تاتا نسخهٔ فیسلیفت هاچبک کوچک آلتروز را با طراحی بهروز، کابین مجهز به نمایشگرهای دوتایی ۱۰.۲۵ اینچی و قیمتی بسیار رقابتی معرفی کرده است.
تاتا موتورز با رونمایی از فیسلیفت آلتروز ۲۰۲۵، بار دیگر توانایی خود در ارائه یک هاچبک اقتصادی و مدرن را به نمایش گذاشت. این خودرو با بهروزرسانیهای گسترده در طراحی خارجی و داخلی، کابینی لوکستر و حفظ پیشرانههای قبلی، رقیبی جدی برای رقبایی مثل هیوندای i20 و سوزوکی بالنو خواهد بود. آلتروز که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد با گذشت شش سال نیاز به نوسازی داشت. فیسلیفت ۲۰۲۵ این هاچبک با الهام از مدلهای جدیدتر تاتا، ظاهری شادابتر و جذابتر پیدا کرده است.
برخلاف بسیاری از فیسلیفتها که تنها به تغییرات جزئی در سپرها محدود میشوند، آلتروز ۲۰۲۵ در کل بدنه بهروزرسانی شده است. نمای جلویی با چراغهای LED جدید و ورودیهای هوای اسپرتتر در سپر، هویت تازهای به این خودرو بخشیده است. در نمای کناری، رینگهای ۱۶ اینچی الماسی که شباهتهایی به طراحیهای هیوندای دارند، همراه با دستگیرههای درب همسطح و مجهز به نورپردازی، ظاهری مدرن ایجاد کردهاند. در عقب، چراغهای باریکتر با نوار LED سراسری همراه با سپری با روکش پلاستیکی، به این هاچبک جلوهای تهاجمیتر دادهاند.
داخل کابین آلتروز ۲۰۲۵ تغییرات چشمگیری داشته که برجستهترین ویژگی آن دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی (یکی برای سیستم اطلاعاتیسرگرمی و دیگری برای صفحه آمپر دیجیتال) است. فرمان دوپره با لوگوی نورانی و کنترلهای تهویه مطبوع الهامگرفته از تاتا کورو، حس و حال لوکسی را به کابین تزریق کردهاند. صندلیهای عقب با طراحی جدید و پشتیبانی بهتر از رانها، راحتی بیشتری ارائه میدهند. درهای عقب با زاویه بازشو ۹۰ درجه، ورود و خروج را آسانتر کردهاند. تمامی تیپها بهصورت استاندارد به شش کیسه هوا مجهز هستند و تیپهای بالاتر امکاناتی مثل سانروف با کنترل صوتی، شارژر بیسیم و سیستم صوتی ۸ بلندگوی هارمان را ارائه میدهند.
تاتا در فیسلیفت آلتروز تغییری در پیشرانهها ایجاد نکرده و همان گزینههای قبلی را حفظ کرده است. خریداران میتوانند بین موتور ۱.۲ لیتری دوگانهسوز (بنزین و CNG) با ۷۳ اسب بخار، موتور ۱.۲ لیتری بنزینی با ۸۷ اسب بخار و موتور ۱.۵ لیتری دیزلی با ۸۹ اسب بخار انتخاب کنند. این پیشرانهها با گیربکسهای پنج سرعته دستی، شش سرعته دوکلاچه یا نمونهٔ جدید پنج سرعته AMT (فقط برای نسخه بنزینی) به چرخهای جلو نیرو میدهند. آلتروز ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۶.۸۹ لک روپیه (حدود ۸,۱۰۰ دلار) برای تیپ پایه عرضه میشود که تنها ۲۹۰ روپیه بیشتر از مدل قبلی است. گرانترین تیپ این خودرو هم ۱۱.۲۹ لک روپیه معادل ۱۳,۳۰۰ دلار قیمت دارد.
ارسلان
۷ خرداد ۱۴۰۴تو این مملکت هرچی و تبدیل واحد کنی، سهم دزدی آقایون ام از جیب مردم اضافه کنی میبینی گرونه!!!! واقعا اینجا چه سگدونیه ؟! ۸,۰۰۰ دلار تو هند گدا گشنه ام دیگه پول نیست….
شهروند ایرانی
۷ خرداد ۱۴۰۴ارزش پول هند از ایران بالاتر کلی کشور هم پولشون قبول دارن حتی امارات عربستان اونا انقد بدبخت نیستن اتفاقا در حال پیشرفت هستند تاتا موتور مالک جگوار لندرور و ایضا کی تی ام اتریش خودروسازی داخلی چی مالک خرابه های کارخانه سنگال و سوریه
datsun
۷ خرداد ۱۴۰۴هند پنجمین اقتصاد دنیاست
Mohammad
۸ خرداد ۱۴۰۴چهارم عزیز
پنجم ژاپن
حامد
۷ خرداد ۱۴۰۴از سوریه هم که انداختنش بیرون تازه
دیا
۷ خرداد ۱۴۰۴متاسفانه بد جور سوختیم. از قدیم گفتن یه نادان یه سنگی بندازه تو چاه صد دانا نمی تونن درش بیارن. حالا قضیه مملکت ماست فک نکنم هیچکس بتونه این وضعیت رو درست کنه مگه اینکه کلا زیر و رو کنی مملکت رو.
ALI
۷ خرداد ۱۴۰۴از همه لحاظ میشه با اطلس و کوییک مقایسه اش کرد. که تو همه زمینه ها این ماشین خیلی بهتره…. قیمت هم یکی هستن…
مهدی
۷ خرداد ۱۴۰۴تو صنعت خودرو، هند هم نشدیم!
مهردادکمال
۷ خرداد ۱۴۰۴داشبرد و فرمان خیلی قشنگی داره
از بیرونشم ایرادی نمیشه گرفت
۷ خرداد ۱۴۰۴چقد خود زنی میکنین شماها الان این ماشین رو ببینین کیفیتش از دنا پلاس هم کمتره فقط طراحی قشنگ داره واقعا شماها فقط بلدین خودی ها رو مسخره کنین و خارجی ها رو حمایت کنین
یکم از تولیدات داخل حمایت کنین واقعا که فقط سرکوب سرکوب خودزنی خودزنی
یکم کالا های ساخت ایران رو حمایت کنین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ خرداد ۱۴۰۴پنجاه سال حمایت کامل دولت ها از سایپا و ایران خودرو باعث این فاجعه شده
زیان انباشته، محصولات فاقد ایمنی، مصرف سوخت بالا با آلایندگی زیاد
خیانت به مملکت تا کجا ادامه داشته باشه؟
ارژنگ
۸ خرداد ۱۴۰۴با احترام، اگر ایران خودرو و سایپا نبودند ملت ایران نود درصدشون پیاده بودند، مگر چند نفر پول دارن ماشین وارداتی سوار شوند؟شما جیب خودتون پره یا فکر میکنید پره برا دیگران هم نسخه میپیچید
معارفی
۸ خرداد ۱۴۰۴اون نود درصد پیاده ای که سواره شدن ، حق دارن به نسبت پولی که میدن ماشین به روز و ایمن سوار شن ، مثل همهی مردم دنیا !!!!!
دیا
۷ خرداد ۱۴۰۴تو برو حمایت کن چیکار به مردم داری. خلایق هرچه لایق. چند نفر مثه تو واسه این ات وآشغالا صف میکشن مملکت شده این.
۷ خرداد ۱۴۰۴هزاران چشم به دنبال یک خطای توست
کامنت پایینیمو نگاه کن من کی برای حلبی ایرانی میرم صف میکشم من شوخی کردم یه کامنت الکی گذاشتم
شهروند ایرانی
۷ خرداد ۱۴۰۴خود زنی اونجایی شروع شد که از مونتاژ شورولت جیپ و بیوک کادیلاک و واردات هر مدل ماشین هواپیما جدید و مونتاژ محصولات مرسدس بنز برسیم به مونتاژ لیفان چری جک و چینی گمنام که کل سابقه مفیدشون تو ده سال خلاصه میشه
Dariush
۷ خرداد ۱۴۰۴بابا مالک سی درصد بنز بودیم الان طرف با نه درصد بزرگترین سهام دار بنزه
همه رو با چندتا ماشین و دستگاه شنود و حمایت آلمان کثیف که فقط دم از حقوق بشر میزنه عوض کردیم
Mohammad
۸ خرداد ۱۴۰۴مالک ۵۱ درصد بودیم محمد رضا شاه خدابیامرز ۱ درصد بیشتر خریده بود که به خاطر اون ۱ درصد حرفش برو داشته باشه ببین چقدر باهوش بود
پدال عزیز لطفاً تایید کن با قوانین وبیایت مطابقت داره
جواد عقیلی
۸ خرداد ۱۴۰۴در دهه ۱۹۷۰ میلادی، دولت ایران در دوران حکومت محمدرضا پهلوی قصد داشت ۳۰ درصد از سهام شرکت مرسدس بنز آلمان را خریداری کند. هدف از این اقدام، بهدستآوردن کنترل مدیریتی بر این خودروساز معتبر آلمانی بود. با این حال، دولت آلمان برای جلوگیری از واگذاری کنترل شرکت به ایران، خود اقدام به خرید این سهام کرد تا مالکیت مرسدس بنز در دست آلمانیها باقی بماند.
با وجود این ممانعت، گزارشهایی وجود دارد که نشان میدهد محمدرضا شاه پهلوی با استفاده از منابع مالی ایران، بخشی از سهام مرسدس بنز را برای خانوادهاش خریداری کرده است.
۷ خرداد ۱۴۰۴اره
Dariush
۷ خرداد ۱۴۰۴تو با این نگرش شیش هزارتا کامنت گذاشتی؟!!!!!!
۷ خرداد ۱۴۰۴به خدا شوخی کردم
۷ خرداد ۱۴۰۴واقعا نگاه کن کار ما به کجا کشیده هند از ما جلو زده واقعا متاسفم برای صنعت خودرو کشورم ماشینهای ما کجا ماشینهای اونا کجا واقعا که
نگاه کن هند هم داره ماشین لاکچری میزنه بعد تو ایران پرچمدار ایرانخودرو تازه شده ریرا 😂😂
از همه کشورها عقب موندیم واقعا 😒
همینا تا دیروز میومدن موجودات عجیب رو پرستش میکردن بعد نگاه چه ماشینهایی میسازن بعد اونوقت ما رو نگاه حلبی میسازیم
hamid
۷ خرداد ۱۴۰۴سلام. انصافاً در این رنج قیمت، طراحی معقولی و مناسبی دارد. خصوصاً طراحی داخلی اش.
mickeyy
۷ خرداد ۱۴۰۴از نظر ظاهری حتی همین تاتا هندی هم صد شرف داره به زباله های من در آوردی زشت و بد قواره ایرانخودرو و سایپا مثل کوییک و اطلس
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ خرداد ۱۴۰۴ارزش مالی تاتا از کل صنعت خودروسازی ایران و صنعت نفت ایران بیشتره
درآمد و سود تاتا سالانه 165 میلیارد دلار هست! ایران در سال حدود 100 میلیارد دلار نفت می فروشه
پرسنل رسمی استخدام تاتا یک میلیون نفر هستند!
ارزش بازار ( Market capitalization) تاتا در سال 2024 به 400 میلیارد دلار رسیده
ابعاد این شرکت در سطح جهانی، خیلی بزرگه
ارژنگ
۸ خرداد ۱۴۰۴تاتا یا تویوتا؟؟؟ خخخخ..
فکر کنم اعداد تویوتا را با تاتا اشتباه گرفتید، تاتا سالی دو سه میلیون خودروی ده هزار دلاری هم بفروشه میشه سی میلیارد دلار نه صد و شصت!!!
جرمی کلارکسون
۷ خرداد ۱۴۰۴آلتروز❌
آرتروز✅
باشو
۷ خرداد ۱۴۰۴روندهای غلط، قانون گذاری های اشتباه، در صنعت خودرو هم باعث رشد نقدینگی در کشور شده هم تورم ایجاد کرده و رکود تورمی نتیجه حمایت های دولتی از خودرو سازان هست، و هر دولتی هم که میاد باز این روند اشتباه رو حمایت میکنن، از اون طرف بانکها ده برابر تحریم ها اقتصاد رو نابود کردن، برای رهایی فقط کافیه مدیران نترس جوان و با اراده بیان پا کار وگرنه تا باد چنین بادا
پوراحمدی
۷ خرداد ۱۴۰۴هر کس ناراضیه از محصولات داخلی نخره. اصراری نیست. مردم ما عادت دارند که مدام محصولات خارجی رو بپرستند و محصولات داخلی رو بکوبند.
آقایان و خانمها اگه ناراضی هستید نخرید. محصول ایرانی نخرید. برید چند برابر پول بدید و محصول خارجی بخرید سودش بره تو جیب خارجیها.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ خرداد ۱۴۰۴آفرین
ماشین خارجی با قیمت جهانی بدون عوارض و مالیات گمرکی توی کشور هست، نمایندگی رسمی هم داره با گارانتی و بدون تحریم
عجیبه مردم چرا نمی فهمن
GENERAL CORVETTE
۷ خرداد ۱۴۰۴مدل بنزینی با گیربکس دو کلاچه
کاملا مناسب بازار ایران هست ):
Dariush
۷ خرداد ۱۴۰۴ماشاالله عجب طراحی
یکی از دوستان گفت با این طراحی هم قیمت خودروهای داخله
بله هم قیمته
اما با این قیمت دلار
یعنی هنوز با این وضعیت مملکت میشه خودرو درست حسابی با قیمت معقول داد دست مشتری