تسلا دو ویژگی کلیدی سایبرتراک، یعنی باتری بردافزا و قابلیت فرمان خودکار را کنار گذاشته و به برخی مالکان یک سال استفاده رایگان از سیستم رانندگی خودکار کامل (FSD) را پیشنهاد داده است.
تسلا بهتازگی اعلام کرد که دو ویژگی مهم که برای سایبرتراک وعده داده بود یعنی باطری بردافزا و قابلیت فرمان خودکار را حذف کرده است. در مقابل، این شرکت به مالکان سایبرتراک، بهجز کسانی که پیشتر سیستم رانندگی خودکار کامل یا FSD را خریداری کردهاند، یک سال استفاده رایگان از FSD را پیشنهاد داده است. این پیشنهاد معادل ۱,۱۸۸ دلار ارزش دارد، اگر مالک بخواهد اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری FSD را انتخاب کند؛ اما آیا این جبران میتواند انتظارات برآورده نشده مالکان را پاسخ دهد؟
تسلا در ابتدا باتری بردافزا را با قیمت ۱۶ هزار دلار معرفی کرده بود تا مشکل برد کمتر از انتظار سایبرتراک را برطرف کند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پیشتر ادعا کرده بود که این پیکاپ الکتریکی میتواند تا ۸۰۰ کیلومتر برد داشته باشد؛ اما نسخه سهموتوره سایبربیست اکنون تنها ۵۱۵ کیلومتر، نسخه چهارچرخ محرک حدود ۵۲۳ کیلومتر و نسخه تکموتوره ۵۶۳ کیلومتر برد ارائه میدهند. باتری بردافزا قرار بود برد نسخه چهارچرخ محرک را به بیش از ۷۱۶ کیلومتر و سایبربیست را به حدود ۷۰۸ کیلومتر با لاستیکهای استاندارد برساند. این باتری که نصف اندازه باتری اصلی بود، در فضای بار سایبرتراک نصب میشد و حجم بار را کاهش میداد، ضمن اینکه نصب و جداسازی آن تنها توسط تکنسینهای تسلا امکانپذیر بود. حالا تسلا این آپشن را کاملاً حذف کرده و وجوه پرداختی مشتریان را بازگردانده است. در مقایسه، شورلت سیلورادو EV با بردی تا ۷۹۰ کیلومتر و ریویان R1T با ۶۲۷ کیلومتر عملکرد بهتری نسبت به سایبرتراک دارند. این اختلاف نشاندهنده چالش بزرگی برای تسلا در بازار رقابتی پیکاپهای الکتریکی است.
تسلا همچنین اعلام کرد که قابلیت اتواستیر یا فرمان خودکار که در تمام مدلهای دیگر این شرکت بهصورت استاندارد در قالب پکیج اتوپایلوت ارائه میشود، برای سایبرتراک تنها در قالب سیستم رانندگی خودکار کامل (FSD) قابلدسترسی خواهد بود. بسته استاندارد اتوپایلوت شامل ویژگیهایی مانند کروز کنترل هوشمند، دستیار حفظ خط، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو است اما سایبرتراک حتی برخی از این ویژگیهای استاندارد را ندارد. تسلا به مالکان پیشنهاد داده که تا ماه آینده برای ثبتنام اشتراک FSD اقدام کنند و از یک سال استفاده رایگان بهرهمند شوند. مالکان میتوانند در صورت انصراف، از باقیمانده دوره آزمایشی استفاده کنند. هزینه خرید کامل FSD حدود ۸ هزار دلار است؛ اما مشتریان میتوانند اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری را انتخاب کنند.
لغو باتری بردافزا و اتواستیر ضربه بزرگی به اعتبار سایبرتراک وارد کرده بهویژه با توجه به قیمت بالای این خودرو که برای نسخه پایه محرک عقب از ۶۹,۹۹۰ دلار، برای نسخه چهارچرخ محرک دوموتوره از ۷۹,۹۹۰ دلار و برای سایبربیست از ۹۹,۹۹۰ دلار شروع میشود. با این قیمتها، انتظار میرفت سایبرتراک ویژگیهای پیشرفتهای مانند اتواستیر و بردی نزدیک به وعدههای اولیه ارائه دهد. پیشنهاد یک سال FSD رایگان نیز شاید برای برخی جذاب باشد، اما این سیستم همچنان تحت نظارت است و نیاز به کنترل مداوم راننده دارد.
مرتضی مقدم
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بنیان گذار تمام این بازیهای مزخرف اپل هست که ی شارژر دوزاری از جعبه گوشی حذف کرد.حقوق مردم بازیچه دست ی عده کاسب قانون بلد شده
مرتضی مقدم
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بنیان گذار این بازی های مزخرف شرکت اپل بود که با حذف ی آداپتور دوزاری عملا مصرف کننده ها رو مضحکه کرد.تضییع حقوق مشتری ها توسط شارلاتان های قانون بلد روز بروز بدتر میشه.عملا چند سال دیگه شما صاحب هیچی نمیتونید بشید فقط پول میدین که کاربر باشین و تمام دسترسی ها پولی و شارژی میشن
Saeed
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴بازار نرم افزارها هم اکثرا بصورت هزینه اشتراک ماهیانه یا سالیانه هست، نرم افزار های اتودسک، آفیس و … کلا بازار داره میره بسمت کنترل همه جانبه مشتری
نوعی استثمار جدید …
datsun
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا مشتری مداری دیگه مثل قبل نیست الان دیگه مشتری التماس کمپانی ها رو میکنه یه زمانی همین سامسونگ آداپتور هندزفری و یه قاب ژله ی هم تو جعبه میذاشت ولی الان هیچ،
شهروند ایرانی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴تسلا تا چند سال دیگه از بین میره چون خودرو ساز های قدیمی میرن سمت خودرو الکتریکی از طرفی چینی ها خیلی پیشرفت کردن هم تو برقی هم هیبرید و با قیمت خیلی پایین دیگه جای واس تسلا نیس جای که کلی غول به چالش کشیده شدن ولی شرکت تسلا تاثیر گذار بود
Mohammad
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴آمریکایی فن ها کجایید
این ماشین همینجوری هم ارزش خریدش پایینه بخاطر عدم کیفیت مونتاژ و مواد اولیه
دو تا ویژگی هم حذف کرده
ژراحیسم انگار بوه ۵ ساله ۴ تا خط کشیده سده این ماشین
Comanche
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴یادش بخیر دو سه تا تسلا فن سرسخت بودند که مدام حرف از باتری بردافزا و دفاع از سایبرتراک میزدن. به طرز عجیبی مدتهاست که دیگه نیستند.خدا میدونه با چه اکانتی الان تو کدوم سایت دارن پرسه میزنن
datsun
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴اونا یه مشت طرفدار پیجهای انگیزشی بودن مغزشون رو شستشو داده بودن که ایلان از صفر و کارگری شروع کرده در صورتی که پدر ایلان صاحب معدن الماس بوده و خودش گفت که ایلون با رولزرویس و راننده شخصی به مدرسه میرفته ، الان اون کاربرها دیگه نیستن چون از پیجهای دروغین چیزی نصیبشون نشد