پیشتازی تسلا در بازار خودروهای لوکس آمریکا

جمعه 20 اسفند 1400 - 11:17
مطالعه 3 دقیقه
tesla-model-3-and-tesla-model-y
بر اساس مقاله منتشر شده در وبسایت اتوموتیونیوز، تسلا ظاهراً بازار خودروهای لوکس آمریکا در سال 2022 را به دست گرفته است. داده‌های منتشر شده نشان...
تبلیغات

بر اساس مقاله منتشر شده در وبسایت اتوموتیونیوز، تسلا ظاهراً بازار خودروهای لوکس آمریکا در سال 2022 را به دست گرفته است. داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند تسلا در ماه ژانویه از بی ام و سبقت گرفته است و بیشترین میزان فروش برای یک برند لوکس در آمریکا را ثبت کرده است.

این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا در چند سال گذشته شاهد عملکرد خوب تسلا در امر فروش بوده‌ایم. البته قطعاً بسیاری از کارشناسان در چند سال پیش انتظار چنین چیزی را نداشتند. از نظر برخی کارشناسان، اینکه تسلا بتواند پرفروش‌ترین برند لوکس باشد امری خنده‌دار به نظر می‌رسید و حتی برخی از آن‌ها به ورشکستگی این خودروساز آمریکایی در آینده نزدیک اشاره می‌کردند.

پس از عرضه تسلا مدل 3 در سال 2017، این شرکت شروع به حضوری جدی‌تر در کلاس خودروهای لوکس کرد و سرانجام در سال 2021 پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا شد. علیرغم اینکه محصولات تسلا به اندازه رقبا لوکس نیستند اما بازهم در امر فروش موفق ظاهر می‌شوند. در برخی موارد این خودروها حتی گران‌قیمت هم هستند اما داده‌ها نشان دهنده استقبال خوب مردم از خودروهای تسلاست.

آمار فروش تسلا در ژانویه 2022 حدود 49 درصد بیشتر از بازه زمانی مشابه سال پیش است. از طرف دیگر فروش بی ام و در این ماه نسبت به ژانویه 2021 تنها 8.2 درصد بیشتر شده است. تسلا در این یک ماه بیش از 37 هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است درحالی‌که فروش بی ام و حدود 30600 دستگاه بوده است.

نکته مهم اینکه اکثر خودروسازان به خاطر کمبودهای زنجیره تأمین و دیگر مشکلات پس از همه‌گیری کرونا با افت فروش مواجه شده‌اند و حالا هم حمله روسیه به اوکراین مزید بر علت شده است. البته تسلا حتی قبل از وجود برخی از این مشکلات نیز اکثر رقبای لوکس خود را شکست داده بود.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که معمولاً در ماه ژانویه شاهد فروش ضعیف‌تری هستیم که این امر دلایل مختلفی دارد. اولین ماه از بازه‌های سه‌ماهه در کل کمترین آمار فروش را دارند و این موضوع به ویژه درباره ماه‌های اول سال میلادی صدق می‌کند. با گذشت زمان آمار فروش خودروسازان در طول سال افزایش خواهد یافت.

این موضوع کاملاً برای تسلا صدق می‌کند زیرا رویه این برند به گونه‌ای است که اکثراً در ماه‌های پایانی فصل‌های گوناگون خودروهای بیشتری را عرضه می‌کند و آمار فروشش در این ماه‌ها به‌طور قابل‌توجهی بیشتر می‌شود.

در نظر داشته باشید که تسلا نیز همانند اکثر رقبای خود با مشکلاتی روبرو بوده است اما تحویل محصولاتش به مشتریان در حال بهبود است. از طرف دیگر تسلا همچنان به دو کارخانه‌ای متکی است که در طول این سال‌ها کار تولید خودروهایش را انجام داده‌اند.

به زودی تسلا در کارخانه‌های جدید خود نیز تولید خودرو را آغاز خواهد کرد و ظاهراً برنامه‌های گسترده‌ای نیز برای کسب‌وکار خود در چین دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.