سبقت تسلا از آئودی در جاده خودروسازان لوکس!

سه‌شنبه 28 بهمن 1399 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
model-x-vs-e-tron-1
این مطلب را با گفتن این نکته شروع می‌کنیم که بسیاری از افراد از جمله برخی کارکنان تسلا محصولات این شرکت با به عنوان خودروهای لوکس در نظر نمی‌گیرند...
تبلیغات

این مطلب را با گفتن این نکته شروع می‌کنیم که بسیاری از افراد از جمله برخی کارکنان تسلا محصولات این شرکت با به عنوان خودروهای لوکس در نظر نمی‌گیرند اما بحث ما چیزی دیگری است.

تسلا خودروهای خود را پریمیوم می‌نامد زیرا آن‌ها گران‌تر از اکثر خودروهای بازار بوده و البته مرغوب‌تر از اکثر محصولات غیر لوکس و رده میانی می‌باشند. با این وجود وب‌سایت‌های خودرویی محصولات تسلا را در دسته خودروهای لوکس قرار می‌دهند.

علیرغم اینکه خودروهای تسلا به اندازه محصولات لوکس آلمانی جذاب نیستند اما این خودروساز کاملاً خبرساز ظاهر شده است. در واقع تسلا توانسته آئودی را به عنوان چهارمین لوکس ساز بازار آمریکا پشت سر بگذارد. اگرچه تسلا هنوز پشت سر سه لوکس ساز تاپ در بازار آمریکا قرار دارد اما فاصله این برند با شرکت‌های موردبحث زیاد نبوده و می‌تواند آن‌ها را نیز شکست دهد.

تسلا در سال 2020 حدود 200,500 دستگاه خودرو در آمریکا فروخته درحالی‌که فروش آئودی در مدت مشابه حدود 183,600 دستگاه بوده است. ارباب حلقه‌ها در سال 2019 حدود 50 هزار دستگاه خودروی بیشتری نسبت به تسلا در آمریکا فروخته بود.

اما سه لوکس ساز برتر سال 2020 در آمریکا عبارت‌اند از ب ام و، لکسس و مرسدس بنز. بر پایه گزارش‌های منتشر شده، میزان فروش 5 برند لوکس در آمریکا در سال 2020 به ترتیب زیر بوده است:

  • ب ام و: فروش 287,259 دستگاه
  • لکسس: فروش 271,384 دستگاه
  • مرسدس بنز: فروش 265,600 دستگاه
  • تسلا: فروش 200,561 دستگاه
  • آئودی: فروش 183,594 دستگاه

البته باید به اینکه اشاره کرد فروش مرسدس بنز شامل مدل‌های اسپرینتر و متریس نبوده است.

اتوموتیونیوز می‌گوید این حقیقت که فروش تسلا تنها حدود 65 هزار دستگاه با مرسدس بنز اختلاف دارد بسیار حائز اهمیت است. این اتفاق در حالی رخ داده که تسلا فقط به فروش خودروهای الکتریکی می‌پردازد. دیگر شرکت‌های حاضر در این لیست خودروهای درون‌سوز را نیز به فروش می‌رسانند.

یکی از تحلیلگران اتوتریدر می‌گوید:

تسلا اولین شرکتی است که محصولات تمام الکتریکی را تولید کرد. این شرکت واقعاً تنها بازیگر این بخش بوده است. خلاقیت و تکنولوژی به همراه رضایت مشتری یک ترکیب برنده برای تسلاست.

اینکه تسلا را یک لوکس ساز بدانیم یا نه مسئله اصلی نیست. واقعیت این است که تسلای نسبتاً جوان توانسته لوکس سازانی با قدمت بسیار بیشتر را به چالش بکشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.