تسلا مدل S روانه نوربرگ‌رینگ می‌شود!

یک‌شنبه 17 شهریور 1398 - 04:30
مطالعه 4 دقیقه
tesla-model-s-nurburgring
اندکی پس از معرفی رسمی پورشه تایکان، ایلان ماسک مدیرعامل پرحاشیه‌ی تسلا به تصمیم برند آلمانی در نام‌گذاری خودروی الکتریکی خود با پسوند "توربو"...
تبلیغات

اندکی پس از معرفی رسمی پورشه تایکان، ایلان ماسک مدیرعامل پرحاشیه‌ی تسلا به تصمیم برند آلمانی در نام‌گذاری خودروی الکتریکی خود با پسوند "توربو" واکنش نشان داد و درعین‌حال اعلام کرد تسلا مدل S را روانه‌ی نوربرگ رینگ خواهد کرد تا رکورد تایکان را بشکند.

ماسک همچون همیشه از توئیتر برای اظهارنظر درباره‌ی محصول جدید پورشه استفاده کرد و البته اطلاعات زیادی درباره‌ی حضور مدل S در جهنم سبز ارائه نداد.

تصمیم پورشه برای استفاده از پسوند توربو برای دو نسخه از سریع‌ترین نمونه‌های تایکان انتقاداتی را در پی داشته چراکه این خودرو فاقد قوای محرکه‌ی درون‌سوز و توربوی واقعی است.

البته واضح است که پورشه از این کلمه برای متمایز کردن نسخه‌های سریع‌تر محصولات خود از جمله 911، ماکان، کاین و پانامرا استفاده می‌کند. این در حالی است که تقریباً اکثر محصولات یاد شده دارای پیشرانه‌هایی توربو هستند.

اما صرف‌نظر از انتقادات مطرح شده دراین‌باره، بی‌شک تایکان یکی از احساس‌برانگیزترین خودروهای سال بوده و البته یکی از مهم‌ترین محصولات تاریخ پورشه نیز محسوب می‌شود.

نسخه‌ی پرچم‌دار تایکان توربو S دارای قدرت 750 اسب بخاری و گشتاور 1050 نیوتون متری بوده و می‌تواند در عرض 2.6 ثانیه سرعت خود را از سکون به 96 کیلومتر در ساعت برساند. شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت این خودرو نیز 10.6 ثانیه اعلام شده است.

در دل این خودرو مجموعه باتری 93.4 کیلووات ساعتی قرار داشته که برد 412 کیلومتری را ایجاد می‌کند. شاید مهم‌ترین جنبه‌ی این خودرو استفاده از معماری 800 ولتی باشد که برای اولین بار در دنیای الکتریکی‌ها بکار رفته و باعث می‌شود با پایداری بیشتری به پرفورمنس بالا دست یابد.

تایکان به لطف این معماری توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان 7 دقیقه و 42 ثانیه طی کرده و ظاهراً تسلا می‌خواهد این رکورد را به چالش بکشد.

قطعاً تماشای حضور تسلا مدل S در جهنم سبز بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود مخصوصاً اینکه برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند این خودرو بیش از حد داغ شده و حتی در یک پیست با طول متوسط نیز وارد حالت کاهش قدرت می‌شود.

به‌روزرسانی: پس از انتشار توئیت ماسک درباره‌ی حضور مدل S در نوربرگ رینگ، رود اند تراک گزارش داده که مقامات این پیست خبری درباره‌ی حضور این خودرو در پیست دریافت نکرده‌اند. مهم‌تر اینکه کل پیست در تمامی روزها رزرو بوده و امکان استفاده اختصاصی از آن برای تسلا وجود ندارد. به این ترتیب خبری از رکوردگیری تسلا مدل S در جهنم سبز نخواهد بود.

خب پس تسلا چه‌کاری انجام خواهد داد؟ احتمال دارد این شرکت به دنبال دیگر سنگ محک‌های پیست باشد. شاید تسلا به دنبال بررسی میزان برد مدل S در این پیست باشد و یا اینکه بخواهد تکنولوژی خودران خود را تست نماید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.