مالکان برخی محصولات تسلا خبر از توقف ناگهانی خودروهایشان دادند

دوشنبه 16 خرداد 1401 - 05:30
مطالعه 2 دقیقه
Tesla-1
بیش از 750 نفر از مالکان محصولات تسلا با شکایت از این خودروساز اعلام کردند سیستم‌های نیمه خودران این خودروها به‌صورت ناگهانی و بدون هیچ‌گونه دلیلی...
تبلیغات

بیش از 750 نفر از مالکان محصولات تسلا با شکایت از این خودروساز اعلام کردند سیستم‌های نیمه خودران این خودروها به‌صورت ناگهانی و بدون هیچ‌گونه دلیلی در جاده‌ها متوقف می‌شوند. NHTSA می‌گوید با ارسال نامه‌ای به تسلا خواستار اطلاعات بیشتر دراین‌باره شده است. در این نامه 14 صفحه‌ای از تسلا خواسته می‌شود تا تمام گزارش‌های میدانی و مصرف‌کننده درباره ترمزهای اشتباهی و گزارش‌های تصادفات، جراحات و فوتی و آسیب‌های مالی را به NHTSA ارسال کند. این موسسه همچنین می‌پرسد آیا سیستم‌های خودران کامل و ترمز اضطراری خودکار تسلا در زمان حوادث فعال بوده‌اند یا خیر. موسسه ایمنی NHTSA پس از دریافت 354 شکایت از مالکان محصولات این خودروساز اقدام به بررسی ترمز فانتوم تسلا مدل 3 و مدل Y کرد. به این ترتیب حدود 416 هزار دستگاه خودروی مدل 2021 و 2022 بررسی شدند. NHTSA در ماه فوریه اعلام کرد گزارشی از تصادف یا جراحت را دریافت نکرده است.

در این نامه ضرب‌الاجل 20 ژوئن برای ارائه پاسخ‌ها قید شده اما در صورتی که تسلا درخواست مهلت بیشتر کند مشکلی وجود نخواهد داشت. NHTSA می‌گوید به دنبال بررسی خودروهای مجهز به سیستم‌های دستیار راننده خودکار همچون کروز کنترل تطبیقی و اتوپایلوت خواهد بود. این سیستم به‌صورت خودکار ترمز و فرمان را کنترل می‌کنند. NHTSA می‌گوید:

گزارش‌های شکایت مصرف‌کنندگان حاکی از کاهش سرعت سریع بدون هشدار بوده‌اند و معمولاً به‌صورت مکرر در یک سیکل راننده رخ داده‌اند

بسیاری از رانندگان می‌گویند پس از این حادثه نگران برخورد دیگر خودروها از پشت بوده‌اند. NHTSA درخواست اطلاعاتی همچون سرعت اولیه در زمان شروع به ترمز خودرو، سرعت نهایی و کاهش سرعت متوسط را دارد. این موسسه همچنین می‌پرسد آیا سیستم‌های خودران مانع را تشخیص داده‌اند یا خیر و آیا تسلا ویدئویی از حوادث ترمز ناگهانی را دارد یا خیر.

این موسسه هم‌اکنون به دنبال اطلاعات موارد ادعای گارانتی برای ترمز فانتوم از جمله نام مالکان و تعمیرات انجام شده است. همچنین باید اطلاعاتی در زمینه مشکلات ترمز و... ارائه شود. این نامه روی تست سیستم‌های خودران تسلا در زمان تشخیص پل‌های فلزی، پیچ‌های S شکل، ترافیک روبرو و ابعاد مختلف خودروها از جمله کامیون‌های بزرگ تمرکز دارد. NHTSA همچنین می‌خواهد اطلاعاتی درباره چگونگی روبرو شدن دوربین‌ها با رفلکتورها، سایه‌ها و... دریافت کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.