چرا در شرایط کنونی نباید شاسیبلند برقی خریداری کرد؟
یکی از مالکان تسلا مدل Y در اظهارات قابلتأمل به ضعفهای یک شاسیبلند برقی پرداخته است و در نهایت میگوید هماکنون زمان مناسبی برای خرید چنین خودروهایی نیست.
مت دانادل مالک دو دستگاه تسلا مدل Y به نکات مهمی قبل از خرید یک شاسیبلند برقی اشاره کرده است. او تجربه مالکیت خود با این خودروها را به اشتراک گذاشته و به پیشنیازهای مالکیت خودروهای برقی، فرایند شارژ آنها، استهلاک لاستیکها، ترمز احیا شونده، نگرانیهای مربوط به شعاع حرکتی، سرویس آنها و... اشاره داشته است. دانادل مالک یک تسلا مدل Y پرفورمنس 2022 و یک تسلا مدل Y لانگ رنج 2021 است که هر دو مدل به دو پیشرانه برقی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز هستند. نسخه پرفورمنس شعاع حرکتی تخمینی 488 کیلومتری دارد و در عرض 3.5 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسد. مدل لانگ رنج هم با یکبار شارژ میتواند مسافت 531 کیلومتری را طی کند و صفر تا 96 کیلومتر در ساعت آن نیز به 4.8 ثانیه میرسد.
تسلا اشارهای به ظرفیت باتری خودروی خود نکرده اما تخمینها نشان میدهد مدلهای پرفورمنس و لانگ رنج شاید از ظرفیت باتری 81 کیلووات ساعتی برخوردار باشند. یکی از دلایل اصلی دانادل برای دوری از تسلا تجربه سرویس خودروهای خود است. او میگوید محبوبیت این خودروساز بین خریداران خودروهای برقی میتواند باعث فشار روی شبکه سرویس تسلا شود، چیزی که مشاهده میشود و برند یاد شده به دنبال پاسخ دادن به تقاضاهای رو به رشد است. او اظهار میدارد زمان انتظار طولانی یکی از نقاط ضعف سرویسهای تسلا خواهد بود.
دیگر مشکل مالکیت خودروی تسلا به نبود ارتباط اندروید اتو و اپل کارپلی مربوط میشود. هر دو سیستم در خودروهای امروزی محبوبیت زیادی دارند و به مشتریان اجازه میدهند ویژگیهای گوشی هوشمند خود را در سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو مشاهده کنند. تسلا اما از نرمافزاری استفاده میکند که به بنا اذعان دانادل تواناییهای بیشتری نسبت به اندروید اتو و اپل کارپلی دارد. مالک این خودروها شش نکته مهم دیگر درباره خرید تسلا مدل Y را نیز ذکر میکند که با تماشای ویدئوی زیر میتوانید از آنها مطلع شوید. دانادل همچنین راهحلهایی برای مشکلات احتمالی خرید یک خودرو برقی دارد که در این ویدئو ذکر شدهاند.