درگ دود و سکوت! داج هلکت ردای در برابر تسلا مدل S پرفورمنس
نبرد بین خودروهای بنزینی و الکتریکی به جاهای حساسی رسیده و البته اوضاع برای خودروهای درونسوز خیلی خوب به نظر نمیرسد. گشتاور آنی پیشرانههای الکتریکی به همراه سیستم چهار چرخ محرک باعث شده محصولات تسلا همچون مدل S پرفورمنس و مدل 3 کوچکتر بتوانند شتاب فوقالعادهای داشته باشند اما خودروهای عضلانی سنتی همچون داج چلنجر هلکت هنوز هم آماده رقابت هستند و اگر کشش کافی وجود داشته باشد میتواند از پس خودروهای الکتریکی برآید. در ویدئویی که منتشر شده میتوانیم درگ تسلا مدل S و داج چلنجر هلکت ردای را مشاهده کنیم، مسابقهای که نتایج جالبی دارد.
اول نگاهی خواهیم داشت به مشخصات هر دو خودرو که در آن تسلا مدل S پرفورمنس 2020 از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت 778 اسب بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.4 ثانیهای و حداکثر سرعت 262 کیلومتر در ساعتی دارد. این خودرو میتواند مسافت 400 متر را در حدود 10 ثانیه طی کند. چلنجر هلکت نیز قدرت 798 اسب بخاری خود را از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل کرده و شتاب 3.7 ثانیهای دارد. این خودرو نیز مسافت 400 متر را زیر 12 ثانیه طی میکند. تسلا روی کاغذ شتاب بهتری دارد اما باید ببینیم در دنیای واقعی وضعیت چگونه خواهد بود.
داج از لاستیکهای درگ رادیال میکی تامپسون استریت SS استفاده کرده درحالیکه تسلا دارای لاستیکهای استوک میشلین پایلوت اسپورت 4 میباشد. هلکت همچنین از فیلتر پرفورمنس سود برده و فاقد صندلی عقب میباشد.
با آغاز مسابقه شاهد درگ خوب هر دو خودرو هستیم و تسلا زمان واکنش 0.032 ثانیه را ثبت کرده درحالیکه این زمان برای داج 0.219 ثانیه بوده است. نتیجه اینکه تسلا زمان 10.761 ثانیهای را ثبت کرده و هلکت نیز زمان 10.783 را بر جای میگذرد. در واقع تسلا فقط با 0.022 ثانیه اختلاف برنده این مسابقه شده است. در مسابقه دوم هلکت زمان 10.733 ثانیهای را ثبت کرده و 0.094 ثانیه سریعتر از تسلا عمل میکند.