تسلا

اولین تجربه سوار شدن بر تسلا سایبرتراک

اتو اکسپرس یکی از اولین نشریاتی بود که روی صندلی‌های پیکاپ جدید و خبرساز تسلا سایبرتراک نشست…


همانند سنت تسلا در رونمایی از محصولات خود، بررسی و راندن سریع خودروی جدید آن یعنی سایبرتراک جزو فرصت‌های مغتنم برای اصحاب رسانه بوده و اتو اکسپرس نیز جزو اولین مجلاتی است که به مراسم رونمایی و تست سایبرتراک دعوت شده است.


وقتی به پیکاپ جدید تسلا نزدیک شوید ابعاد آن شما را سورپرایز خواهد کرد. این خودرو بزرگ است اما بزرگی آن به اندازه‌ی تصوراتی که درباره پیکاپ های سنتی دارید نیست. خطوط تیز و گوشه‌دار سایبرتراک توجهات را به خود جلب می‌کنند اما پهنا و عمق تناسبات خودرو به همراه شکل غیرعادی آن باعث تعجب خواهد شد.


البته طرح فولاد ضدزنگ و بدون رنگ بدنه زیبا بوده و اشاره‌ای خیلی شدید به آینده دارد. با دیدن ظاهر سایبرتراک به یاد دلورئون خواهید افتاد که جزو ستاره‌های پیشین سینما بوده است. کارکنان تسلا می‌گویند شما به سادگی می‌توانید همه جای خودرو را با پشم و سیم بشویید.


اگرچه سایبرتراک ظرفیت حمل ۶ نفر را خواهد داشت اما ۴ نفر از ما برای نشستن و راندن خودرو دعوت شدیم. البته ما نشستن روی صندلی شاگرد جلو را انتخاب کردیم. همه‌ی ما افرادی بالغ با جثه‌ای بزرگ بودیم ولی با این وجود فضای شانه‌ی زیادی در جلو و عقب وجود داشت و با وجود فردی بالغ و قدبلند روی صندلی‌های جلو هنوز هم فضای زانوی قابل‌توجهی برای سرنشینان صندلی عقب وجود داشت؛ و با وجود خط سقف تیزه و گوشه‌دار، فضای سر مناسبی وجود دارد.


پشت سر ما یک پانل شیشه‌ای قرار دارد که دیدی واضح به محفظه بار شکل گرفته از فولاد ضدزنگ ایجاد می‌کند.


راننده به ما صفحه لمسی ۱۷ اینچی را معرفی کرد که به اندازه‌ی نمایشگر موجود در تسلا مدل ۳ شفاف بوده و بسیار کاربردی است. خود داشبورد طبق دیده‌های ما حس لوکس‌تری نسبت به پلاستیک‌های بکار رفته در مدل ۳ دارد.

بالای داشبورد یک پانل دیجیتالی دیگری وجود دارد که به شکل آینه دید عقب عمل می‌کند و با کیفیت قابل‌توجهی فضای پشت سر خودرو را نشان می‌دهد.


با وجود صدها نفری که منتظر تست این خودرو بودند، راننده به آرامی حرکت می‌کرد و ناله‌ی کم پیشرانه‌های الکتریکی نیز به گوش می‌رسیدند. ما از روی یک دست‌انداز تیز رد شدیم و البته تحت تأثیر مرکز طراحی تسلا قرار گرفتیم.


پس از رانندگی آرام، راننده به‌صورت ناگهانی روی پدال گاز فشار آورد و ما داخل صندلی‌ها فرو رفتیم. این شتاب گیری در خودرویی با این ابعاد و همچنین با توجه به ماهیت پیکاپ بودن آن عجیب جلوه می‌کرد.


سایبرتراک درست به اندازه سایر محصولات تسلا سریع بوده و ما با عبور از یک پیچ تند تحت تأثیر نبود تکان های بدنه قرار گرفتیم.


