تسلا 200 کارمند بخش اتوپایلوت خود را اخراج کرد

دوشنبه 13 تیر 1401 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
tesla workers
منابع مطلع اظهار داشتند تسلا صدها کارمند خود در تیم خود را به خاطر تعطیلی سایت کالیفرنیا اخراج کرده است. نکته سورپرایز کننده اینکه بخش اعظم این...
تبلیغات

منابع مطلع اظهار داشتند تسلا صدها کارمند خود در تیم خود را به خاطر تعطیلی سایت کالیفرنیا اخراج کرده است. نکته سورپرایز کننده اینکه بخش اعظم این افراد کارکنان ساعتی بوده‌اند. همان‌طور که اطلاع دارید ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برنامه‌های خود برای کاهش 10 درصدی نیروی کاری را اعلام کرده بود. البته او گفته بود در حال افزایش نیروهای کار ساعتی است. تیم دفتر سان ماتئو تسلا برای بررسی داده‌های جمع آوری شده از خودروهای مشتریان استخدام شده بودند. این داده‌ها به ویژگی‌های سیستم کمک‌راننده اتوپایلوت ارتباط دارند. بسیاری از اعضای این تیم متخصصان تفسیر داده بودند و البته به‌صورت ساعتی کار می‌کردند.

منابع ناشناس می‌گویند در کل حدود 200 نفر از این تیم اخراج شده‌اند. تا پیش از اخراج کارکنان موردبحث، دفتر سان ماتئو تسلا حدود 350 نفر کارمند داشته است هرچند برخی از این افراد طی هفته‌های اخیر به تأسیسات تسلا در نزدیکی این دفتر منتقل شده‌اند. فعلاً تسلا پاسخی به این اخبار نداده است. این خودروساز آمریکایی پس از استخدام افراد زیادی در سال‌های اخیر به دنبال بهبود راندمان کاری و بازنگری در عملکردهای خود است. مقر تسلا هم‌اکنون در آستین تگزاس قرار دارد و میزان کارکنان آن در سراسر جهان به حدود 100 هزار نفر می‌رسد. این برند اخیراً نیز کارخانه‌هایی در برلین و آستین تأسیس نموده و تأسیسات شانگهای چین نیز یکی از قطب های تولید و صادرات تسلا به شمار می‌رود.

ماسک طی هفته‌های پیش و در زمان مصاحبه با بلومبرگ باعث شگفتی کارکنان خود شد. او گفت تعدیل نیروها یک امر ضروری برای وضعیت کنونی اقتصاد خواهد بود. او اظهار داشت حدود 10 درصد از کارمندان تسلا شغل خود را طی 3 ماه آینده از دست خواهند داد. تسلا با کاهش تعداد نیروهای خود می‌خواهد روی بخش‌هایی که رشد بیشتری دارند تمرکز کند. برخی کارکنان بخش منابع انسانی و مهندسان نرم‌افزار جزو افرادی هستند که تعدیل شده یا خواهند شد و در برخی موارد این تعدیل نیرو گریبان‌گیر افرادی شده است که تنها برای چند هفته کار کرده‌اند.

افرادی که از تصمیم اخیر تسلا متأثر شده‌اند روی یکی از ویژگی‌های مهم محصولات تسلا کار می‌کردند. تسلا در آگهی‌های شغلی خود گفته بود داده‌های لیبل زده شده جزو اصلی‌ترین بخش‌ها برای ایجاد شبکه‌های عصبی عمیق و قدرتمند هستند و به ویژگی خودران خودروهای تسلا کمک می‌کنند. کارکنان تسلا در بوفالو نیویورک و سان ماتئو ساعت‌های زیادی را صرف لیبل گذاری تصاویر خودروها، خیابان‌ها، علائم ترافیکی و... کرده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.