تسلافورد

فورد موستانگ مک ای GT در برابر تسلا مدل Y پرفورمنس، کدام‌یک سریع‌تر است؟

فورد موستانگ مک ای بین خریداران محبوبیت زیادی پیدا کرده اما تولید نسخه‌ای از این کراس اوور الکتریکی که بتواند در برابر سریع‌ترین نسخه‌های تسلا مدل Y حرفی برای گفتن داشته باشد بیش از یک سال طول کشیده است. خب ظاهراً این همان چیزی بود که موستانگ مک ای GT و مک ای GT پرفورمنس می‌بایست انجام می‌دادند اما زمانی که نشریه ادموندز این دو رقیب را در کنار یکدیگر قرار داد، تسلا شکست بسیار سختی را به فورد تحمیل نمود! هر دو نسخه موستانگ مک ای GT و GT پرفورمنس تست شده توسط ادموندز از دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک سود برده و قدرت ۴۸۰ اسب بخاری دارند اما مدل پرفورمنس گشتاور بیشتری نسبت به نسخه GT استاندارد دارد.

تسلا درباره انتشار جزئیات مدل Y پرفورمنس ۶۸۷۰۰ دلاری خساست به خرج داده است اما ادموندز تخمین می‌زند دو پیشرانه این خودرو قدرت ۴۵۰ اسب بخاری دارند و از نظر گشتاور نیز پایین‌تر از موستانگ قرار می‌گیرند. به این ترتیب تسلا می‌بایست در برابر فورد ۶۹۸۰۰ دلاری کاملاً بازنده به حساب بیاید اما نکته مهم اینکه مدل Y وزن ۲۰۰۴ کیلوگرمی داشته که به‌طور قابل‌توجهی ۲۶۲ کیلوگرم کمتر از فورد می‌باشد. اما بیایید به مسابقه درگ بین این دو خودرو بپردازیم. در خط آغاز این فورد است که پیش می‌افتد اما سریعاً مغلوب تسلا می‌شود. در درگ رولینگ نیز تسلا دوباره فورد را شکست می‌دهد؛ اما در آخر ادموندز به یکی از تفاوت‌های جالب بین این دو خودرو می‌پردازد و آن اینکه فورد تنها به مدت ۵۰ ثانیه می‌تواند حداکثر قدرت خود را حفظ نماید.

همین قضیه برای ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۸ ثانیه‌ای در تست‌های ادموندز کافی بوده و البته باید گفت شتاب موستانگ مک ای تنها یک‌دهم ثانیه کندتر از تسلا مدل Y پرفورمنس می‌باشد؛ اما در ادامه درگ این فورد است که قدرت کمتری داشته و نهایتاً با زمان ۱۲.۴ ثانیه و با سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور می‌کند. رکورد این خودرو شش‌دهم ثانیه و ۲۱ کیلومتر در ساعت بدتر از تسلا بوده است. البته همان‌گونه که یکی از مجریان ادموندز می‌گوید، مک ای جذاب‌تر به نظر رسیده و کابین بهتری دارد. تفاوت‌های این دو خودرو سواری‌های روزمره قابل چشم‌پوشی بوده و بنابراین شاید پرفورمنس بهتر تسلا برای تأثیرگذاری روی تصمیم نهایی خریداران کافی نباشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. amiur

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    کاور یه جوریه که آدم رو یادقضایای تهدید و ارعاب هوادارای تسلا میندازه 😅

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. شاهین

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    یکی از ماشینا صدای دنده خوردن میدن مثل ماشینای درون سوز!!! تو درگ دوم مشخصه
    فکر کنم مک ای باشه با تقلید صدای مصنوعی. خیلی جالبه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. ممد فابریک متعال یگانه

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    امان از این برقی پرستا

    موافقم 2
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا