لوکسی را به کابین تزریق کرده‌اند. صندلی‌های عقب با طراحی جدید و پشتیبانی بهتر از ران‌ها، راحتی بیشتری ارائه می‌دهند. درهای عقب با زاویه بازشو ۹۰ درجه، ورود و خروج را آسان‌تر کرده‌اند. تمامی تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به شش کیسه هوا مجهز هستند و تیپ‌های بالاتر امکاناتی مثل سانروف با کنترل صوتی، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی ۸ بلندگوی هارمان را ارائه می‌دهند.

تاتا در فیس‌لیفت آلتروز تغییری در پیشرانه‌ها ایجاد نکرده و همان گزینه‌های قبلی را حفظ کرده است. خریداران می‌توانند بین موتور ۱.۲ لیتری دوگانه‌سوز (بنزین و CNG) با ۷۳ اسب بخار، موتور ۱.۲ لیتری بنزینی با ۸۷ اسب بخار و موتور ۱.۵ لیتری دیزلی با ۸۹ اسب بخار انتخاب کنند. این پیشرانه‌ها با گیربکس‌های پنج سرعته دستی، شش سرعته دوکلاچه یا نمونهٔ جدید پنج سرعته AMT (فقط برای نسخه بنزینی) به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهند. آلتروز ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۶.۸۹ لک روپیه (حدود ۸,۱۰۰ دلار) برای تیپ پایه عرضه می‌شود که تنها ۲۹۰ روپیه بیشتر از مدل قبلی است. گران‌ترین تیپ این خودرو هم ۱۱.۲۹ لک روپیه معادل ۱۳,۳۰۰ دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. ارسلان

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (132 ديدگاه)

    تو این مملکت هرچی و تبدیل واحد کنی، سهم دزدی آقایون ام از جیب مردم اضافه کنی میبینی گرونه!!!! واقعا اینجا چه سگدونیه ؟! ۸,۰۰۰ دلار تو هند گدا گشنه ام دیگه پول نیست….

    موافقم 45
    مخالفم 3
    1. شهروند ایرانی

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (941 ديدگاه)

      ارزش پول هند از ایران بالاتر کلی کشور هم پولشون قبول دارن حتی امارات عربستان اونا انقد بدبخت نیستن اتفاقا در حال پیشرفت هستند تاتا موتور مالک جگوار لندرور و ایضا کی تی ام اتریش خودروسازی داخلی چی مالک خرابه های کارخانه سنگال و سوریه

      موافقم 30
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (4108 ديدگاه)

        هند پنجمین اقتصاد دنیاست

        موافقم 22
        1. Mohammad

          ۸ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          چهارم عزیز
          پنجم ژاپن

      2. حامد

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (127 ديدگاه)

        از سوریه هم که انداختنش بیرون تازه

        موافقم 13
        مخالفم 2
    2. دیا

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      متاسفانه بد جور سوختیم. از قدیم گفتن یه نادان یه سنگی بندازه تو چاه صد دانا نمی تونن درش بیارن. حالا قضیه مملکت ماست فک نکنم هیچکس بتونه این وضعیت رو درست کنه مگه اینکه کلا زیر و رو کنی مملکت رو.

      موافقم 16
      مخالفم 5
    3. ALI

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (791 ديدگاه)

      از همه لحاظ میشه با اطلس و کوییک مقایسه اش کرد. که تو همه زمینه ها این ماشین خیلی بهتره…. قیمت هم یکی هستن…

  2. مهدی

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (236 ديدگاه)

    تو صنعت خودرو، هند هم نشدیم!

    موافقم 29
    مخالفم 1
  3. مهردادکمال

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2148 ديدگاه)

    داشبرد و فرمان خیلی قشنگی داره
    از بیرونشم ایرادی نمیشه گرفت

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6369 ديدگاه)

    چقد خود زنی میکنین شماها الان این ماشین رو ببینین کیفیتش از دنا پلاس هم کمتره فقط طراحی قشنگ داره واقعا شماها فقط بلدین خودی ها رو مسخره کنین و خارجی ها رو حمایت کنین
    یکم از تولیدات داخل حمایت کنین واقعا که فقط سرکوب سرکوب خودزنی خودزنی
    یکم کالا های ساخت ایران رو حمایت کنین

    موافقم 1
    مخالفم 54
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3427 ديدگاه)

      پنجاه سال حمایت کامل دولت ها از سایپا و ایران خودرو باعث این فاجعه شده
      زیان انباشته، محصولات فاقد ایمنی، مصرف سوخت بالا با آلایندگی زیاد
      خیانت به مملکت تا کجا ادامه داشته باشه؟

      موافقم 49
      1. ارژنگ

        ۸ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        با احترام، اگر ایران خودرو و سایپا نبودند ملت ایران نود درصدشون پیاده بودند، مگر چند نفر پول دارن ماشین وارداتی سوار شوند؟شما جیب خودتون پره یا فکر میکنید پره برا دیگران هم نسخه میپیچید

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. معارفی

          ۸ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (30 ديدگاه)

          اون نود درصد پیاده ای که سواره شدن ، حق دارن به نسبت پولی که میدن ماشین به روز و ایمن سوار شن ، مثل همه‌ی مردم دنیا !!!!!

    2. دیا

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      تو برو حمایت کن چیکار به مردم داری. خلایق هرچه لایق. چند نفر مثه تو واسه این ات وآشغالا صف میکشن مملکت شده این.

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6369 ديدگاه)

        هزاران چشم به دنبال یک خطای توست
        کامنت پایینیمو نگاه کن من کی برای حلبی ایرانی میرم صف میکشم من شوخی کردم یه کامنت الکی گذاشتم

    3. شهروند ایرانی

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (941 ديدگاه)

      خود زنی اونجایی شروع شد که از مونتاژ شورولت جیپ و بیوک کادیلاک و واردات هر مدل ماشین هواپیما جدید و مونتاژ محصولات مرسدس بنز برسیم به مونتاژ لیفان چری جک و چینی گمنام که کل سابقه مفیدشون تو ده سال خلاصه میشه

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. Dariush

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (215 ديدگاه)

        بابا مالک سی درصد بنز بودیم الان طرف با نه درصد بزرگترین سهام دار بنزه
        همه رو با چندتا ماشین و دستگاه شنود و حمایت آلمان کثیف که فقط دم از حقوق بشر میزنه عوض کردیم

        1. Mohammad

          ۸ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (300 ديدگاه)

          مالک ۵۱ درصد بودیم محمد رضا شاه خدابیامرز ۱ درصد بیشتر خریده بود که به خاطر اون ۱ درصد حرفش برو داشته باشه ببین چقدر باهوش بود
          پدال عزیز لطفاً تایید کن با قوانین وبیایت مطابقت داره

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. جواد عقیلی

          ۸ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (87 ديدگاه)

          در دهه ۱۹۷۰ میلادی، دولت ایران در دوران حکومت محمدرضا پهلوی قصد داشت ۳۰ درصد از سهام شرکت مرسدس بنز آلمان را خریداری کند. هدف از این اقدام، به‌دست‌آوردن کنترل مدیریتی بر این خودروساز معتبر آلمانی بود. با این حال، دولت آلمان برای جلوگیری از واگذاری کنترل شرکت به ایران، خود اقدام به خرید این سهام کرد تا مالکیت مرسدس بنز در دست آلمانی‌ها باقی بماند.

          با وجود این ممانعت، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد محمدرضا شاه پهلوی با استفاده از منابع مالی ایران، بخشی از سهام مرسدس بنز را برای خانواده‌اش خریداری کرده است.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6369 ديدگاه)

        اره

    4. Dariush

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (215 ديدگاه)

      تو با این نگرش شیش هزارتا کامنت گذاشتی؟!!!!!!

      1. ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6369 ديدگاه)

        به خدا شوخی کردم

  5. ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6369 ديدگاه)

    واقعا نگاه کن کار ما به کجا کشیده هند از ما جلو زده واقعا متاسفم برای صنعت خودرو کشورم ماشینهای ما کجا ماشینهای اونا کجا واقعا که
    نگاه کن هند هم داره ماشین لاکچری میزنه بعد تو ایران پرچمدار ایران‌خودرو تازه شده ریرا 😂😂
    از همه کشورها عقب موندیم واقعا 😒
    همینا تا دیروز میومدن موجودات عجیب رو پرستش میکردن بعد نگاه چه ماشین‌هایی می‌سازن بعد اونوقت ما رو نگاه حلبی میسازیم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. hamid

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    سلام. انصافاً در این رنج قیمت، طراحی معقولی و مناسبی دارد. خصوصاً طراحی داخلی اش.

    موافقم 15
  7. mickeyy

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (192 ديدگاه)

    از نظر ظاهری حتی همین تاتا هندی هم صد شرف داره به زباله های من در آوردی زشت و بد قواره ایران‌خودرو و سایپا مثل کوییک و اطلس

    موافقم 19
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3427 ديدگاه)

      ارزش مالی تاتا از کل صنعت خودروسازی ایران و صنعت نفت ایران بیشتره
      درآمد و سود تاتا سالانه 165 میلیارد دلار هست! ایران در سال حدود 100 میلیارد دلار نفت می فروشه
      پرسنل رسمی استخدام تاتا یک میلیون نفر هستند!
      ارزش بازار ( Market capitalization) تاتا در سال 2024 به 400 میلیارد دلار رسیده
      ابعاد این شرکت در سطح جهانی، خیلی بزرگه

      موافقم 29
      مخالفم 1
      1. ارژنگ

        ۸ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        تاتا یا تویوتا؟؟؟ خخخخ..
        فکر کنم اعداد تویوتا را با تاتا اشتباه گرفتید، تاتا سالی دو سه میلیون خودروی ده هزار دلاری هم بفروشه میشه سی میلیارد دلار نه صد و شصت!!!

  8. جرمی کلارکسون

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1095 ديدگاه)

    آلتروز❌
    آرتروز✅

    موافقم 4
    مخالفم 8
  9. باشو

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (70 ديدگاه)

    روندهای غلط، قانون گذاری های اشتباه، در صنعت خودرو هم باعث رشد نقدینگی در کشور شده هم تورم ایجاد کرده و رکود تورمی نتیجه حمایت های دولتی از خودرو سازان هست، و هر دولتی هم که میاد باز این روند اشتباه رو حمایت میکنن، از اون طرف بانکها ده برابر تحریم ها اقتصاد رو نابود کردن، برای رهایی فقط کافیه مدیران نترس جوان و با اراده بیان پا کار وگرنه تا باد چنین بادا

  10. پوراحمدی

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    هر کس ناراضیه از محصولات داخلی نخره. اصراری نیست. مردم ما عادت دارند که مدام محصولات خارجی رو بپرستند و محصولات داخلی رو بکوبند.
    آقایان و خانمها اگه ناراضی هستید نخرید. محصول ایرانی نخرید. برید چند برابر پول بدید و محصول خارجی بخرید سودش بره تو جیب خارجیها.

    موافقم 2
    مخالفم 16
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3427 ديدگاه)

      آفرین
      ماشین خارجی با قیمت جهانی بدون عوارض و مالیات گمرکی توی کشور هست، نمایندگی رسمی هم‌ داره با گارانتی و بدون تحریم
      عجیبه مردم چرا نمی فهمن

      موافقم 22
  11. GENERAL CORVETTE

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    مدل بنزینی با گیربکس دو کلاچه
    کاملا مناسب بازار ایران هست ):

  12. Dariush

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (215 ديدگاه)

    ماشاالله عجب طراحی
    یکی از دوستان گفت با این طراحی هم قیمت خودروهای داخله
    بله هم قیمته
    اما با این قیمت دلار
    یعنی هنوز با این وضعیت مملکت میشه خودرو درست حسابی با قیمت معقول داد دست مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا