تاتا هریر الکتریکی با برد ۶۲۷ کیلومتری، فناوری پیشرفته آفرود و حالت دریفت، با قیمت ۲۵ هزار دلار راهی بازار هند خواهد شد.
درحالیکه لندروور دیسکاوری اسپرت هنوز به دنیای خودروهای الکتریکی قدم نگذاشته، شرکت مادر آن، تاتا، با معرفی هریر الکتریکی در هند پیشرو شده است. این شاسیبلند الکتریکی، نسخه برقی مدل هریر است که با گزینه چهارچرخ محرک عرضه میشود و بردی تا ۶۲۷ کیلومتر را با یکبار شارژ فراهم میکند. هریر الکتریکی از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسخه بنزینی خود دارد که بر پایه نسخه اقتصادی پلتفرم D8 لندروور ساخته شده است. این مدل از سال ۲۰۱۹ در بازار حضور دارد و در سال ۲۰۲۳ فیسلیفت شده است. تغییرات ظاهری در نسخه الکتریکی شامل جلوپنجره بسته برای بهبود آیرودینامیک، سپرهای بازطراحیشده، رینگهای ۱۹ اینچی منحصربهفرد و نشانهای اختصاصی است که آن را از مدل بنزینی متمایز میکند.
داخل کابین هریر الکتریکی، نمایشگر ۱۴.۵ اینچی سامسونگ Neo روی داشبورد خودنمایی میکند و تجربهای مدرن و کاربرپسند را ارائه میدهد. این خودرو مجهز به سیستم دوربین ۵۴۰ درجه برای دید کامل اطراف، سیستم صوتی پیشرفته ۱۰ بلندگوی JBL، سانروف پانورامیک، در صندوق برقی، آینه عقب دیجیتالی و سیستمهای کمکراننده سطح دو است. پلتفرم جدید TiDAL تاتا (معماری دیجیتال هوشمند تاتا) امکان اتصال پیشرفته و بهروزرسانی از راه دور را فراهم میکند تا هریر الکتریکی همیشه بهروز بماند. این شاسیبلند در سه تیپ مختلف عرضه میشود.
نسخه بنزینی هریر از پلتفرم اقتصادی Omega Arc، مشتق از پلتفرم D8 لندروور استفاده میکند، اما هریر الکتریکی به پلتفرم پیشرفته Acti.ev Plus مجهز شده است. این پلتفرم برای پیشرانه الکتریکی و پک باتری طراحی شده و با سیستم تعلیق عقب چند اتصالی و کمکفنرهای فرکانسی، رانندگی نرم و پایداری را در مسیرهای متنوع تضمین میکند. هریر الکتریکی در دو نسخه تکموتوره (محرک عقب) و دوموتوره (چهارچرخ محرک) عرضه میشود. در نسخه چهارچرخ محرک، موتور جلو ۱۵۶ اسب بخار و موتور عقب ۲۳۵ اسب بخار تولید میکند که درمجموع گشتاوری ۵۰۴ نیوتن متر ارائه میدهد.
این مشخصات، هریر الکتریکی را به قدرتمندترین مدل هریر تاریخ تبدیل کرده و شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت را در ۶.۳ ثانیه ممکن میسازد. این شاسیبلند با شش حالت رانندگی شامل عادی، برف، گل، شن، خزیدن روی سنگ و سفارشی، برای هر نوع مسیری آماده است. قابلیت کمک آفرود، مانند کروز کنترل سرعت پایین برای مسیرهای ناهموار، رانندگی در شرایط سخت را آسانتر میکند. حالت دریفت نیز برای رانندگانی که به دنبال هیجان هستند، امکان بازی با عقب خودرو را فراهم میآورد.
هریر الکتریکی با دو گزینه باتری ۶۵ کیلووات ساعت و ۷۵ کیلووات ساعت عرضه میشود. باتری بزرگتر در نسخه دیفرانسیل عقب، بردی ۶۲۷ کیلومتری را ارائه میدهد، هرچند تستهای داخلی تاتا برد واقعی ۴۸۰ تا ۵۰۵ کیلومتر را نشان میدهد. شارژر سریع ۱۲۰ کیلوواتی DC میتواند باتری را از ۲۰ تا ۸۰ درصد در تنها ۲۵ دقیقه شارژ کند که برای سفرهای طولانی بسیار کاربردی است. پیشفروش هریر الکتریکی بهزودی در هند آغاز میشود. قیمت پایه ۲۱.۴۹ لک روپیه (حدود ۲۵,۱۰۰ دلار) است که برای شاسیبلندی الکتریکی با این سطح از فناوری و عملکرد، بسیار رقابتی است ولی نسبت به مدل بنزینی هریر با قیمت پایه ۱۴.۹۹ لک روپیه (حدود ۱۷,۵۰۰ دلار)، افزایش قیمت قابلتوجهی دارد.
اراز
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اون عکس که ماشین رو هواست برگرفته از فیلم هاشونه خود فیلم هندیه
۲۱ خرداد ۱۴۰۴یه فیلم دیدم یدونه از این ماشین گرون شاسی هندی بچه خشگلا تصادف کرد رفته بود ته دره ولی سالم موند یکم خراش افتاد روش یه فیلم دیگه هم دیدم یه ماشین یه کارگر معمولی تو هند خورد به یکی از این شاسی هندیا که مال بچه خشگل های هندیه و شاسی بلنده سالم موند ولی اون ماشین معمولی کارگریه داغون شده بود پس نتیجه میگیریم بچه خشگلا همیشه زنده میمونن حتی اگه ماشینشون ساخت هند باشه
MehdiTurbo
۲۱ خرداد ۱۴۰۴خوشتیپ
۲۱ خرداد ۱۴۰۴بله🤔🤔 با منی 🤔🤔
هراکلیوس
۲۱ خرداد ۱۴۰۴این کلمه هریر مثل اینکه تو هند خیلی طرفدار داره چون تویوتا هریر هم اونجا دارن
۲۱ خرداد ۱۴۰۴آقای رضا هریر میشناسی شما؟
رضا هریر یکی از فعالان حقوق بشر تو هندوستان هست
که تو ایران دشمنان زیادی داره ولی تو هندوستان مردم میپرستنش
فرشید
۲۱ خرداد ۱۴۰۴طراحی به قاعده و چشم نوازی داره
ممد
۲۱ خرداد ۱۴۰۴حالت دریفت ؟
شاسی بلند؟
😐
GENERAL CORVETTE
۲۱ خرداد ۱۴۰۴باید واسه مدل بنزینی هم آپشن AWD بزارن واسه این
و سافاری
مدل SIERRA که قراره داشته باشه
به بازارهای دیگه مثل کشورهای در حال توسعه و
استرالیا و آمریکا هم صادر بشه خوبه
هم برقی ها هم بنزینی ها
مدل CURVV که توی ایران هم ازش استقبال میشه
اگه یکسری اتفاقات بیفته