تستهای زمستانی یکی از مالکان تسلا سایبرتراک نشان داد این خودرو شعاع حرکتی کمتری نسبت به ارقام اعلامی سازنده دارد.
در یک تست شعاع حرکتی غیررسمی که توسط یکی از یوتیوبرها انجام شده، تسلا سایبرتراک با یکبار شارژ مسافت ۴۰۹ کیلومتری را طی کرده که حدود ۷۹ درصد شعاع حرکتی اعلامی توسط تسلا یعنی ۵۱۵ کیلومتر است. راننده خودرو با نام کایلی کانر تست خود را بهصورت زنده در بستر اینترنت پخش کرده است. او با خودروی موردبحث راهی بزرگراههای تگزاس شده و سرعت خودرو حدود ۱۱۲ کیلومتر در ساعت و دمای هوا نیز حدود ۷ درجه سانتیگراد بوده است.
مالک خودرو در ویدئو اظهار میدارد تست زمستانی سایبرتراک با شارژ باتری ۱۰۰ درصد شروع شده و تا خالی شدن کامل آن ادامه پیدا کرده است. در واقع او زمانی که شاهد خالی شدن باتری بوده راهی یک پارکینگ شده و با دور زدنهای پیاپی باتری را کاملاً خالی کرده تا در نهایت خودرو متوقف شود. کانر قبل از تست حدس میزد این وانت برقی بتواند شعاع حرکتی حدود ۴۹۰ کیلومتر را ثبت کند. سایبرتراک موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک و لاستیکهای مناسب تمامی سطوح استفاده کرده است. اگرچه تسلا واکنشی به این تست نشان نداده اما فاکتورهای زیادی روی شعاع حرکتی یک خودروی برقی تأثیرگذار هستند که از جمله آنها میتوان به لاستیکها، وزن خودرو و دمای هوا اشاره کرد. مطالعات محققان نشان میدهد بسیاری از خودروهای برقی در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد حدود ۳۰ درصد از شعاع حرکتی خود را از دست میدهند. برای مثال تسلا مدل ۳ در دمای صفر درجه سانتیگراد تنها ۶۶ درصد شعاع حرکتی تخمینی EPA را دارد.
کانر احتمالاً جزو اولین طرفداران تسلاست که چنین تستی را روی سایبرتراک انجام میدهد. اندکی پس از شروع تحویل این وانت به مشتریان در ماه نوامبر، نسخه سری بنیاد آن با قیمت ۱۲۰ هزار دلار عرضه شد. تسلا همچنین اعلام کرده است به دنبال ارائه راهکار افزایش دهنده شعاع حرکتی سایبرتراک است و این دستگاه میتواند حدود یکسوم فضای بار خودرو را اشغال کرده و شعاع حرکتی آن را به ۷۵۶ کیلومتر برساند. البته ماسک در زمان رونمایی سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد نسخهای سطح بالا از این خودرو با برد ۸۰۵ کیلومتر نیز تولید خواهد شد. او همچنین گفته بود قیمت ارزانترین نسخه این خودرو زیر ۴۰ هزار دلار خواهد بود و گرانترین نسخه نیز با قیمت حدود ۷۷ هزار دلار عرضه خواهد شد.
علی آقایی
۱۸ دی ۱۴۰۲😊با 40هزار دلار با همچنین خودرویی بری تو خیابون!
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۲نمیدونم چرا با دیدن این لگن تسلا بیشتر یادِ ساختههای داعش برای حملههای انتحاری میوفتم !
تسلا کارش تمومِ ، کمی صبر تا ببینید اول توسط چینیها بلعیده میشه و سپس تبوتاب برقیها به خاک سپرده میشه و این هیبرید هست که پیروز در آینده میشه ، مطمئن باشید !!!!!
پیام
۱۸ دی ۱۴۰۲نوید به همین خیال باش! همین لگن پورشه رو دنبال خودش کشید و حسابی با اون پورشه ای که مسابقه داد کنفش کرد! دنیا رو به همین سمت میره. چین اول بره تکلیف اون فومایی که تو بدتش میذاره تا اون حلبیش محکم نشون داده بشه رو جمع کنه! ایتستا مر هست از فاجعههای ماشینای چینی! نیم ساعت بچرخی، اندلزه موهای سرت ماشین خراب شده چینی میبینی!
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲دیروز که پیدات نبود
دوباره شروع کردی به هارت و پورت؟
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲ضمنا دنیا به همین سمت میره
پورشه یه برقی داد گنده تسلا رو سوسک کرد مطمئن باش تولیدیشم بازم سریع تره از تسلا مدل بنزینیشم با یه تیون خوردش
بعدا اون فیلمی که تو دیدی یارو ورداشته بود ضعیف ترین مدل ۹۱۱ یعنی کررا تی رو اورده بود برای شو اف که امثال توی کم هوش باور کنن افتاد؟
پیام
۱۸ دی ۱۴۰۲امیر همون جایگاه تسلا و تو دهنی زدن به ماشینلی ژاپنی بست نبود؟!!! دیگه حالا رشد منفی تعداد زیادی از ماشینای تویوتا بماند! همون تخپحلیلات در مورد تسلا کافیه! فعلا اون مسئله مضحک رو درست کن تا بعد!
پیام
۱۸ دی ۱۴۰۲البته کمی فهم میخواد که بفهمیم سایبر تراک با اون ابعاد و وزن وقتی پورشه رو سوسک میکنه یعنی چی! البته این قدرت بینایی هم میخواد! این همه در برابر تسلا مقاومت کردی، آخر سر فروشش از همه ماشینای ژاپنی بالاتر هست! شنایی که ملاکتون فروش هست پس ساکت بمونید! سایونارو
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲بیا برو اون دیروزو جمع کن که کلا افتابی نشدی درحالی که کله لیست بیست پرفروش آمریکا همش یا ژاپنی بود یا آمریکایی کره ای ها هم با یدونه نماینده بیشتر نبودن یکم پیشم دیدی که تایکان ۱۷ ثانیه از تسلا جلو افتاد نسخه تولیدیشم قورتش میده تازه بنزینیشم تیون کنی برقی تسلا رو میخوره نگو که ندیدی و خودتو زدی به نزدن
یکم صبر کن پورشه و فولکس و جنرال موتورز و تویوتا سایر گنده ها برقی های خوب بزنن اون وقت میبینی جایگاه برند هایی مثل تسلا و جنسیس و هیوندای و کیا در زمینه پرفورمنس و فروش کجا هست
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲دلت رو به کاهش زیر پنج درصدی دو مدل که نسل قدیمیش شده و چند ساله رو خط تولیده خوش کردی و عوض یه ارتش با جهش پنجاه درصدی در فروش رو نمیبینی بهت حق میدم به هرحال وقتی هرچی تحلیل میکنی اشتباه درمیاد فرداش و خبرها میاد از روت رد میده بایدم اینطوری عصبانی بشی
amir-mr
۱۸ دی ۱۴۰۲دیدی از کره آبی گرم نمیشه پشت آمریکایی ها قایم شدی پسر خوب وقتی پورشه با ۱۷ثانیه شرف تسلا به باد داد کجا بودی ها؟ زمانی که فراخوان های میلیونی کره خبرش در میومد کجا بودی ها
حالا اومدی به پورشه میپری
امان از دست بی تی اس فنا 🤦
بعدش شما فن کره هستی لطفا از داشته های خودت حرف بزن از بقیه مخصوصا آمریکایی ها مایه نزار
فعلا که برای کره ی پر فراخوان آبرویی باقی نمونده
حسین
۱۸ دی ۱۴۰۲۱۰ سالی هست این صحبتها رو میکنین ولی هر سال فروش برقی ها بیشتر میشه، زیرساختشون هم تقویت میشه و قیمتشون هم هی کمتر میشه. یه نگاهی به واقعیت بنداز به نظرم.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ دی ۱۴۰۲دقیقاً واقعیتها را میگم نه عراجیف اینستاگرامی که فعلاً تبِش جوجهموجههارو گرفته ، همونایی که اپل نمیدونن چیه ولی فقط عشقشون اینه از پولِ شرت و جورابشون بزنند نون نخورند ولی دستشون آخرین مدل آیفون باشه چون مدِ روزِ نه بیشتر !
بهزاد
۱۸ دی ۱۴۰۲حالا بار نزده و دما نزدیک صفر درجه هم نبوده وگرنه بردش به زحمت به ۳۰۰ کیلومتر میرسید شایدم ۲۵۰ کیلومتر.
مهران
۱۸ دی ۱۴۰۲با بار و دمای یکی دو درجه زیر صفر همون ۲۰۰ رو میزنه
پیام
۱۸ دی ۱۴۰۲بهزاد تو دنیایی که بشر چند دهه پیش رفته ماه و تکنولوژی با سرعت نور میره، این مسائل مثل آب خوردن درست میشه.
بهزاد
۱۸ دی ۱۴۰۲پیام جان فکر کنم شما زیاد در جریان تولید باتری و تکنولوژی های اون نیستید!
الان بسیاری از شرکت ها خطوط تولید باتریشون بر مبنای همین متریالی که وجود داره چیده شده و حتی در برخی موارد چگالی یا نسبت جرم به انرژی اونها افت هم داشته به خاطر هزینه ها و فعلا تا چندین سال این مشکلات پابرجاست.
البته این شرایط کمابیش فرصتی هست تا درون سوزها در فروش بتونن بخشی از بازار را نگه دارند تا زمانی که ممنوعیت به سراغشون بیاد.
آرین
۲۰ دی ۱۴۰۲ها راستی یادم نبود تو ماه باد میاد
MAJking2
۱۸ دی ۱۴۰۲چقدر رسانه ها دارند روی این شش ضلعی مانور میدن، درصورتیکه این همه پیکاپ خوب داریم چه الکتریکی چه درون سوز، پول ایلان اگ نبود تا دهن رسانه هارو شیرین کنه این شیش ضلعی یدونه هم فروش نداشت
Sina_carshow
۱۸ دی ۱۴۰۲تیترو خوندم اینجوری برداشت کردم که انگار ۲۰۰ کیلومتر کمتر از ادعای کمپانیه
تو برقی ها معمولا بین ۷۵ تا ۹۰ درصد شعاع حرکتی طبق ادعای کمپانی ها همیشه رنج میدن از هر کمپانی ای حتی مصرف سوخت هم معمولا از عدد اعلامی بیشتره چون زندگی واقعی با شرایط آزمایشگاهی فرق داره بسته به مقدار گاز و ترمزی که میکشی
R@min
۱۸ دی ۱۴۰۲هیچ برندی با دروغ و تیترسازی الکی و منحرف کردن اذهان از ضعفاش به موفقیت نرسیده میخواد تسلا باشه یا پورشه و … .
این باتری قلمی هام راه درازی دارن رکورد درگ و نوربرگرینگ دردی دوا نمی کنه.
ab0lf4zl
۱۹ دی ۱۴۰۲تاحالا پشت فرمون چندتا سوپراسپورت نشستی؟ چندبار نوربرگ رینگ رو رکورد زدی؟ ی جوری میگی رکورد بزنن ک انگار کارشناس پیستی.
تو خودروهای پرفروش امسال چندتاشون رکورد دار پیست ها هستن؟
ماشین ها ساخته شدن برای رفاه و اسایش بیشتر نه رکورد زدن.
R@min
۱۹ دی ۱۴۰۲دکتر خودت سوال می پرسی جوابشم میدی ؟
“این باتری قلمی هام راه درازی دارن رکورد درگ و نوربرگرینگ دردی دوا نمی کنه” اینجا بنظرت چی گفتم ؟؟
مجتبی .
۱۸ دی ۱۴۰۲هنوز برای داوری کامل راجع به برقیها زوده. خوبیهاشونو کارخونه ها ورسانه ها بارها گفتن اما مشکلاتشون توسط مصرف کننده طی سالهارومیشه.
Car love
۱۸ دی ۱۴۰۲فک کردم فقط دودوتا شعاع حرکتی رو بیشتر از چیزی که هست اعلام میکنه البته اون ٢ برابر بیشتر اعلام کرده بود
amir
۱۸ دی ۱۴۰۲تو از رو نمیری دیروز که با تریلی از روت رد شدیم و اخبار بمب اتمی زد بهت هنوز با چه رویی کامنت میزاری
برو یه مدت آفتابی نشو البته بار اول نیست بعد لز فراخوان ۳ میلیونی بازم اومدی و ت رولات رو ادامه دادی
𝐀𝐥𝐢
۱۸ دی ۱۴۰۲رسانه ها یا دارن بدی سایبرتراک رو میگن یا دارن باهاش با سوپر اسپرت ها درگ میندازن
حداقل بجای سرعت یکم رو افرودش کار کنن
۱۸ دی ۱۴۰۲همه دنبال پولن
Zahid AMG. 2005
۱۸ دی ۱۴۰۲من اصلا از تسلا سایبرتراک خوشم نمیاد انگار با گوشت کوب کوبیدیش کابین بی رو و با اون رنگش