سواری خودرو سفت حس می‌شود اما ناراحت نیست و کمی شبیه به سواری تسلا مدل X حس می‌شود اما حتی این خودروی پیش‌تولیدی نیز از نظر کیفیت و استایل کابین ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


به‌صورت خلاصه باید گفت ما با تست کوتاه سایبرتراک تحت تأثیر این پیکاپ قرار گرفتیم. این خودرو بسیار شبیه دیگر محصولات تسلا حس شده اما با توجه به ابعاد و نوع کاربری سایبرتراک با خودرویی قابل‌توجه‌تر روبرو هستیم.


البته این بار بهتر است بیش از طراحی درباره‌ی پرفورمنس محصول جدید تسلا صحبت کنیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Infinite

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (452 ديدگاه)

    اگر امریکا زندگی می‌کردم حتما سریعترین مدلش رو سفارش می‌دادم. اگر بنا باشه یک Back to the future دیگه بسازن، این تراک بلاشک نامزد اول حضور در اون فیلم خواهد بود…

    موافقم 1
    مخالفم 2
  2. Mohammad

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    عشقه….

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. مک وال

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    اگه یه زمانی تو ایران بیاد (فرض محال، محال نیست!) نیسان بارهای آبی بازنشسته میشن و سایبرتراک جاشونو میگیره!
    تصور کنید شاخه تیرآهن یا میلگرد انداخته باشن روی سایبرتراک! ?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (114 ديدگاه)

    نمی دونم چرا انقدر آقای احمدزاده علاقه داره که خبر های این وانت زشت تسلا رو بزاره از اون خبری که دیدم انگار حرف خودشون بود چون اخرش هیچ منبعی نبود که تیترش بود لطفا سایبرتراک رو دوست داشته باشین! تا این خبر های چپ و راست راجع به این ماشین، ولی از وانت برقی نیورون تی وان که طراحی بیرونی و داخلی بسیار زیباتری نسبت به سایبرتراک داره و سایت زومیت هم مطلبش رو گزاشته خبری گزاشته نمیشه تو پدال!

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. مسعود

      ۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (222 ديدگاه)

      با تحلیل شما دیگه مطمئن شدم که مترجم ( آقای احمد زاده ) از تسلا واسه تبلیغات تو بازار پر تنوع ایران که خریدار رو موقع انتخاب پیکاپ مورد نظرش گیج میکنه پول گرفته :))

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۷ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (114 ديدگاه)

        از زمانی که این خودرو معرفی شده روزی نبوده که سایت رو باز کنی و خبری راجع وانت تسلا گذاشته نشده باشه(حتما فردا باز یه مطلب جدید میاد که شرکت لگو در اینستاگرامش طراحی سایبرتراک رو مسخره کرده!) ولی حتی یه مطلب راجع به دیگر رقبای این محصول قرار داده نمیشه و این برای سایتی که به صورت تخصصی اخبار خودرو رو پوشش میده خیلی بده که سایت هایی که حوزه اصلیشون خودرو نیست چنین اخباری رو بهتر پوشش میدن.

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. شاهین

          ۷ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          سلام
          از نظر اخبار دنیای خودرو هیچ گونه محدودیتی وجود نداره و در سریع ترین زمان ممکن اخبار رو پوشش میدیم.
          هیچ ادعایی نداریم که همه اخبار پوشش داده میشه اما باور بفرمایید هیچ جانبداری و قصد و غرضی در کار نیست. بیشتر از ۱۱ هزار تا خبر و مطلب رو ترجمه کردم و نوشتم و اگرچه به برند و خودروهای خاصی علاقه بیشتری دارم اما‌ همیشه توی خبر رسانی‌ اصل بی طرفی رو رعایت کردم.
          ارادتمند شما، احمدزاده

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. محسن

          ۹ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (20 ديدگاه)

          واقعا
          خیلی هم زشته
          آخه چقدر مطبل میزارن از این
          من فکر میکردم ال90 زشته تا اینکه با این حلبی آشنا شدم

          موافقم 0
          مخالفم 3
    2. ایلیا

      ۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      شما چرا اینقدر علاقه داری بیای توی صفحه ی این ماشین و غر بزنی؟ اگه اقای احمدزاده خسته نمیشه شما خسته شو. دوس نداری وارد مطلبش نشو. نیاز نیست توی تمام مطالب این تراک معرکه بگیری.
      به هر حال خوب یا بد زشت یا زیبا این ماشین جنبه های متفاوت و جدیدی داره و طبیعیه که چند روز در موردش بحث بشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. کریم

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آقا دم پدال گرم که خیلی عالی سایبرتراک رو پوشش میده و تقریبا هر سوالی درموردش توی ذهنم بود با خبرهای اخیر جوب داده شد. حتما یکیش رو میخرم . منتظر نسخه ۶×۶ش هستم که توی اینستا رندراش هست خیلی خیلی دوسش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Modern

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جهان وبشریت مدیون دانشمندان بزرگی مثل آقای ایلان ماسک هستش که تمامی محصولاتش درجهت مراقبت ازمحیط زیست ورفاه انسانهامیباشدزندگی باوجوداینجورانسانهایی که مدرن فکرمیکنندودوست دارندهمه ازتکنولوژی استفاده بکنندلذت بخشه این خودروی سایبرتراک تسلاهم شاهکاریه برای خودش حالایه عده خوششون نمیادخب سلیقه هامتفاوته برای جناب آقای ایلان ماسک وتیم همکارانش آرزوی خوشبختی وسلامتی میکنم مرسی ازپوشش خبری خوبتون.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hamid SS

      ۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      الکتریسیته رو دولت با دوچرخه زدن که تولید نمی کنه باید نفت بسوزه تا الکتریسیته گرانبها تولید بشه حتی تو امریکا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Elmiraj

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    خیلی جالبه که…
    تسلا هرگز اهل کانسپت بازی و چرخوندن ماکت در این و اون نمایشگاه نیست… . پروتایپی که در استودیوی خودش رونمایی می کنه با نسخه تولیدی ۹۰ درصد یکیه و همین که ایلان ماسک ماشینو به جهان نشان داد چند دقیقه بعد افراد زیادی شانس سوارشدن شو پیدا می کنن…!!!
    .
    جدا از اینا وقتی یه مجله باسبقه سواری این غول سنگین وزن را اینقدر خوب می بینه پس بدانید ماشینی که ۲ سال تا ورود به بازار وقت داره تغییرات بیشتری را بخود می بینه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Mori ca

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خاصیت تسلا و حتی برگ برندش همینه که شده نماد خودروی الکتریکی و حتی اگه برندای دیگه محصول مشابه توی سبد خریدشون باشه، تسلا نظر بیشتری رو تو مدیا بخودش جلب میکنه، و مدیا خودجوش براش تبلیغ میکنن با پوشش دادن اخبارش، وگرنه بقوله دوستمون پدال که پول نگرفته که توی بازار متنوع وانت ایران تبلیغ تسلا رو بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Khosrow

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    عکس 7 / میشه فهمید سرنشینان تو چه وضعیتی هستن / هر جاش داره به سمت دلخواه خودش میره / واپاشی هسته ای هم انقدر تمیز عمل نمیکنه ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Saman

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (181 ديدگاه)

    بیخود نیست که امریکا استاد کهنه کار خودروسازیست اون از کوروت c8 که با توجه به برچسب قیمت بی رقیبه و حالا شوک جدید پیکاپ تسلا که بسیار زیبا و از نظر فنی شگفت انگیزه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. هادی

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    این تصادف کنه جنسش فولاده عمرا بشه صافکاریش کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. بی نام

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    … کارکنان تسلا می‌گویند شما به سادگی می‌توانید همه جای خودرو را با پشم و سیم بشویید…
    مثل نیسان گاوی خودمون!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا