تسلا

اخراج کارمند تسلا به دلیل انتشار فیلم تست فناوری خودران

تسلا کارمند خود را شش روز پس از انتشار ویدئویی از ایرادات سیستم خودران کامل FSD در یوتیوب اخراج کرد!

جان برنال که در تیم داده‌های سیستم اتوپایلوت تسلا کار می‌کند یازدهم فوریه و اندکی پس از انتشار ویدئویی که حالا تعداد بازدیدش از ۱۸۰ هزار بار عبور کرده است از این خودروساز اخراج شد. برنال مالک یک دستگاه تسلا مدل ۳ است که در ویدئو می‌توانیم پیچیدن به راست خیلی سریع و ورود به بخش‌هایی همچون محل عبور دوچرخه را تماشا کنیم.

او در یک مصاحبه تلفنی اظهار داشت اگرچه مدیرش از اشاره به دلیل اخراجش خودداری کرده است اما به او گفته شده است که یکی از دلایل اخراجش استفاده نادرست از FSD بوده است. تسلا در ماه ژانویه گفته بود نرم‌افزار بتا در حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکا کار می‌کند.

این خودروساز که بخش روابط عمومی خود را در سال ۲۰۲۰ منحل کرد از اظهارنظر درباره این اتفاق خودداری کرده است.

تلاش‌های تسلا برای محدودیت انتشار اطلاعات درباره FSD بتا باعث جلب نظر NHTSA شده است. این موسسه نگرانی خود درباره گزارش‌هایی از دسترسی اولیه به FSD را ابراز کرد چراکه به جزئیات این سیستم اشاره‌ای نشده بود.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا هم با انتشار توئیت هایی اظهار داشته بود موافقت‌نامه‌های مربوط به استفاده از این سیستم کاملاً در دسترس است اما NHTSA دو بررسی مجزا را به منظور تحقیق درباره نقص‌های احتمالی اتوپایلوت شروع کرده بود.

برنال که کانالش در یوتیوب بیش از ۸۳۰۰ مشترک دارد اظهار داشته است یکی دیگر از دلایلی که باعث اخراجش از تسلا شده است تضاد منافع این کانال یوتیوبی بوده است. علاوه بر انتشار کپی امضا نشده از توافق‌نامه جدایی‌اش، او تصویری از نمایشگر مدل ۳ خودش را منتشر کرده بود که نشان می‌داد FSD بتا به خاطر داده‌های رانندگی‌اش معلق شده است.

تسلا در ابتدا این سیستم را در دسترس برخی کارمندان و طرفداران مهم خودش قرار دارد اما گفته شد اعضای تیم توسعه FSD باید تجربه خود از کار با این سیستم خودران را با مسئولیت و دقت بالا منتشر کنند.

در توافقنامه این برند آمده بود:

به یاد داشته باشید مردم زیادی هستند که می‌خواهند تسلا سقوط کند. اجازه ندهید بازخورد و پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی چنین چیزی را رقم بزند

کانال برنال به این دلیل مورد غضب تسلا قرار گرفت که بازخوردهای مثبت و منفی از نرم‌افزار FSD را ارائه می‌کرد.

در ویدئوی حدود ۹ دقیقه‌ای برنال ۲ دقیقه به تعریف و تمجید از ویژگی‌های این سیستم پرداخته شده است؛ اما زمانی که مدل ۳ برنال فرایند پیچیدن را کامل می‌کند، در یافتن لاین صحیح برای ادامه حرکت به مشکل برمی‌خورد.

در این ویدئو همچنین شاهد مشکلاتی همچون روبرو شدن با چراغ‌قرمز و پیچیدن بدون توقف هستیم. در یک‌لحظه نیز درست پس از تحسین این سیستم به خاطر انتظار مناسب برای عبور عابران پیاده از خیابان، تسلا مدل ۳ به موانع دیگری برخورد می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. sam

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    در توافقنامه این برند آمده بود:

    به یاد داشته باشید مردم زیادی هستند که می‌خواهند تسلا سقوط کند. اجازه ندهید بازخورد و پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی چنین چیزی را رقم بزند

    اعتراض نکنید حرف ضد ما نزنید چون دژمن در کمین است
    چون دژمن شاد میشود
    چه حرفای آشنایی

    موافقم 63
    مخالفم 45
    1. Navid_A.J

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3713 ديدگاه)

      هر کمپانی که میخوای استخدام شی، همچین پروتکل هایی برای حفظ اسرار شرکت داره. از اخراج میتونه شروع بشه و حتی به غرامت خواهی چندین میلیون دلاری از طرف کمپانی منجر بشه.

      موافقم 39
      مخالفم 4
  2. datsun

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3701 ديدگاه)

    چیزی نگید، همه چیز عالیه ،حرفی از مشکلات نزنید ،تو مجازی تبلیغات خودران عمو ایلان رو منتشر کنید ،بعد که فروخته شد پولش رفت تو جیب ماسک و سرمایه رویا پردازی زندگی در مریخ شد، مشتری بدبخت فریب خودران و تبلیغاتی رو که دیده رفت زیر تریلی به درک.

    موافقم 46
    مخالفم 28
    1. 2311

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      شما برو آمار صادفات تسلا رو با سایرین مقایسه کن ببین چقدر این اتوپایلت موثره

      موافقم 28
      مخالفم 12
  3. میثم

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    یعنی فقط باید ازش تعریف کرد و هرگونه انتقادی باعث ناراحتیشون میشه
    مسدود کردن روابط عمومی و این طرز برخورد با انتقادات آدمو یاد مسئولین و هم پیمانانشون میندازه

    موافقم 32
    مخالفم 17
    1. مردیم از خوشی

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1403 ديدگاه)

      قبل از قضاوت زو د هنگام ، اول از همه اینکه این فرد یک فرد عادی نبوده یکی از کارکنان تسلا بوده و بجای ارتباط با بقیه اعضای تسلا و تلاش برای برطرف کردن چینن مشکلاتی دست به تهیه ویدیویی زد که ضد تسلا بوده ! و جنبه منفی داره ! در حالی که قبلا توی قرار داد گفته شده که در فضای مجازی دست به چنین کاری نزنید !

      مطمئن باشید بنز و bmw هم همچین قوانین را دارند ! مگه الکیه نمک بخوری و نمکدون را بشکنی ؟ این اوج نامردی هست لطفاً قبل قضاوت با نام تسلاهمین اتفاق را برا برند محبوبتون مثلا تویوتا در نظر بگیرید !

      موافقم 23
      مخالفم 21
  4. AMIR / ARMI

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    چرا لینک منبعی که ازش ترجمه میکنید رو اخر مطلب نمیزاید
    اونم یه چنین خبری رو این قسمتی از خط مشی هست که کارمندان تسلا امضا میکنن
    ( Tesla relies on the common sense and good judgment of its employees to engage in responsible social media activity )
    (( تسلا برای مشارکت در فعالیت‌های مسئولانه رسانه‌های اجتماعی به عقل سلیم و قضاوت خوب کارکنان خود متکی است ))
    و لیستی از شبکه های اجتماعی هم برای فعالیت کارمندانش در این خط مشی وجود داره ( Facebook, Twitter, Instagram, Reddit, Snapchat, LinkedIn, WeChat and personal blogs ) اما در این لیست خبری از یوتویوب نیست و تا جایی که من میدونم فعالیت کامند تسلا به عنوان منتقد محصول تسلا در یوتیوب جارج از قوانین این شرکت بوده حتی به گفته خود این اقا هم قبل تر از این حرف ها و فیلم ها هم شرکت به ایشون اخطار داده بوده
    هر دفعه که فکر کنم بازدید مطالب میاد پایین کش مکش بین کابر ها فرو کش میکنه ما شاهد این اخبار زرد هستیم

    موافقم 27
    مخالفم 34
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10460 ديدگاه)

      بلاخره از کمپانی کلاهبردار تسلا ، غیر از این هم انتظاری نمیره جز شوآف و پنهان‌کاری !

      موافقم 25
      مخالفم 28
      1. AMIR / ARMI

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        حرفی برای گفتن داری سر راست بگو
        نه حرفی نداری بشین بزار اونایی که روزی دو خط خبر میخونن یه چیزی بگن تو هم بشنوی
        کلاهبردار اون کمپانیه که خودش میگه فروش قطعات یدکی و مصرفی خودروی درون سوز که سود اوره و هی مدیرعاملش دم به دقیقه میگه برقی پیف پیف اه اه
        بعد طرفدار هاش فاز خراب نشدن استهلاک کم برمیدارن واسه ماشین هایی که هر ۱۵ سال بروزرسانی میشن
        پسر خوب اینو بدون من کره ای فن نیستم ها جواب از یه جایی میدن مثل دفعه قبل جوش بیاری

        موافقم 15
        مخالفم 21
  5. میثم

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    فوق العاده طرفدار دیدگاه و عملکردش نسبت به تکنولوژی هستم
    ولی هرگز مشتری برندی که اینطوری برخورد میکنه نمیشم

    موافقم 22
    مخالفم 15
  6. پیام

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    من به عنوان یک ایرانی این حرکت تسلا را محکوم میکنم و دیگه از محصولاتش در داخل ایران استفاده نمیکنم

    موافقم 32
    مخالفم 9
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      😂👌🏻

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. امین

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (301 ديدگاه)

      سنگین بود 😂

      موافقم 4
      مخالفم 0
  7. Anonymous

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فیلمشو رفتم دیدم
    جاهای خوبشو با سرعت بالا رد میکنه
    فقط جاهای مشکل دارشو Bold میکنه , thumbnail و title هم (FSD Fails to detect object on the road!)

    حرفیم که تسلا زده کاملا منطقیه , گفته conflict of interest داره این دوتا فعالیتت (تسلا و این مدل محتوا)

    میتونست فیلماش رو کامل و بدون ادیت بذاره , که بعضیا اینکارو میکنن و تسلا باهاشون مشکلی نداره

    موافقم 16
    مخالفم 3
  8. Elmiraj

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3162 ديدگاه)

    به تازگی مجله Carwow مقایسه میدانی جالبی را بین سیستم پیشگیری از تصادف تسلا با ولوو انجام داده که برتری کامل ایمنی تسلا بر ولوو که مدعی ساخت ایمن ترین ماشین های دنیاست را اثبات می‌کنه….

    ببینیم اگر خبرش در پدال منتشر شد ( که بعید می‌دونم) بازم شاهد این حرفای بی محتوا خواهیم بود .
    ( خصوصا از جانب ژاپنی فن هایی که کشور مورد علاقه شون هنوز الکتریکی‌ای نساخته که بتونه به گرد پای رودستر ۲۰۰۸ هم برسه…! )

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. Sina10

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      ناگفته نماند همون رودستر هم با کمک لوتوس ساخته شد و خود لوتوس بعدش دست به دامن تویوتا شد!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا