کاهش قابل‌توجه هزینه‌های تولید تسلا از سال 2017 تاکنون

شنبه 26 شهریور 1401 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
tesla-fremont-factory-fabrik-02
مدیر بخش روابط سرمایه‌گذار تسلا با اشاره به کاهش قابل‌توجه هزینه‌های تولید تسلا اظهار داشت تولید خودروهای الکتریکی توسط این برند راحت‌تر از قبل...
تبلیغات

مدیر بخش روابط سرمایه‌گذار تسلا با اشاره به کاهش قابل‌توجه هزینه‌های تولید تسلا اظهار داشت تولید خودروهای الکتریکی توسط این برند راحت‌تر از قبل صورت می‌پذیرد. مارتین ویچا که در خلال برگزاری کنفرانس تکنولوژی شرکت گلدمن ساکس در سان فرانسیسکو سخن می‌گفت اظهار داشت هزینه تولید هر خودرو مهم‌ترین پارامتر در تخمین میزان سود و درآمد یک خودروساز خواهد بود. به‌طور خاص ویچا اعلام کرده تسلا در سال 2017 هزینه تولید 84 هزار دلاری به ازای هر خودرو داشته درحالی‌که این رقم هم‌اکنون به 36 هزار دلار کاهش یافته است.

مدیر تسلا می‌گوید تقریباً هیچ‌کدام از پارامترهای کاهش هزینه‌های تولید تسلا به هزینه‌های باتری ارزان‌تر مربوط نمی‌شود بلکه این خودروساز با طراحی بهتر محصولات که فرایند ساخت راحت‌تری دارند هزینه‌های خود را کاهش می‌دهد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، تقریباً نیمی از محصولات کنونی تسلا در کارخانه فرمونت کالیفرنیا تولید می‌شوند هرچند تأسیسات برلین و شانگهای نیز اثبات کرده‌اند اهمیت بالایی دارند. مدیر تسلا می‌افزاید با افزایش میزان تولید در این کارخانه‌ها، برلین و شانگهای قادر خواهند بود هزینه‌های تولید خودروهای خود را به کمتر از 36 هزار دلار برای هر خودرو برسانند.

بیزینس اینسایدر می‌گوید صنعت خودروهای الکتریکی درست به سرعت تأمین باتری این خودروها رشد می‌کند و تغییراتی را در زمینه استخراج مواد خام، طراحی و ساخت سلول‌های باتری و مجموعه‌های آن‌ها به وجود می‌آورد. بخش اعظم فروش کنونی تسلا به خودروهای مدل 3 و مدل Y مربوط می‌شود اما ویچا می‌داند که تسلا نیازمند تولید خودروهای الکتریکی ارزان‌تر است به ویژه اگر بخواهد به اهداف روبوتاکسی خود دست یابد این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. البته او اظهار داشته تقاضا برای دو محصول یاد شده به حدی بالاست که تسلا عجله‌ای برای تولید محصولی ارزان‌قیمت و پایه ندارد.

ویچا می‌گوید:

تسلا مدل Y اساساً سال آینده به پرفروش‌ترین خودروی تاریخ در تمامی کلاس‌ها تبدیل خواهد شد.

او همچنین درباره سیستم خودران کامل تسلا نیز اظهارنظر کرده و گفته حدود 100 هزار نفر در آمریکا در حال استفاده از این سیستم هستند. ویچا خاطرنشان می‌سازد:

ما عمیقاً معتقدیم جمع‌آوری انبوه داده‌ها و هوش مصنوعی تنها راه برای حل مشکل خودران عمومی است. این راهی است که ما درباره آن صحبت می‌کنیم.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.