فروش بی وای دی در اروپا بیشتر از تسلا است!

یک‌شنبه 4 خرداد 1404 - 15:00
مطالعه 3 دقیقه
BYD  Tesla
برای اولین‌بار، یک خودروساز چینی توانسته است در بازار اروپا، موفق‌تر از تسلا باشد. این شرابط منجر به کاهش ارزش سهام برند امریکایی و افزایش قیمت...
تبلیغات

برای اولین‌بار، یک خودروساز چینی توانسته است در بازار اروپا، موفق‌تر از تسلا باشد. این شرابط منجر به کاهش ارزش سهام برند امریکایی و افزایش قیمت سهام بی‌وای‌دی شده است.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی «جیتو داینامیکس»، سازنده چینی خودروهای الکتریکی «BYD» برای اولین بار در ماه گذشته، تعداد بیشتری خودروی تمام‌الکتریکی (BEV) در مقایسه با تسلا در اروپا فروخت که این رویداد به عنوان «لحظه‌ای سرنوشت‌ساز» برای بازار این منطقه توصیف شده است.

بیشتر بخوانید:

آمار پیش‌فروش خودروهای جدید بی‌وای‌دی نشان می‌دهد که حجم فروش این شرکت در اروپا در ماه آوریل نسبت به سال گذشته ۳۵۹٪ افزایش یافته، در حالی که تسلا برای چندمین ماه متوالی با کاهش فروش ۴۹٪ مواجه شده است.

کپی لینک

موفقیت BYD باوجود تعرفه‌های اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در پاییز سال گذشته تعرفه‌های تنبیهی بر خودروهای الکتریکی چینی اعمال کرد و این اقدام را ناشی از «روش‌های ناعادلانه تجاری» دانست. جالب اینجاست که تعرفه خودروهای ساخت چین تسلا تنها ۷.۸٪ است، در حالی که BYD تعرفه ۱۷٪ و سایر سازندگان چینی تا ۳۵٪ تعرفه پرداخت می‌کنند. با این حال، بی‌وای‌دی توانست در این شرایط سخت نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

کپی لینک

اروپا؛ میدان نبرد جدید تسلا و بی‌وای‌دی

«فیلیپ مونوز»، تحلیلگر خودرو، اعلام کرد که اگرچه اختلاف فروش این دو شرکت در آوریل کم بود، اما پیشی گرفتن بی‌وای‌دی از تسلا پیامدهای بزرگی دارد. همچنین شرکت چینی توانسته از برندهای معتبر اروپایی مانند فیات و سئات در برخی بازارها (مثل فرانسه) سبقت بگیرد.

کارشناسان، این رویداد را «نقطه عطفی تاریخی» برای بازار خودروی اروپا خواند، چرا که تسلا سال‌ها پیشرو بازار خودروهای تمام‌الکتریکی این منطقه بود. جالب‌تر اینکه بی‌وای‌دی از سال ۲۰۲۲ فعالیت رسمی خود را خارج از نروژ و هلند آغاز کرد.

کپی لینک

تولید بی‌وای‌دی در مجارستان، زنگ خطر برای دیگران

رشد بی‌وای‌دی در حالی اتفاق افتاده که هنوز کارخانه‌ی مجارستان افتتاح نشده است. این کارخانه قرار است به مرکز تولید اروپایی بی‌وای‌دی تبدیل شود.

«لیز لی» از مؤسسه «کانترپوینت ریسرچ» به سی‌ان‌بی‌سی گفت:

اروپا در حال تبدیل شدن به میدان نبرد اصلی بین BYD و تسلا است. پیش‌بینی می‌شود رشد بازار خودروهای الکتریکی در اروپا امسال از چین بیشتر شود.
کپی لینک

واکنش خودروسازان چینی به تعرفه‌ها

به گفته لی، تعرفه‌ها انگیزه بیشتری برای شرکت‌های چینی مانند BYD ایجاد کرده تا تولید خود را در اروپا عملی کنند. از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که تسلا نیز قصد دارد پایگاه تولید خود در آلمان را گسترش دهد.

گزارش جیتو نشان می‌دهد که اگرچه تعرفه‌ها در ابتدا بر فروش خودروسازان چینی تأثیر گذاشت، اما این شرکت‌ها با معرفی مدل‌های هیبریدی و تنوع بخشیدن به محصولات خود، اثرات منفی را مدیریت کرده‌اند.

فیلیپ مونوز تأکید می‌کند:

چین نه تنها در خودروهای تمام‌الکتریکی پیشرو است، بلکه در خودروهای پلاگین هیبرید نیز رهبر جهانی محسوب می‌شود.
کپی لینک

رشد تقاضا در بازار خودروهای الکتریکی اروپا

داده‌های جیتو نشان می‌دهد که تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا رو به رشد است، به طوری که ثبت‌نام خودروهای تمام‌الکتریکی و پلاگین هیبرید به ترتیب ۲۸٪ و ۳۱٪ رشد داشته است. همچنین پیش‌فروش خودروهای الکتریکی چینی در آوریل ۵۹٪ افزایش یافته و به حدود ۱۵,۳۰۰ دستگاه رسیده است.

کپی لینک

افت سهام تسلا و رشد چشمگیر بی‌وای‌دی

در ماه مارس مشخص شد که تسلا، که تنها خودروهای تمام‌الکتریکی می‌فروشد، در فروش سالانه از BYD عقب افتاده است. سهام تسلا در همین مدت بیش از ۱۰٪ کاهش یافته، در حالی که سهام BYD در بازار هنگ‌کنگ ۳.۹٪ رشد روزانه و ۷۸٪ رشد سالانه داشته است. با این شرایط، ایلان ماسک اخیراً متعهد شده که برای ۵ سال آیند ه نیز مدیر تسلا باقی بماند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.