اخیراً شتاب گیری ترسناک و پرسرعت یک تسلا مدل S پلد مجهز به پکیج تراک در پیست مشهور نوربرگ رینگ خبرساز شده است.
مالک خودرویی که مشاهده میکنید بجای چهار صندلی استاندارد تسلا مدل S پلد از صندلیهای اسپرت ریکارو استفاده کرده و البته صندلیهای عقب نیز به خاطر کاهش وزن و بهبود پرفورمنس حذف شدهاند. او به همراه همسر خود راهی پیست نوربرگ رینگ شده تا تواناییهای خودروی خود را محک بزند هرچند به نظر میرسد هر دوی آنها کمی ترسیدهاند.
در زمان تست شتاب و سرعت این محصول برقی خودروهای زیادی در جهنم سبز حضور نداشتهاند اما راننده مجبور بوده از کنار برخی خودروها عبور کند؛ اما لحظات ترسناک ویدئو زمانی رخ میدهد که خودرو در بخش مستقیم پیست و قبل از پیچ Schwedenkreuz حرکت میکند. در این زمان شتاب گیری تسلا شروع شده و در دقیقه حدود ۱.۵۰ فیلم میتوانید آن را تماشا کنید. راننده پدال گاز را تا انتها فشار میدهد و مدل S پلد نیز به راحتی میتازد. همسر راننده در سرعت حدود ۲۸۵ کیلومتر در ساعت با نگرانی و ترس به سرعتسنج خودرو نگاه میکند و راننده نیز در سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت ترمز میگیرد تا آماده عبور از پیچ پیش رو شود. او پس از عبور از پیچ میگوید وضعیت خوبی دارد. راننده تسلا فکر میکند به سرعت ۲۹۹ کیلومتر در ساعت رسیده اما سرعتسنج خودرو عدد بالاتری را نشان میدهد. او همچنین اظهار میدارد:
مطمئن نیستم که به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رسیدهام اما نمیخواهم دوباره چنین چیزی را تکرار کنم
در پایان ویدئو این دو نفر بیشتر درباره خودرو صحبت میکنند. راننده میگوید پرفورمنس تسلا مدل S باعث میشود شما زودتر ترمز بگیرید زیرا با سرعت بالایی در حال حرکت هستید. همسر راننده نیز با خنده صحبتهای او را تائید میکند. اندکی پس از رسیدن به پیچ Karussel راننده خاطرنشان میسازد شارژ باتری تسلا در حال کاهش است. در این نقطه شارژ باتری ۶۶ درصد است درحالیکه راننده تست خود را با شارژ ۹۵ درصد شروع کرده است. در خاتمه پیست نیز او شارژ ۵۳ درصد را اعلام میکند. شایان ذکر است پکیج پیست تسلا برای مدل S پلد شامل مواردی همچون روتورهای ترمز از جنس کربن سیلیکون کاربید، کالیپرهای فورج کاری شده و لنتهای بهتر است. به این لیست باید رینگهای ۲۰ اینچی را نیز افزود هرچند مالک خودرو به دنبال استفاده از رینگهای سبکتر ۱۹ اینچی است. همچنین با سفارش این پکیج سقف سرعت خودرو به ۳۲۲ کیلومتر در ساعت میرسد و البته قیمت خودرو نیز ۲۰ هزار دلار افزایش مییابد.
AMANTE
۶ آبان ۱۴۰۲واجب شد برم یک تجربه ی رانندگی با تسلا S Plaid داشته باشم ولی حیف که تو ترکیه کلا برای اجاره یا تست درایو نیست و باشه هم نمیدن. تو دوبی هم خیلی سخت بشه یکدونه رو برای تست درایو گرفت.
datsun
۶ آبان ۱۴۰۲تعادلش بهم ریخت یه لحظه کنترل از دستش رفت
Tesla
۶ آبان ۱۴۰۲تو فعلا برو چرخ های در رفته تویوتا رو جمع کن 🤣🤣
datsun
۶ آبان ۱۴۰۲چرخ تویوتا تا الان گزارش نشده در رفته باشه ولی ظاهرا جای دیگه رفته که انقدر گزارشش تو برخی کاربر های پدال زیاده،
احسان
۶ آبان ۱۴۰۲واقعا این طرز برخورد در کامنت ها درست نیست کاربر تسلا، خیلی سایت عالی هست اما حیف برخی ها با پریدن به برند های دیگه بدون منطق حالا میخواد انتی کره،انتی ژاپن ،انتی تسلا و… باشه واقعا به نظرم جو سایت رو به هم میزنند. طرفدار تسلا هستی منم طرفدارشم اما چرا اومدی به برند دیگه میپری؟ تسلا ،تویوتا ،هیوندای و… همه اینها شرکت هایی هستند که موفقیتشون ذره ای حاصل کار امثال این انتی برند ها نیست و این حجم از طرفداری از یک برندی با حمله به برند دیگه مسخره هست و کار یک علاف بیشتر نیست.
Anti Tesla
۶ آبان ۱۴۰۲من به خاطر اینکه مخالفت خودم رو کاربر Tesla نشون بدم نام کاربری خودم رو به Anti Tesla تغییر دادم.
اصلاً من به شرکت تسلا فکر نمیکنم که بخوام باهاش مخالفت کنم.
احسان
۶ آبان ۱۴۰۲آقای انتی تسلا با شما نبودم،مخاطب من کاربر تسلا به صورت جزئی و یک خواسته به صورت کلی بود. متأسفانه شرایط خودرو کشور ما که رسما هیچ شده زباله آشغال به اسم خودرو تولید می کنیم بعد حتی قدرت مالی نمیرسه اون رو بخریم،آزادی در انتخاب و خرید برند دلخواه هم که هیچی و تعرفه واردات هم که مضحکه. بعد اینجا هموطنان میپرند به هم ،دیگه تو این وضعیت این دعوا بین مردم برای من قابل هضم نیست.کاش قدرت مالی زیاد بود و تعرفه ها کم و تمام برند ها آزاد ،اون موقع میگفتم اوکی هست طرفداری ،باعث میشه مردم در انتخاب خودرو عاقلانه تصمیم بگیرند ،الان چی؟ نه تسلا می تونیم بخریم نه تویوتا یا هیوندای یا بی ام و دلخواه.
برادر همه کاربران بجز تسلا
۶ آبان ۱۴۰۲هروقت تونستی بری اون ماشین های خود به خود شتاب گرفته و اون پدال های ترمز که کار نکردن رو خودت جمع کنی ماهم جمع میکنیم چشم!
Tesla
۶ آبان ۱۴۰۲S پلد کبیر ای نحقیر کننده تایکان پر ادعا 😍🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
نشناسی بهتره
۶ آبان ۱۴۰۲نحقیر!!!!!!
فردوسی داره تو قبرش بندذی میزنه
مولوی و سعدی دارن تشویقش میکنن:///
Amirreza.M
۶ آبان ۱۴۰۲داداش خودت نوشتی بندذی ها حالا من که به کسی چیزی نمیگم😂😂
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۲داداش به نظرم کامنت تسلا کبیر چون همیشه دیسلایکت بیشتره
Tesla
۶ آبان ۱۴۰۲اون لحظه اول ویدئو چطوری پورشه رو جرر داد ای جان 😍😍🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
مازیار
۶ آبان ۱۴۰۲یه نفر هست خیلی قبولت داره هر کامنتی میزاری فورا یه لایک بهت میده👍👍👌👌💪💪🤣🤣
amirmohammmad
۶ آبان ۱۴۰۲مازیار عزیز تسلا بعد گذاشتن کامنت ، خودش خوشو لایک میکنه
Enzo Ferrari 2008
۶ آبان ۱۴۰۲دم تسلا گرم سدانی هست که به سرعت 306 تا رسیده ماشین برقی خوبیه
فرهاد
۶ آبان ۱۴۰۲انصافا به نظر من تو بین کاربرا همیشه موادب ترین و عقلانی ترین کامنت رو میزاری، دمت گرم
کاربر۳
۶ آبان ۱۴۰۲دقیقا👍
نه ترول میکنه نه تیکه میندازه.👏
فرشاد
۶ آبان ۱۴۰۲چرا تو پست قبلی که تایکان بهترین برقی انتخاب شد نبودی ؟
R@min
۶ آبان ۱۴۰۲دو دور بزنه شارژش تموم میشه یعنی ۴۰ کیلومتر !!! تازه این مثلا دیگه برقی خفنس.
Porsche
۶ آبان ۱۴۰۲چیزی که من را واقعا ترسوند این بود که : این هیولا چطوری انقدر سریع از ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید !! اون راننده عجب دل و جرأتی داشت و گرنه آدم معمولی مثل من عمرا بتونه همچین جی فورسی رو تحمل کنه ! هر چیزی یه حدی داره و از نظر من این ماشین دیگه بیش از حد سریعه من که از پشت موبایل با دیدن سرعتش سر گیجه گرفتم دیگه چه برسه بخوای پشت فرمان بشینی
سعید
۶ آبان ۱۴۰۲بدبخت به اونی که بخواد تو جاده از این سبقت بگیره 😂 لامصب با یه گاز دویست تا پر میکرد
محمدرضا
۶ آبان ۱۴۰۲شما هم مثل من کم شدن شارژ ماشین رو نگاه میکردین یا فقط من نگران تموم شدن شارژ بودم؟
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۲منم برام عجیب بود
امیر
۶ آبان ۱۴۰۲کسی که تسلا plaid میخره باید حتما ۲۰ هزار دلار هم پول track package بده و گرنه انگار پولشو ریخته تو سطل آشغال ! نسخه معمولی این ماشین ترمز های اصلا خوبی نداره و چون میگن سواری نرمی داره پس در نتیجه حرکات گهواره ای بیش از حد باعث میشه هندلینگ قابل قبولی در حد پورشه تایکان یا آئودی نداشته باشه ، اما این آپشن پکیج مسابقه باعث میشه حداقل یه ترمز های مطمئنی براش بذارن و سیستم تعلیق هم طوری تنظیم میکنن که سواری خشک میشه ولی حداقل سر پیچ ها مطمئن عمل میکنه ، کسی که نسخه plaid تسلا رو میخره نباید به فکر راحتی باشه ! باید مثل این صندلی ها رو کلا بکنه و هر آخر هفته باهاش بره کل کل و مسابقه
Elmiraj
۶ آبان ۱۴۰۲برای عبور از نسخه GT تایکان ، تنها کافیه محدود کننده سرعتو بردارن….
فرشاد
۶ آبان ۱۴۰۲همه ماشینای اروپایی و امریکایی محدود کننده سرعت دارن مال تایکانم میشه برداشت که به ضرر دظلا هس
Oxygen
۶ آبان ۱۴۰۲تایکان توربو gt خیلی راحت مدل s plaid رو هم تو خط مستقیم و هم تو پیست شکست میده
OM.01
۶ آبان ۱۴۰۲(برای عبور از نسخه GT تایکان ، تنها کافیه محدود کننده سرعتو بردارن….)
هنوز تایکان توربو GT رونمایی نشده و نمیدونیم چه مشخصات و وزنی داره اما فارق از اون باید بگم چیزهای مهمتری تو دنیا از 0 تا 100 و تاپ اسپید و درگ 400 متر وجود داره…
امیر
۶ آبان ۱۴۰۲تایکان توربو gt بالای ۱۰۰۰ اسب قدرت داره و صفر تا صدش زیر ۲ ثانیه هست اما بیشتر تمرکز مهندسان پورشه در ساخت این ماشین روی پس گرفتن رکورد نورنبرگ از تسلا s plaid بوده ( پیست محور هست ) منبع : motor one. Com
امیر
۶ آبان ۱۴۰۲Elmiraj این دیگه حد نهایی سرعت تسلا s plaid هست و اگه به سایت تسلا هم بری ، میبینی که نوشتن حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت یا ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت ( هر چند که دیدم ۳۳۰ تا هم رفته ) ولی این دیگه حد نهایی سرعت سدان تسلا هست و اگه بخواد این محدوده رو افزایش بده قطعا به ایمنی ماشین لطمه وارد میشه ! ولی تایکان توربو gt یه سدان پرفورمنس خالص هست بر خلاف مدل s که خانوادگی محسوب میشه و این نشون میده پتانسیل بیشتری برای بهبود پرفورمنس داره و نباید به هیچ وجه جادوی پورشه رو فراموش کنیم !
Elmiraj
۶ آبان ۱۴۰۲چیزی که من اشاره کردم و ظاهراً کسی نگرفته اینه که S plaid در زمان ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه محدود کننده سرعت ۲۹۰ کیلومتری داشت و در هیچ جای نوربرگرینگ از سرعتش از ۲۸۹ کیلومتر فراتر نرفت.
در ادامه بده نیست اضافه کنم track package تسلا برای S plaid در ابتدای کاره و هدف نهایی رساندن تایم S plaid به زیر ۷ دقیقه هست…
کاربر۳
۶ آبان ۱۴۰۲این راننده عجب جراتی داره،حتی با اینکه از پشت موبایل دارم میبینم بازم دلم یه لحظه ریخت خصوصا سر پیچ ها.
ولی نمیدونم چرا یه عده میخوان تسلا رو بد جلوه بدن،خودمم خیلی خوشم از خودرو های الکتریکی نمیاد ولی اینطور نیست که همش بکوبم الکتریکی هارو.هممون میدونیم لذت صدای موتور ندارن ولی همه عشق صدای موتور پر حجم رو ندارن!!!
NR
۶ آبان ۱۴۰۲چنل این اقا رو به تازگی پیدا کردم… دقیق مطمئن نیستم (ولی اگر همچین شغلی وجود داشته باشه) صاحب های ماشین … خودرو هاشون رو میدن به این راننده حرفه ای که نوربرگرینگ رو کامل بلده… صاحب های خودرو هم سمت شاگرد میشینن
پ.ن: خیلی ممنون میشم اگر یه مقاله درباره خود نوربرگ رینگ و پیچ هاش یا حوادث مشهورش کار کنید
محمد
۶ آبان ۱۴۰۲من بیشتر حواسم به خانومه بود.
OM.01
۶ آبان ۱۴۰۲ماشین با 95 درصد باتری شروع کرد و با 54 درصد به انتهای پیست 20 کیلومتری رسید.
خیلی دلم میخواد بدونم تایکان توربو اس چقدر باتریش کم میشه تو همین شرایط… البته لازم نیست صبر کنیم. تستش صورت گرفته 🙂
https://m.youtube.com/watch?v=ON2_4b107xY
قبل شروع 206 کیلومتر میزان پیمایش
بعد اتمام پیست 215 کیلومتر میزان پیمایش!!
تکنولوژی بازیابی انرژی پورشه رو دست کم نگیرید :)
نه حالا فارق از شوخی=
https://m.youtube.com/watch?v=eQgUhgowmKY
تو تست shmee 150 که انجام شد تایکان توربو اس قبل پیست در نورنبرگ 98 درصد شارژ شروع کرد و با 48 درصد شارژ به انتهای پیست رسید.
ولی به طور کلی من همچنان پورشه تایکان رو بهترین سدان الکتریک لوکس اسپرت بازار میدونم آمار فروش در خود آلمان و آمریکا و سرتاسر دنیا کاملا گویا هست در قیاس با رقبا
بهترین ورژن های تایکان بنظرم 4S و GTS هستن. هم قیمت مناسب هم پیمایش مناسب هم پرفورمنس مناسب.
امیر
۶ آبان ۱۴۰۲باید منتظر نسخه توربو gt باشیم تا یکبار برای همیشه plaid فنا رو ساکت کنه 🙌
sadra
۱۶ آبان ۱۴۰۲برو اولین ویدیو پدال درباره همین ماشین و همین پیست ببین
ماشین دستکاری نشده و خود اورجینال ماشین هست
اون قسمت بلند پیست که اخرای پیست هم هست رو اگر اشتباه نکنم تا ۲۸۰ تا میره حداقل به ۳۰۰ نمیرسه دیگه
این هم تجهیز شده هم ECU رو برنامه ریزی مجدد کردن
شاهین
۶ آبان ۱۴۰۲دوستان من خیلی بی طرف میخوام یه مسئله دیگه ای هم بگم که اینجا بهش اشاره نشده
البته اگر فشاری نمیشید بگم. چون معلومه اینجا تسلا زیاد خریدار نداره!
تو همین مسیری که تسلا به سرعت 306 تا رسیده. فراری اس اف 90 به سرعت 296 تا رسیده!!!
پرفورمنس رو مقایسه نمیکنم ولی شتاب ثانویه و همچنین ترمز های خوبی که این تسلا داشته من یکی رو حسابی ذوق زده کرد
حالا شما واسه کاهش فشارتون میخوایید بهونه بیارید که ماشین شارژیه و صدا نداره و قیافه نداره و … دارید خودتونو گول میزنید
Gdm
۶ آبان ۱۴۰۲خب این سبک سازی شده!صندلی عقب نداره صندلی های جلو هم ریسینگ هستن ولی بازم ماشین وزن زیادشون نشون میده ،تا وقتی تو مسیر مستقیم باهاش گاز میدی همه چیز مرتب عه ولی تو ترمزگیری همه چی خراب میشه، نیروی گریز از مرکز زیاد که ی حالت بی تعادلی تو عقب ماشین ایجاد میکنه و باعث میشه راننده برای تو مسیر مونده تلاش کنه ، نتیجه هم میشه تفاوت ۲ ،۳ ثانیه ای با بنزینی های ۶۰۰ اسبی(تازه این تفاوت با بنزینی های ۵ ،۶ ساله هست ! نسل های جدیدشون قطعا تسلا کبیر رو شرمنده میکنن)
amirmohammmad
۶ آبان ۱۴۰۲با توجه به این دون فورس پایینی داره این ماشین حتی با پکیج پیست ولی نمیدونم چرا چه اصراریه که این ماشین رو میارن تو پیست
aryan
۷ آبان ۱۴۰۲با دیدن شتاب تسلا کیلومتر شمارش
ادم حس میکنه بازی های PS
به واقعیت تبدیل شده