فراخوان 80 هزار دستگاه تسلا به‌خاطر مشکل باتری و کمربند ایمنی

یک‌شنبه 6 آذر 1401 - 03:33
مطالعه 3 دقیقه
2021-tesla-model-x-interior
برخی از محصولات تسلا به‌خاطر مشکلات جدی نظیر کمربند ایمنی یا سیستم فرمان به نمایندگی‌های این شرکت فراخوانده شدند.تسلا در یک اعلامیه از فراخوانی...
تبلیغات

برخی از محصولات تسلا به‌خاطر مشکلات جدی نظیر کمربند ایمنی یا سیستم فرمان به نمایندگی‌های این شرکت فراخوانده شدند.

تسلا در یک اعلامیه از فراخوانی تازه برای محصولاتش در چین خبر داد. این خودروساز آمریکایی تعداد 80,561 دستگاه خودروی برقی‌اش را برای مشکلات نرم‌افزار مدیریت باتری و کمربندها به نمایندگی‌هایش در چین فراخوانده است.

این مجموعه در روز جمعه هفته گذشته این اعلامیه را منتشر کرد اما چیزی درباره جزئیات مشکلات موجود ارائه نداد و تنها به فراخوان کلی بسنده کرد. بر اساس گزارشی از «CNBC»، بیش از 67 هزار دستگاه سدان مدل S و شاسی‌بلند مدل X در این رویداد فراخوانده شده‌اند.

این مشکل تنها به خودروهای تولیدشده میان 25 سپتامبر 2013 تا 21 نوامبر 2020 مربوط می‌شود. تسلا در رابطه با مشکل سیستم مدیریت باتری اعلام کرده که آن را با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری رایگان رفع خواهد کرد. فراخوان دوم با مشکلی فیزیکی‌تر سروکار دارد و ممکن است درصورت عدم توجه مالکان خودرو، موجب آسیب‌رسیدن به سرنشینان شود؛ چراکه مشکلات مربوط به کمربند ایمنی جدی تلقی می‌شوند.

بیش از 2.7 هزار دستگاه سدان مدل 3 نیز که در میان 12 ژانویه و 22 نوامبر 2022 تولید و بیش از 10 هزار سدان مدل 3 که میان 14 اکتبر 2019 و 26 سپتامبر 2022 روانه بازار شده‌اند درگیر مشکل کمربند ایمنی هستند.

مشکل دوم احتمالا به‌خاطر قرارگیری و نصب نادرست کمربندها ایجاد شده است؛ بنابراین سازنده از مالکان خواسته تا برای حل مشکلشان، خودرو خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی تسلا ببرند تا کمربند ایمنی آن‌ها نیز موردبررسی قرار گیرد و درصورت لزوم، بازنصب شود.

به گزارش «رویترز»، تسلا در آخرین فراخوان عمومی محصولاتش نزدیک به 128 هزار دستگاه خودروی برقی را در ماه آوریل و به‌خاطر مشکل احتمالی اجزای نیمه‌هادی خودرو فراخواند که می‌توانست منجر به تصادف وسایل‌نقلیه یادشده گردد.

تسلا در ایالات‌متحده فراخوان‌های بیشتری را ترتیب داده و حداقل سه کمپین را برای گردهم‌آوری هزاران خودرو تنها در ماه نوامبر سال جاری برپا کرده است. این فراخوان‌ها به مشکلات احتمالی سیستم نور، فرمان و... می‌پردازند.

یکی از این فراخوان‌های به‌خصوص 30 هزار دستگاه مدل X را برای مشکل کیسه هوا سرنشین جلو به نمایندگی‌های این شرکت آورد. سه فراخوان دیگر نیز وجود داشتند که تسلا موفق شد مشکلات نرم‌افزاری محصولاتش را با به‌روزرسانی‌های ازراه‌دور (OTA) برطرف کند. به نظر شما آیا فراخوان‌های زیاد بر فروش یک خودروساز تاثیرگذار است؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.