تسلا با عبور از مرسدس، سومین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا شد

جمعه 21 آبان 1400 - 05:30
مطالعه 2 دقیقه
Tesla-Mercedes-1
تسلا با پشت سر گذاشتن مرسدس بنز، به سومین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا در نُه ماه نخست سال جاری تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهند که تا پایان...
تبلیغات

تسلا با پشت سر گذاشتن مرسدس بنز، به سومین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا در نُه ماه نخست سال جاری تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهند که تا پایان ماه سپتامبر، فروش تسلا در آمریکا 230,855 دستگاه بوده درحالی‌که در این مدت مرسدس بنز موفق به فروش 213,708 دستگاه شده است. ب‌ام‌و با 259,237 دستگاه همچنان پیشتاز برندهای لوکس است و لکسس هم با 245,864 دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد.

فروش تسلا طی سال جاری بسیار قوی بوده است به‌گونه‌ای که آمار فروش محصولات آن از ژانویه تا سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد افزایش داشته است. برای مقایسه، فروش لکسس در همین مدت نسبت به سال قبل 33 درصد و فروش ب‌ام‌و 36 درصد رشد پیدا کرده است. یکی از تحلیل‌گران صنعت خودرو دراین‌باره می‌گوید:

شاید کمی زود باشد که بخواهیم بگوییم تسلا به‌طور دائمی از مرسدس سبقت خواهد گرفت اما این موضوع که [تسلا] با سبد محصولات بسیار محدودتر موفق به انجام این کار شده، قابل‌توجه است. با توجه به مشکل کمبود تراشه، برای پیش‌بینی‌های بلندمدت زود است زیرا خودروسازان با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما این نشان‌دهندهٔ قدرت تسلا است

البته شایان‌ذکر است که برخی معتقدند تسلا را نباید مثل ب‌ام‌و، مرسدس بنز، لکسس و آئودی یک برند لوکس دانست. درهرحال، تحلیل‌گر مذکور در ادامه افزوده است:

تسلا درنهایت بخشی از وجههٔ خود را از دست خواهد داد اما سبد محصولات در حال گسترش این شرکت با سایبرتراک، فرصت‌هایی برای رشد فروش را فراهم خواهد کرد و بازیگران اصلی عرصهٔ لوکس‌سازی برای مدتی در محاصره خواهند بود
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.