تسلا

تسلا مدل ۳، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپا در سال ۲۰۲۱

تسلا مدل ۳ قهرمانی خود در آمار فروش خودروهای الکتریکی اروپا در سال ۲۰۲۱ را تقریباً قطعی کرده است زیرا این سدان آمریکایی در یازده ماه نخست سال ۲۰۲۱ یعنی از ژانویه تا نوامبر در اروپا ۱۱۲,۶۸۷ دستگاه فروش داشته که آن‌را به‌راحتی و با اختلاف به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی قارهٔ سبز تبدیل می‌کند. نکته مهم اما اینکه در سپتامبر ۲۰۲۱، مدل ۳ پرفروش‌ترین خودروی اروپا در بین همهٔ مدل‌ها (شامل الکتریکی و درون‌سوز) لقب گرفت.

این خودرو با پیشی گرفتن از مدل‌های درون‌سوز پرفروشی مثل فولکس‌واگن گلف و رنو کلیو، به اولین خودرو الکتریکی تبدیل شد که توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا را از آن خود کند. همچنین با توجه به آمار فروش ژانویه تا نوامبر، تسلا پرفروش‌ترین برند سال ۲۰۲۱ در بخش خودروهای الکتریکی اروپا خواهد بود. هرچند بخش عمدهٔ فروش این شرکت به مدل ۳ اختصاص دارد اما فروش مدل Y هم در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۱ از این کراس‌اوور کوچک ۱۸,۰۳۶ دستگاه در اروپا به فروش رسیده است.

فولکس‌واگن ID.3 هم با فروش ۶۲,۴۶۷ دستگاه در همین مدت، احتمالاً عنوان دومین خودروی الکتریکی پرفروش اروپا را از آن خود خواهد کرد. فروش این هاچ‌بک آلمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. فروش رنو زوئی اما با ۲۸ درصد کاهش نسبت به ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰، در این یازده ماه سال ۲۰۲۱ به ۶۰,۳۶۲ دستگاه رسیده است.

در نوامبر ۲۰۲۱، خودروهای الکتریکی‌شده شامل هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی ۲۶ درصد از فروش کل بازار خودروی اروپا را به خود اختصاص داده‌اند که ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و تنها ۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر شده است. یکی از دلایل این رشد اندک، ادامه بحران کمبود نیم‌رساناها است زیرا به خاطر این کمبود، خودروسازان مدل‌های درون‌سوز گران‌تر که سود بیشتری دارند را در اولویت تولید قرار داده‌اند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    با روی کاراومدن گیگابرلین آمارفروش از سپتامبر ۲۰۲۲ اختلافش بیش از اینها هم خواهد بود توو خود اروپاش! (با ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰هزار مدل Y در سال و کم کردن فشار از خطوط موجود)

    TESLA در اصل با دو مدل ۳ S سدان ها رو احیا کرد! توو روزگاری که برندهای چون لامبو و بنتلی تا احتمالا فراری و … فکر می کردن بازار فروش توو suv زدن هست. :))

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۸
    1. مشتاقی

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (25 ديدگاه)

      خوش خوشان تسلا و برقی ها همین چهار پنج سال نهایتا باشه
      الان دیگه داره ورق برمیگرده و دنیا دست متاورس میفته
      دیگه کسی بابت سکونت در مریخ و چنین چیزایی ارزش قائل نیست
      همه در دنیای مجازی متاورس غوطه خواهیم زد

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۵
      1. heshmat021

        ۱۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (122 ديدگاه)

        باز یه اصطلاحی اومد، دیگه همه چی بی عرضش شد
        متاورس ها حداقل ۸ سال با ما فاصله دارن طبق آمار سرعت رشد تکنولوژی

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
  2. رضا

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (289 ديدگاه)

    گیگا برلین قرار بود آخر ٢٠٢١ راه بیافته ولی خبری نشد !!! ً

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. Silent

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (506 ديدگاه)

      بلی با کارشکنی برندهای داخلی شون به اسم موارد زیست محیطی!!! برا پاکترین برند خودرو روادید صدورش به تاخیر انداختن که هنوز دیزل گیت VWشوون از یادها نرفته.

      در هر حال ۴ ماهه نخست امسال در مسیر بهره برداری هست و پیش از تابستون ۲۰۲۲ هر دو مجموعه تگزاس برلین افتتاح می شه.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۹
  3. محمدرضا

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (526 ديدگاه)

    مهم اما اینکه در سپتامبر ۲۰۲۱، مدل ۳ پرفروش‌ترین خودروی اروپا در بین همهٔ مدل‌ها (شامل الکتریکی و درون‌سوز) لقب گرفت.

    نکتش اینه که نباید با گلف ۲۰هزار یورویی مقایسه بشه یه خودروی ۵۰هزار یورویی پرفروش ترین خودروی سپتامبر شده.

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  4. ali(chevynova)

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (5707 ديدگاه)

    زنده باد تسلا

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  5. Joseph

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    واقعا مدل ۳ عالی طراحی شده، شما یه ماشین با پرفورمنس بالا حتی بهتر از m3 میخری+برترین ماشین از لحاظ ایمنی +خودران +کمک به کاهش آلودگی فضای شهر
    با قیمت مناسب

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۸
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    نکته جالب ابنجاست که تسلا مدل۳ یه سدان جادار بزرگ پرقدرت و لوکسه.در حالی که رقیباش تو فروش چندتا ماشین پیزوری جمع و جور هستن.در اصل ماشینی مثل eqe رقیب مدل۳ هست.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۲
    1. ❤Potus45❤

      ۱۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (37 ديدگاه)

      درود خدا بر یانکی
      جالبه لایک به نفع تسلا رو بستن دیگه آخرشه در ضمن دشمنان سرزمین آزاد سرخورده شدن پیداشون نیش الهی شکر🔚
      👍🇺🇸LET’S GO BRANDON

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  7. ALIREZA

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تسلا رشد فروشش چقدر بوده ؟ کسی اطلاع داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  8. mohamadreza

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    خودم طرفدار تسلام
    ولی از زمانی که شنیدم ملت آمریکا از جعبه کبریت روسی با قیمت ۳۰ هزار دلار به طرز بی سابقه ای استقبال کردن دیگ هیچی منو شگفت زده نمیکنه ……
    حالا سیاست های خرید مردم اروپا بماند …

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  9. Elmiraj

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2459 ديدگاه)

    ولی تنی چند از اساتید سایت فرمودن که خیلی وقته کسی در اروپا تسلا نمی‌خره و گیگابرلین هم نهایتا چند وقتی کار می‌کنه و بعداً به تصاحب اروپایی ها درمیاد……..!!!!!!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  10. بهزاد

    ۱۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    شما دندان به جگر بزار و یک مدتی صبر کن ببین با آمدن شرکت ها اوضاع فروش چگونه خواهد شد.
    باتری و الکتروموتور و سایر قطعات مورد نیاز یک خودروی برقی در بقالی سر کوچه پیدا نمیشه که شرکت ها فردا صبح بخرن و تولید کنند.
    تامین کننده ها با توجه به بازار و نیاز شرکت ها اقدام به تولید میکنند و این بازار نوظهور در یک شب یا یک سال متحول نمیشه و با برنامه ریزی درست شرکت ها در آینده تولید و فروش محصولات برقی افزایش خواهد یافت.
    مشکلات تامین اگر مرتفع بشه که خواهد شد سهم رقبا جلوی چشمان شما نمایان میشه و برای قیاس میزان تولید باتری در اروپا در ۲۰۳۰ به بیش از ۷۰۰ گیگا وات میرسه و میزان واردات هم به اون اضافه میشه.
    حالا شما بشینید در رویا تولید ۷۰۰ هزار عددی را تجسم کنید!!!!
    یک زمانی GM در اروپا بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو میفروخت الان صفر شده یا فورد ۱.۵ میلیون فروش داشت الان به زیر ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده و تسلا با توجه به قیمت و تنوع محصولاتش در اروپا کارش سخته و شانس کمی با ورود رقبا خواهد داشت.
    مدل y و ۳ تا ابد با همین وضعیت نمیتونن رقابتی باشند و تسلا تا دو یا سه سال دیگه ۴ خودروی سالخورده داره که برای موندن در کورس به سرمایه گزاری چند میلیاردی دلاری برای آپدیت احتیاج خواهد داشت و ضعفی که در شبکه ی گسترده ی فروش به نسبت رقبا داره.
    اونموقع حال همو میپرسیم…

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
    1. امین

      ۱۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (274 ديدگاه)

      دوست عزیز حرف هات درسته. اگر اوضاع به همین منوال باشه . و تغییری در واقعیت (و نه شعار) عملکرد کمپانی تسلا اتفاق نیوفته . این حقیقت نمایان میشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  11. امین

    ۱۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (274 ديدگاه)

    بازار اروپا و میزان فروشش با توجه به وضعیت کووید که داره سینوسی میشه و تکلیف مردم مشخص نیست که چه پیش میاد ، حداقل از نظر فروش زیاد قابل اتکا نیست.

    اصل خریدن خودرو در اروپا برای تفریح و سفر و استفاده برای خانواده است.
    وقتی مدارس آنلاین. بخشی از شغل ها کار درخانه. محدودیت رستوران. تعطیلی مجموعه تفریحی . ممنوعیت سفر تفریحی باشه. فروشگاه‌ها بسته باشه. (بجز اقلام خوراکی.) و باز دوباره محدودیت در مهمانی و پارتی بگذارند. مردم نمیدونن چکار باید بکنن. چون نیاز به استفاده از خودرو نسبت به شرایط قبل کووید کم شده . اصلا مشخص نیست محدودیت و قرنطینه به چه صورت هست.
    خسته کننده شده.

    دولتها در تمام اروپا مستمر و با شیب ملایم دارند سوخت گران میکنند.
    البته همه انواع انرژی گران کردند چه استفاده خودرویی چه غیر خودرویی

    نتیجه مطلب این که: بازار فعلی ، یک بازار منطقی، سالم نیست. و نمیشه بر اساس آمار فروش پارسال و امسال نتیجه منطقی گرفت . و هدف گذاری در منطقه فروش غرب اروپا برای کمپانی ها سخت شده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا