تسلا

در مراسم افتتاح کارخانه جدید تسلا در تگزاس چه گذشت؟

تسلا به مناسبت افتتاح کارخانهٔ جدید خود در تگزاس، رویدادی بنام سایبر رودئو را ترتیب داده که در آن خبرهای مهمی در مورد برنامه‌های آیندهٔ این شرکت آمریکایی اعلام شده است. شاید مهم‌ترین خبر در این رویداد، اعلام زمان عرضهٔ پیکاپ جنجالی سایبرتراک باشد. ایلان ماسک رسماً اعلام کرده است که پس از تلاش‌های فراوان، سرانجام سال آینده این پیکاپ به بازار خواهد آمد. وی که با عینک آفتابی و کلاه کابوی روی صحنه رفت، پس از عذرخواهی بابت تأخیرهای فراوان برای تولید سایبرتراک، دراین‌باره گفته است:

سایبرتراک سال آینده می‌آید. ما سال آینده سایبرتراک را در حال تولید خواهیم داشت. ما رودستر و کِشندهٔ سِمی را هم تولید خواهیم کرد. سال آینده موج عظیمی از محصولات جدید ما خواهد آمد

تسلا در این رویداد همچنین در کنار دیگر محصولات خود، آخرین نسخهٔ سایبرتراک را هم به نمایش درآورده که نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات و بهبودهایی را تجربه کرده است. شاید این نمونهٔ حاضر در کارخانهٔ تگزاس در ظاهر با نمونه‌هایی که قبلاً از پیکاپ تسلا دیده‌ایم یکسان به نظر برسد اما به گفتهٔ افرادی که در این رویداد حاضر بوده‌اند، شیشهٔ عقب این سایبرتراک به‌صورت برقی پایین می‌آید. البته برخلاف شورلت سیلورادو EV که پارتیشن بین کابین و اتاق بار آن قابلیت باز شدن دارد، در سایبرتراک این پارتیشن ثابت است اما شیشهٔ عقب به‌طور کامل پایین می‌آید.

حضار همچنین توانسته‌اند داخل سایبرتراک را هم ببینند که به نظر می‌رسد هنوز آمادهٔ تولید نباشد. به‌عنوان‌مثال، در کابین این پیکاپ غربیلک فرمان یوغ مدل S و X بدون ایربگ دیده می‌شود که این نشان می‌دهد بسیاری از قطعات هنوز نهایی نشده‌اند و فقط برای نمایش سرهم شده‌اند. در این پروتوتایپ همچنین مکان نصب دوربین‌های جانبی هم تغییر کرده و حالا در روکش پلاستیکی دور گلگیرهای جلو قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد مکان نهایی آن‌ها باشد. سایبرتراک در همین کارخانهٔ تگزاس تولید خواهد شد و انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۳ روی خط تولید برود. این پیکاپ در سال ۲۰۱۹ به‌صورت کانسپت رونمایی شد و قرار بود تولید آن از اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شود اما با دو بار تأخیر، این کار به اوایل سال ۲۰۲۳ موکول شد.

گیگا فاکتوری تگزاس اما در ابتدا طی سال جاری به تولید مدل Y خواهد پرداخت و قصد دارد سالانه نیم میلیون دستگاه از آن تولید کند. نسخه‌ای از مدل Y که در این کارخانه تولید خواهد شد، از طراحی جدید ساختار پکیج باطری‌ها برخوردار است و به باطری‌های جدید ۴۶۸۰ مجهز می‌شود. حتی در رویداد سایبر رودئو، تعدادی از همین نسخهٔ جدید به خریداران تحویل داده شد. این ویژگی‌ها موجب بهبود مدل Y نسبت به نسخهٔ کنونی خواهند شد.

ایلان ماسک در مراسم سایبر رودئو همچنین اطلاعاتی را در مورد گیگا فاکتوری تگزاس هم اعلام کرده است. به گفتهٔ وی، این کارخانه بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در آن بزرگ‌ترین ماشین‌های ریخته‌گری جهان کار خواهند کرد. سلول‌های باطری‌های جدید ۴۶۸۰ تسلا نیز در این کارخانه تولید می‌شوند. این شرکت قصد دارد با ساده‌سازی فرایند تولید و ساخت قطعات به‌صورت محلی، تفاوتی واقعی در تولید خودرو ایجاد کند. به گفتهٔ ماسک، هرچند در حال حاضر تسلا شاید تنها ۱ درصد از کل فروش جهانی خودرو را در اختیار داشته باشد اما قصد دارد این سهم را به ۲۰ درصد برساند.

ماسک دراین‌باره گفته است:

در دوازده ماه گذشته، ما بیش از یک میلیون خودرو در سراسر جهان تحویل داده‌ایم و به نظر می‌رسد تسلا تازه شروع کرده است. گیگا فاکتوری عظیم در تگزاس آماده است تا تولید را به سطوح جدیدی برساند. این ساختمان پیشرفته‌ترین کارخانهٔ خودروسازی است که تاکنون روی زمین دیده شده است. ما به مقیاس واقعاً عظیمی دست خواهیم یافت. مقیاسی که هیچ شرکتی در تاریخ بشر به آن دست پیدا نکرده است

ماسک در این رویداد در مورد مسائل غیر خودرویی مثل ربات‌های انسان‌نمای آیندهٔ تسلا هم صحبت کرده و گفته است این ربات آمادهٔ انجام تمام وظایفی که انسان‌ها نمی‌خواهند انجام دهند. دیگر پروژهٔ بلندپراوازانهٔ مدیرعامل تسلا نیز ساخت روبوتاکسی اختصاصی با ظاهری کاملاً آینده‌نگر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    شوآف های همیشگی به کنار مهم ترین محصولی که می تونه مهم ترین تغییر در تاریخ صنعت خودروسازی آمریکارو ایجاد کنه سایبر تراک بالاخره میاد و اگر قرار باشه یه محصول تو کلاس خودروهای سنگین توانایی حذف موتورهای احتراقی رو داشته باشه یا اولین گام اصلی به حساب بیاد قطعا سایبرتراک هست.

    اسباب بازی های برقی فورد و جی ام و ریویان به جایی نمیرسن.

    موافقم 23
    مخالفم 65
    1. mohamadreza83

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      سلام رامین عزیز
      امیدوارم احوالت مثل همیشه خوب و سلامت باشه

      راستش در مورد جمله آخر خوشحال میشم تفسیرت از اینکه میگی سایبرتراک میتونه یه پیکاپ برقی موفق تر نسبت به پیکاپ های برقی فورد و جی ام و ریویان باشه رو بدونم ….

      موافقم 28
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        سلام محمدرضا جان امیدوارم حال تو هم خوب باشه.

        از اینکه میخوام راجب ماشین برقی صحبت کنم واقعا متنفرم اما خب چاره چیه 😄
        وارد جزئیات هم نمیشم اما چیزی که این نسل جدید باتری های ۴۶۸۰ ارائه میده به طور خلاصه قراره که باعث کاهش هزینه تولید باتری و در نتیجه هزینه ساخت نهایی، کاهش میزان وزن باتری ها که باعث افزایش بهره وری میشه و در کنار این ها بالارفتن میزان شارژدهی هست. به عبارتی برطرف کردن یا کم رنگ کردن تمام ضعف های محصولات الکتریکی مخصوصا در پیکاپ ها و suv ها.

        البته همه اینا در حد ادعا هست و باید منتطر موند در واقعیت چه می کنه. موضوع دیگه قبلا هم گفتم کمپانی های خودروسازی در بحث الکتریکی سازی و فناوری خودران در حال حاضر کاملا وابسته شرکت های فناوری هستن و قطعا از سوی خودروسازها ابتکاری نمی بینیم. تو این بین فقط تسلا هست که این امکانات رو داره (البته با شرکت های فناوری هم همکاری می کنه) و قدرت فناوری زیرمجموعه ها و حمایت های بسیار زیاد صاحبان قدرت باید از تسلا انتظار یه قدم بزرگ داشت.

        موافقم 17
        مخالفم 8
        1. mohamadreza83

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (465 ديدگاه)

          ممنون بابت توضیحت
          من هم تا حدودی باهات موافقم
          هر چند اطلاعات چندانی در مورد برقی ها ندارم که بخوام بحث کنیم
          والا من هم خیلی علاقه ای به بحث در مورد خودروهای الکتریکی ندارم
          چون حقیقتا چیزی برا بحث کردن ندارن و اگه بخوایم وارد جزئیاتش بشیم ک بحث میره توی موضوع تکنولوژی و الکترونیک که اصلا ربطی به اون چه که ما از بچگی درباره خودرو شنیدیم و خوندیم ندارند ….
          اما خب واقعا گریزی وجود نداره
          این یه نقشه و برنامه از پیش ترسیم شده و یه سناریوی از قبل نوشته شده و هماهنگ شده هس که همه دارن به سمتش حرکت میکنند …
          البته که من طرفدار و دوستدار تسلا هستم .
          اون هم فقط به خاطر کاریزمای شخصیت ماسک نه چیز دیگه …

          موافقم 6
          مخالفم 5
    2. Jdm باز

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      میشه دلیلشو بگی؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. AMIR / ARMI

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      به نظر من مخصوصا این چند وقت اخیر که کامنت هات رو خوندم خیلی به قضایا به صورت صفر و یکی نگاه میکنی
      یعنی یا خیلی خوبه یا خیلی بد یا کاربدی از نظرت یا کاملا بلااستفاده و اسباب بازی
      هیچ چی تو دنیا این شکلی نیست فروش همه پیکاپ ها تو بازار امریکا برای حمل بار نیست
      پیکاپ ها قبل از اینکه هدفشون کار باشه یه خودرو هستن برای جابه جایی و مردم به جای خرید سدان و کراس اوور شاسی بلند
      بری استفاده روزمره پیکاپ میخرن
      این قضیه برای موتور های پوشراد هم هست برای همه چی صدق میکنه
      هدفم توهین یا کوچیک شمردن تو نیست ولی من حس میکنم به خاطر سن و تجربه کم دید محدودی به همه چی داری
      با گذر زمان نظرت عوض میشه

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. R@m!n

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        سن و تجربه کم 😄😄

        اصلا دوست ندارم با امثال تو بحث کنم. بهتره جای بادی به هر جهت بودن با واقعیت ها کنار اومد. سن و تجربه جایی خودشو نشون میده که هنوز انقدر تو هپروتی که خودروسازی رو محدود به کشور می کنی. خیلی سخته تجزیه این حرف برات ولی خب بزرگ تر میشی می فهمی.

        موافقم 7
        مخالفم 12
    4. کامران

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      ببین دوست من نظرت تا حدی قابل قبوله ولی تو عصر نئولیبرالیسم نمیشه به اعتقادات صفر یا صدی پایبند بود که به طور خلاصه میشه عدم اعتقاد به فاشیسم و حرکت به سوی ایدئولوژی های نوین ؛ وانت فورد ریویان شوی هامر به همراه سایبرتراک همگی عالی میباشند ولی درجه عالی بودن بین اینها فرق میکنه

      موافقم 10
      مخالفم 3
    5. پارسا عشق ماشین.

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (67 ديدگاه)

      چه رینگ های زشتی🫣👹👹
      سایبر تراک قشنگ تر نبود قبلا ؟
      ولی افرین به تسلا عاشقشم هم عاشق ماشیناش هم مدیرعاملش چقدر ادم باید هوش و عقل داشته باشه یکی از بهترین سیاستمداراست
      که بهش میشه گفت خدای تکنولوژی

      موافقم 6
      مخالفم 3
  2. AMANTE

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    هر چقدر تسلا سایبرتراک توانایی های خاص و عالی داشته باشه، من اصلا از طراحیش خوشم نمیاد.
    خیلی طراحی زمختی داره و جوری که ازش خوشت میاد یا بدت میاد مثل من.

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. aminbikar

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      همین طراحی ۱ونیم میلیون پیش فروش داره کلا هرچی ما دوست نداشته باشیم زیاد میفروشه دوست داشته باشیم کم 😂

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. AMANTE

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1855 ديدگاه)

        خوب یکی از دلایل اش قیمت پایین برای پیش فروش بود که اگه اشتباه نکنم ۱۰۰ دلار بود.
        بخاطر همین این عدد بزرگ بدست اومده و مطمعن ام اون ۱.۵ میلیون آدم بیشتر از سه چهارم اش بیخیال میشن.

        موافقم 15
        مخالفم 6
        1. AMIR / ARMI

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اصلا اینجوری نیست سالی تسلا خیلی بیش تر از یک میلیون ماشینی که میسازه مشتری داره
          و اصل عجیب نیست برای یه ماشین جدید تو یه شگمنت متفاوت و بزرگ تر تو این مدت این همه مشتری داشته باشه

          موافقم 9
          مخالفم 14
    2. رام

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      عرض سلام
      فقط بفرمایید اکه دستت بهش برسه میخری؟
      واقعیت رو بگو

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. aminbikar

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (301 ديدگاه)

        اگه بشه اره 😐

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. مازیار

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2509 ديدگاه)

    مشتاقانه منتظر رونمایی و تست و مشخص شدن انواع کاربری سایبرترک هستم و معتقدم کلا یا جاذبه مطلق هست یا دافعه مطلق
    من که جذبش شدم

    موافقم 23
    مخالفم 4
  4. aminbikar

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    نسبت واقعی سایبر تراک به مدل ۳ واقعی ؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. شاعر

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      واقعا گندست!

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. ممد ژانگولر

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    یعنی سایبر تراک یک طرف که میترکونه
    اون رباتهای انسان نما هم یک طرف که میترکونه

    به نظر رباتها بیشتر هیجان انگیزن تا اتومبیلها

    اگه بیاد من خودم ی پک ربات مدل بانوان سه تایشو میخرم

    موافقم 4
    مخالفم 11
  6. Jdm باز

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بالاخره سایبرتراک قراره بیاد
    فقط طراحیش یجوری هس، نمیدونم انگار به قول دوستان یا ازش خوشت میاد یا بدت میاد
    منتظر معرفی رسمی و تولیدش هستم تا ببینیم در برابر رقباش حرفی برای گفتن داره یا نه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  7. AMIR / ARMI

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    در نهایت . . .
    بلخره کارخونه ای که مسئول تولید خودرو های فاز بعدی تسلا هست افتتاح شد
    به طور خلاصه این کارخونه قرار محصولات زیر رو به تولید برسونه
    s6.uupload.ir/files/tesla-cybertruck-quad-roadster-semi_1gns.jpeg

    موافقم 13
    مخالفم 2
  8. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    ما سال بعد اینکار را خواهیم کرد ما سال بعد این کار را میکنیم ما سال بعد محصولاتمان را جدید میکنیم چقدر این کلمات اشناست، و پاسخ سال بعد به تسلا 😑😑😑😑😑😑 ندیدم و نشنیدم

    موافقم 18
    مخالفم 15
  9. aminbikar

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    دیدن سایبر تراک تو خیابان خیلی ترسناک تصور کنید پشت چراغ کنارتون یدونه سایبر تراک بیاد

    موافقم 10
    مخالفم 4
  10. AMIR / ARMI

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    ولی ماسک عجب تیپی زده بود تیپ تگزاسی
    مراسم جذاب و چشم گیری بود یه جایی وقتی سایبر تراک اومد رو صحنه ماسک به شوخی گفت دوباره شیشه سایبرتراک تست میکنن
    نکته دیگه نمایش پهباد های و به تصویر کشیدن عکس نیکولا تسلا بود

    موافقم 20
    مخالفم 6
  11. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    خدایی ناموسن پدال جان من حذف نکن خود امریکایی فنها خداییش وجدانن خجالت نمیکشین یک روز بگین سایبرتراک مال امریکاست از پونتیاک و شورولت ۱۹۸۰ و فورد ۱۹۹۰ و داج ۱۹۸۰ صندلی های تمام چرم و یک مهندسی بی نقص و کشتی مانند رسیدیم به این پدال خواهش میکنم حذف نکن خدایی میتونین یک روز بیاین بگین امریکایی که داشت بهترین ترمز ها رو میساخت سال ۱۹۸۰ الان کمپانیش لنت ترمزم نمیذاره کادیلاکی که بنز جلوش جوجه بود صندلی تمام چرم و مبلمانی امریکایی الان دیگه خودتونم میگید کادیلاک ct6 که عملا رقیب بنز اس کلاسه هیچی جلوش نیست واقعا بگم من خودم دیوونه امریکایی بودم اصلن وقتی آدم صدای دوجو میشنوه سلامت روانش برمیگرده ولی الان چی دیگه حتی پلاستیکم به زور تو کادیلاک ct6 میذارن اپشن که دیگه بماند روزی مبلمان امریکایی و کشتی امریکایی میشد امریکا آلان تسلا شده امریکا که حتی یک رنگ درستم نمیزنه حداقل رو کاپوت ماشین

    موافقم 8
    مخالفم 22
    1. viper2

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      با اینکه امریکایی فنم . اممممما کاملااااااا حرفت درسته . کاملاااا . صنعت خودروسازی امریکا تو دهه ۶۰ و ۷۰ چیزی بود که هیچ کس نمیتونست به گرد پاش نزدیک بشه چه تو لوکس بودن محکم بودن سخت بودن قوی بودن اما همیشه باید یه همه بُعد های قضیه فکر کنی . امریکایی ها اگر تو دهه ۸۰شکست خوردن و همین الانشم تو بعضی از موارد شاییید به پای اروپایی ها نرسن فقط و فقط به خاطر توجه نکردن به مصرف سوخت بود . اینو واقعا قبول دارم توی دهه ۶۰ و ۷۰ امریکا یه چچچییز دیگه بود اصلا . ماشین ۶۰۰ اسبی تو اون زمان خیلی حرفه .

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. کافر مقدس

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        از آمریکا فقط بهت اینترنت و شورولت نوا با 50سال عمر رسیده به عنوان یک ایرانی

        یکجوری میگی آمریکا و یکسری میگن ژاپن و یکسری میگن عشقم فلان کشور انگار فضیلته . هیچکی مثل ایرانی ها اینجوری فدایی این کشور ها نیست . اونا برای خودشون و مردم خودشون و آینده خودشون کار میکنن و شما هم بمون اینجا با تولیدات قدیمی شون سر و کله بزن و بگو جونم آمریکا . قربون صنعت و تکنولوژی و علم ت بشم

        همین کشورهایی که قربونشون میرید اراده کنن با علم و تجهیزات نظامی شون من و شما رو میفرستن هوا

        غارت افغانستان و خاورمیانه و افریقا و.. نباشه نه آمریکایی هست نه سیلیکون ولی نه اروپا . ما ایرانی ها که تازه میگیم جون مادرتون مارو به عنوان نیروی کار ببرید تو کشور خودتون

        موافقم 10
        مخالفم 6
    2. viper2

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      ولی خب امیدوارم تو عصر برقی ها دوباره به موفقیت دهه ۶۰ بر گردن .

      موافقم 2
      مخالفم 3
    3. viper2

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      البته همین الانش هم بخوای حساب کنی . مثلا کادیلاک اسکالید توی اس یو وی فول سایز خیلی با کلاس تر و لوکس تر و بهتره . یا مثلا به احتمال زیاد کوروت z06 خیلی بهتر از ۹۱۱ جی تی تری هست . یا مثلا توی برقی ها همین الانش هیچ کس انصافا به پای امریکایی ها نمیرسه . یا مثلا توی تقویت موتور و ….. . اما خب در کل با سطحی که توی دهه ۶۰ و ۷۰ داشتیم یکمی فاصله داریم که اشکالی نداره . چی کارش کنیم

      موافقم 4
      مخالفم 5
    4. viper2

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      در کل توی سدان های خیلی لوکس مثل s class و مایباخ کم گذاشتیم که اونم حل میشه به احتمال زیاد . وگرنه تو بقیه چیزا خیلی هم کم نذاشتیم . البته اگر سوپراسپرت لوکس با قیمت بالا تر میزدن هم خیلی خوب میشد . مثلا همین الان کوروت داره با قیمت خیلی کمتر با رقبای با قیمت ۱۰۰ هزار دلار بیشتر رقابت میکنه . یعنی اگر در کنار ماشینای اسپورت ارزون ، ماشینای لوکس و اسپرت با قمیت بالا تر داشتیم هییییچچچچچچ کس به پای ما نمیرسید . چون که ما با قیمت کمتر داریم با اونا رقابت میکنیم حالا فرض کنید قیمتمون برابر یا یکم بیشتر بود . اونموقع چی میشد

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        نه وایپر جان امریکا تو هیچ چیزی هیچ وقت کم نزاشته از زیاد گذاشتن به اینجا رسید تو اس یو وی ها باز خداروشکر اسکالید و بقیه هستن تو سدان خیلی ضعیف شده بعد تو عرصه سدان بدیش اینه الان همه خوبن آلمان و ژاپن و کره ولی امریکا دیگه مثل قبل نیست ولی تو اس یو وی امریکا همیشه حرف اولو میزنه

        موافقم 1
        مخالفم 5
      2. ارین صاحب جمعی

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        دقیقا امریکا میتونه پادشاهی کنه ولی باید دیدگاهش به خودرو رو دیگه عوض کنه حداقل این تسلا رو یک نیشی بزنه درباره طراحی داخلیش خداوکیلی من میبینم حیفم میاد بگم این امریکاییه الان فقط کسی باور میکنه تسلا امریکایی که کادیلاک های حتی ۷۰۰ اسبی رو ندیده

        موافقم 1
        مخالفم 9
      3. mohamadreza83

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (465 ديدگاه)

        یه جور میگه کم گذاشتیم و نساختیم و میساختیم و جلو بودیم و…
        هر کی ندونه فکر میکنه از تکنیسین فنی و مهندسی فورد یا چیزی هستی !
        فقط به ایرانی میتونه با رکابی توی خونه اش زیر پتو بخوابه و خودش رو با مهندسین آمریکایی جمع بزنه !!

        موافقم 7
        مخالفم 0
    5. شاعر

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      درود بر آرین صاحب جمعی
      با احترام به نظر شما به عنوان یه آمریکایی فن باهات موافق نیستم چون هنوز:
      بهترین اس یو وی های فول سایز مال آمریکاست
      بهترین پیکاپهای دنیا ساخت آمریکاست
      بهترین آفرودر های دنیا ساخت آمریکاست
      بهترین ماشین برقی های دنیا ساخت آمریکاست
      کلاس ماشینهای عضلانی دوس داشتنی مال آمریکاس
      😊😊😊

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. Silent

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (625 ديدگاه)

    Giga Texas در اصل با شعار رباتیک بودن مجموعه و نظارت متخصصین روی کاراومد. the machine that builds the machine
    این یعنی بهره وری و کاهش خطای انسانی بکمک بازوهای رباتیک.

    موضوع بعدی تمرکز کلیه خطوط تولید در دل مجموعه هست! از خطوط تولید باطری های 4680 تا نزدیکی ساپلایر اولیه بدنه Cyber که مجموعه مدرن استیل داینامیکس تگزاس هست و هزینه های مالیات و مشوق هایی که در ایالات تگزاس دست TESLA رو برای توسعه سریعتر, بازتر از کالیفرنیا خواهد کرد.

    در اصل سال 2022 برای TESLA سال استیبل کردن خطوط تیراژ در مقیاس جهانی و کاهش زمان انتظار هست.
    2023 شاهد تولید مدل های مختلف Cyber (جذابترینش مدل 4 موتوره خواهد بود) و Semi و ارتقا پرفورمنس بیش از پیش سدان و شاسی PLAID به کمک سلول های 4680 خواهید بود و سیستم FSD استاندارد روی پلتفورم های TESLA.
    2024 در نهایت شروع اولیه مدل 2 با قیمت جهانی!
    همه این موارد بیش از 2025 و زمان ادعایی سایرین هست.
    ………………………
    پی گیر خبرهای مدل های Y تولیدی Giga Texas باس بود! مجهز به باطری های پربازده ای که با KWH ثابت فیزیکی ظرفیت شارژ و توان خروجی بیشتری برای پیمایش فراهم خواهند کرد. چیزی که TESLA علاقه ای به افزایشش برای باطری های نسل موجودش نداشت یعنی حفظ سقف 100kwh! ساده تر: پرفورمنس بیش از پیش PLAID و پیمایش بیشتر مدل های لانگ رنج.
    خروجی اصلی این سلول ها برای ظرفیت هایی غیر از سدان ها برنامه ریزی شده بخش تراک و Semi.

    موافقم 10
    مخالفم 9
  13. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    خلاصه انقدر با خبر اینکه تسلا کارخونه زد فلان کرد هیچ فشاری رو هیچکس نمیاد چون پولش تو جیب کسی نمیره و تمام جهان الان دارن با هم رقابت میکنن عرصه برق عرصه رقابت دنیاست که هر مدل صنعتی توش هست صنعت پتروشیمی توش دخالت میکنه صنعت برق که ۷۰ درصد کاره و همه این خودروسازی ها دارن از این رقابت لذت میبرن پورشه یک ماشین می‌زنه تسلا یکی می‌زنه بنز یکی می‌زنه و فورد یکی می‌زنه چرا ؟؟؟ چون دارن بشر رو همشون میبرن به یک دنیای جدیدتر و ما اینجا نشستیم برای هم که تسلا فلان خواهد کرد بنز فلان خواهد کرد برا کی میکنن ؟؟؟‌ خودشون ، مردم ، آینده اگر قرار باشه همه تو سر هم بزنن که نه من از تو بهترم اون یکی بگه نه من بهترم فقط بهتر بدتر میشه هیچ چیزی جلو نمیره بکی از ایرادات بزرگ صنعت خودروسازی ما همینه چون یاد نگرفتن ببرن جلو فقط هی بهم گفتن من بهترم اون گفت من بهترم واقعا همه خودروسازی ها همشون مشتین دمشونم گرم و طرفدارای خاص خودشونم دارن و بعضی وقت ها کری ها هم میخونن که طبیعیه هر برندی عاشقان خودشو داره و همه برنده تو قلب همه مردم جا دارن چون همشون دارن جهانو عوض میکنن همه اینها برای این بود که بگم اقا کری بخونین و بحث بکنین ولی ته قلب همتون به همه برندها احترام بزارین امریکایی فنم باشی نمیتونی قابلیت آلمانی را زیر سوال ببری المانی هم باشی نمیتونی قابلیت امریکا رو انکار کنی همین هم برای ژاپن و کره و بقیه شب بخیر و خداحافظ تا فرصتی دیگر 🖐🖐🖐

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. Vsting max

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

      موافقم 4
      مخالفم 5
  14. مهردادکمال

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    کلا در مورد یه پدیده خیلی معروف دو جبهه بندی مختلف هست یا به شدت موافق یا به شدت مخالف به ندرت کسی پیدا شه براش مهم نباشه در مورد تسلا و ایان ماسک همین موضوع دقیقا صدق میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. Nasser

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چطور برای شما یکسری عکس از نمایشگاه خودرو بفرستم که توی سایت منتشر کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. جواد عقیلی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود بر شما. راه تماس با ما از طریق ایمیل pedal.ir@gmail,com می باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا