درگ نیسان GT-R نیسمو تیونینگ 800 اسب بخار با تسلا مدل X پلد
نیسان GT-R هماکنون بیش از 16 سال سن دارد و طرفداران همچنان ناامیدانه منتظر نسل جدید هستند. البته طبق گزارشها، این خودرو سرانجام به آخر خط رسیده و جانشین آن الکتریکی خواهد بود؛ بنابراین، تا زمانی که میتوانیم باید از صدای موتور V6 توئین توربوی GT-R لذت ببریم. بدین منظور، مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود یک نمونهٔ نیسمو از گودزیلا را در برابر رقیبی الکتریکی بنام تسلا مدل X پلد قرار داده است.
نیسمو بهصورت استاندارد 600 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد اما این یک نسخهٔ استاندارد نیست و با تیونینگ، خروجی پیشرانهٔ آن به 810 اسب بخار قدرت و 890 نیوتن متر گشتاور رسیده است؛ بنابراین، حالا گودزیلا شانس بسیار بیشتری در برابر موشک تسلا خواهد داشت که از سه موتور الکتریکی استفاده میکند. البته مدل X پلد با 1020 اسب بخار قدرت و 1420 نیوتن متر گشتاور هنوز هم بسیار قویتر از رقیب بنزینی است اما GT-R از مزیت 800 کیلوگرم وزن کمتر بهره میبرد که اختلاف بسیار زیادی خواهد بود.
بااینحال، ویدئوی کارواو نشان میدهد که GT-R نیسمو با تیونینگ هم در خط مستقیم در برابر تسلا شانسی ندارد و در هردو مسابقهٔ درگ مغلوب میشود. البته درحالیکه نیسموی استاندارد 400 متر را در 11 ثانیه طی میکند، در این نمونهٔ تیونینگ تایم درگ به 10.6 ثانیه رسیده اما کافی نیست و تسلا هنوز 0.3 ثانیه سریعتر است. در مسابقات رولینگ هم شرایط تغییری ندارد و بازهم این مدل X است که پیروز میشود تا تنها پیروزی نیسان در آزمایش ترمز حاصل شود؛ بنابراین، به نظر میرسد طرفداران گودزیلا برای غلبه بر تسلا در 400 متر باید منتظر جانشین الکتریکی GT-R باشند.
مقایسه مشخصات فنی
نیسان GT-R نیسمو | تسلا مدل X پلد | |
پیشرانه | 3.5 لیتری V6 توئین توربو | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | 810 اسب بخار | 1020 اسب بخار |
گشتاور | 890 نیوتن متر | 1020 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دوکلاچه | تک سرعته |
وزن | 1725 کیلوگرم | 2540 کیلوگرم |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |