تسلا

رونمایی از تسلا سایبرتراک، شکستن باورها

ایلان ماسک با رونمایی از تراک آخرالزمانی سایبرتراک، چهارچوب‌های ذهنی همه ما را به هم ریخت. جایی که انتظار یک خودروی حمل بار با طراحی مدرن را داشتیم و سرانجام با محصولی فانتزی و عجیب مواجه شدیم.

تسلا سایبرتراک
سایبرتراک آمده تا باورهای ما را نسبت به یک خودروی پیکاپ یا تراک درهم بشکند. بنابراین ترکیبی از یک لامبورگینی کانتاش و یک تراک سنگین وزن را شاهدیم که مملو از ویژگی‌های عجیب و باورنکردنی است. خطوط شکسته و سقف مثلثی این مدل به همراه چراغ‌های باریک و اورهنگ های کوتاه و البته ارتفاع زیاد کف از سطح زمین بیشتر یادآور طراحی‌های تخیلی می‌باشند.


تسلا سایبرتراک (Cybertruck) در سه نسخه وارد بازار خواهد شد. نسخه پایه، دیفرانسیل عقب و تک موتوره بوده و شعاع حرکتی آن با هر بار شارژ کامل باتری‌ها به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. شتاب صفر تا ۹۶ این مدل ۶.۵ ثانیه است.


اما دو مدل دیگر با انتقال نیرو به هر دو محور جلو و عقب و با کمک دو تا سه موتور الکتریکی می‌توانند به برد بیشتر و شتاب بهتری دست یابند. نسخه دوم ۴۸۰ کیلومتر برد داشته و شتابی ۴.۵ ثانیه‌ای دارد اما پرچم‌دار این مدل‌ها در واقع یک تراک سوپراسپرت با سه موتور الکتریکی خواهد بود که شتاب آن تنها ۲.۹ ثانیه اعلام شده و می‌تواند به شعاع حرکتی عالی ۸۰۰ کیلومتری نیز دست یابد. نهایت سرعت این سه مدل نیز از ۱۸۰ تا ۲۱۰ کیلومتر می‌باشد.

این تراک ها قادرند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم بار را در خود جای داده و تریلری با وزن ۶۳۵۰ کیلوگرم را نیز یدک بکشند. یکی از نکات جالب این خودرو استفاده از آلیاژی بسیار مقاوم و سبک وزن در بدنه آن است که حتی می‌تواند در برابر شلیک گلوله‌های کالیبر ۹ میلی‌متری نیز مقاومت نماید. حتی شیشه پنجره‌ها نیز همانند یک خودروی ضدگلوله، از مقاومت بالایی برخوردارند.

تسلا سایبرتراک
تسلا سایبرتراک مجهز به سیستم تعلیق گازی است که می‌تواند ارتفاع آن را تا ۴۰ سانتی‌متر افزایش دهد. در سرعت‌های بالا می‌توان ارتفاع را کاهش داد و یا میزان ارتفاع را متناسب با میزان بار تغییر داد. علاوه بر این اورهنگ های کوتاه باعث شده‌اند تا این خودرو با وجود طول زیاد و فاصله بین دو محور کشیده بتواند از شیب ۳۵ درجه بالا رفته و از شیب ۲۷ درجه‌ای نیز خارج شود.

تسلا سایبرتراک
طبیعی است که سایبرتراک همانند سایر محصولات تسلا مجهز به سیستم رانندگی خودران اتوپایلوت نیز می‌باشد. طراحی کابین هم کاملاً ساده و آینده‌نگرانه است و متمرکز بر یک نمایشگر بزرگ مرکزی ۱۷ اینچی و فرمانی با طراحی منحصر به فرد است. سقف نیز کاملاً شیشه‌ای و کابین هم جادار است.

تسلا سایبرتراک
فضای بار این تراک دارای یک پوشش سخت است که به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شود. درب قسمت بار نیز به صورت شیب‌دار باز می‌شود تا بتوان وسایلی چون دوچرخه و موتورسیکلت را به‌آسانی وارد قسمت بار نمود.

مهم‌ترین نکته جالب در مورد سایبرتراک که می‌تواند کابوس رقبای آن باشد قیمت آن خواهد بود. نسخه پایه این خودرو ۳۹۹۰۰ دلار به فروش خواهد رسید و مدل پرچم‌دار نیز قیمتی ۷۰ هزار دلاری خواهد داشت که در مجموع می‌توان آن را یک انتخاب بسیار ارزنده و رقیبی برای تراک های معروف آمریکایی دانست. انتظار می‌رود سایبرتراک از سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. M3csl

    ۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به درد گاری لبو فروشی میخوره

    موافقم 5
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا