مقایسه تسلا مدل 3 با پنج رقیب اصلی، از بی‌ام‌و و هیوندای تا بی‌وای‌دی و پولستار

پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 15:30
مطالعه 9 دقیقه
Ultimate company car test 2024
خریداران در بازار پررونق سدان‌های الکتریکی گزینه‌های زیادی پیش رو دارند اما از بین این شش ماشین کدام‌یک بهتر خواهد بود؟
تبلیغات

چشم‌انداز بازار خودروهای ناوگانی و شرکتی طی دو دههٔ گذشته بسیار تغییر کرده که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن فراگیری خودروهای الکتریکی است. در حال حاضر، شرکت‌هایی که برای ناوگان خود به دنبال یک سدان سنتی هستند، دیگر فورد یا اوپل را به‌عنوان گزینه‌های اصلی در مقابل خود نمی‌بینند و باید سراغ تسلا یا ب‌ام‌و بروند. سدان‌هایی مثل مدل 3 و i4 جزء بهترین خودروهای الکتریکی بازار و گزینه‌های اصلی برای کاربران خودروهای شرکتی هستند. آخرین باری که این دو رقیب در برابر هم قرار گرفتند، ب‌ام‌و برتری داشت اما تسلا به‌تازگی نسخهٔ بروز شدهٔ مدل 3 را به بازار فرستاده است. آیا این برای تغییر شرایط کافی است؟

تسلا و ب‌ام‌و اما تنها سدان‌های الکتریکی بازار نیستند زیرا اخیراً موجی از مدل‌های جدید وارد نمایندگی‌های فروش شده است. موضوع مهم حضور برند چینی بی‌وای‌دی در بازار اروپا است. این شرکت به‌سرعت طیف گسترده‌ای از خودروهای توانمند را با قیمتی رقابتی در اروپا معرفی کرده و با سدان سیل به دنبال رقابت با i4 و مدل 3 است. علاوه بر این، فولکس‌واگن هم با ID.7 وارد این بخش شده است که به نظر می‌رسد قانع‌کننده‌ترین خودروی الکتریکی این برند باشد. در مقابل این تازه‌واردان، خودروی دیگری بنام پولستار 2 قرار دارد که اخیراً مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است درحالی‌که هیوندای هم آیونیک 6 را با ظاهر فضایی و پرفورمنس قدرتمند به بازار فرستاده است.

بنابراین، از بین این شش سدان الکتریکی کدام‌یک گزینهٔ بهتری چه برای خریداران شرکتی و چه خصوصی خواهد بود؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

کپی لینک

مقام اول: تسلا مدل 3

وقتی همهٔ جوانب را برای یک سدان الکتریکی در نظر بگیریم، تسلا مدل 3 بهترین خودرو در کلاس خود محسوب می‌شود. در حال حاضر هیچ خودروی دیگری در پرفورمنس، کارایی و راحتی شارژ حتی نزدیک تسلا هم نیست و همهٔ این‌ها استفاده از مدل 3 را آسان می‌کند و هزینه‌های نگهداری آن را کاهش می‌دهد. در نسخهٔ جدید مدل 3 رانندگی، راحتی و کیفیت ساخت بهتر شده است و هرچند لذت‌بخش‌ترین رانندگی را ندارد اما مناسب و قابل‌قبول است. البته اگر چند دکمهٔ فیزیکی در کابین وجود داشت بد نبود.

کپی لینک

مقام دوم: ب‌ام‌و i4

برای برخی، یک خودرو فراتر از اعداد و ارقام است و به ویژگی‌هایی بیشتر اهمیت می‌دهند که وقتی راهی جاده می‌شوند باعث نشستن لبخند رضایت روی لب‌هایشان شود. اگر از این دسته افراد هستید، پشت فرمان i4 بسیار خوشحال‌تر از تسلا خواهید بود. این بهترین خودروی الکتریکی برای رانندگی است و نه‌تنها با اختلاف چابک‌ترین هندلینگ را دارد بلکه از لحاظ راحتی سواری هم در کنار فولکس‌واگن ID.7 بهترین است. i4 همچنین یکی از کارآمدترین خودروهای این جمع است، هوشمندانه‌ترین کابین را دارد و بهترین تعادل را بین نمایشگر لمسی و کنترل‌های فیزیکی برقرار کرده است.

کپی لینک

مقام سوم: فولکس‌واگن ID.7

ID.7 واقعاً همان چیزی است که از یک فولکس‌واگن الکتریکی انتظار می‌رود. این کامل‌ترین خودروی برقی محسوب می‌شود که فولکس‌واگن تاکنون ساخته است. ID.7 از لحاظ راحتی و کاربردی بودن قاطعانه در صدر کلاس خود قرار می‌گیرد درحالی‌که راندمان و پرفورمنس بالاتر از حد متوسط آن‌هم جذاب است. البته یکی دو مشکل ارگونومی در کل خانوادهٔ ID وجود دارد که هنوز ما را گیج می‌کند اما این مشکلات آن‌قدر بزرگ نیستند که دیگر نقاط قوت ID.7 را کمرنگ کنند.

کپی لینک

مقام چهارم: پولستار 2

هرچند رتبهٔ چهارم برای پولستار 2 ناامیدکننده است اما این خودرو همچنان گزینهٔ بسیار جذابی محسوب می‌شود. این سدان سوئدی ظاهر جذاب و پرفورمنس خوبی دارد درحالی‌که کابین آن مکان دلپذیری خواهد بود. پولستار 2 برای خریداران خصوصی گزینهٔ بسیار ارزشمندی به‌حساب می‌آید اما برند سوئدی باید تصمیم بگیرد که این خودرو می‌خواهد یک کروزر راحت باشد یا یک خودروی رانندهٔ جذاب زیرا در حال حاضر هیچ‌کدام از این دو نیست.

کپی لینک

مقام پنجم: هیوندای آیونیک 6

در جاده‌ها هیچ خودرویی شبیه به آیونیک 6 نیست و همین موضوع برای جلب نظر برخی خریداران کافی خواهد بود. علاوه بر این، سدان هیوندای مملو از امکانات است و ما از راه‌حل هیوندای برای تنظیم سیستم احیای انرژی ترمزها هم خوشمان آمد اما آیونیک 6 تجربهٔ رانندگی نرم و راحتی که برای رقابت با بهترین خودروهای این جمع نیاز است را ندارد. فضای سر محدود، صندوق بار کم‌عمق و راندمان ضعیف باعث شد این سدان کره‌ای نتواند جایگاهی بهتر از پنجم کسب کند.

کپی لینک

مقام ششم: بی‌وای‌دی سیل

در حال حاضر، سیل هنوز حتی در حد هیوندای و پولستار هم نیست و بی‌وای‌دی برای رقابت در این سطح در چند زمینه به اصلاحاتی نیاز دارد. بااین‌حال، ما تجهیزات استاندارد سخاوتمندانه، راحتی صندلی‌ها و سیستم صوتی سیل را تحسین می‌کنیم. سیل به‌عنوان اولین تلاش یک خودروساز در این بخش، خودروی چشمگیری محسوب می‌شود و با مقداری بهبود راندمان و تنظیم شاسی می‌تواند به یک رقیب واقعی تبدیل شود.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

بی‌وای‌دی سیل

فولکس ID.7

تسلا مدل 3

ب‌ام‌و i4

پولستار 2

آیونیک 6

قوای محرکه

دو موتوره

تک موتوره

دو موتوره

تک موتوره

تک موتوره

دو موتوره

قدرت (اسب بخار)

530

285

500

285

300

325

گشتاور (نیوتن متر)

495

545

495

400

490

605

گیربکس

تک سرعته

تک سرعته

تک سرعته

تک سرعته

تک سرعته

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

عقب

چهارچرخ

عقب

عقب

چهارچرخ

باطری (کیلووات ساعت)

82.5

77

79

70.2

82

77.4

طول (میلی‌متر)

4,800

4,961

4,720

4,783

4,606

4,855

فاصلهٔ محوری (میلی‌متر)

2,920

2,971

2,875

2,856

2,735

2950

ظرفیت صندوق بار (لیتر)

53+400

532

425+88

470

35+448

14+401

وزن خالص (کیلوگرم)

2185

2172

1828

2065

2009

2096

ضریب درگ (Cd)

0.21

0.23

0.21

0.24

0.27

0.21

شتاب صفرتاصد (ثانیه)

3.8

6.5

4.2

6.0

5.9

5.1

حداکثر سرعت (کیلومتر)

178

180

201

190

204

185

شعاع حرکتی (کیلومتر)

520

616

628

457

587

518

قیمت پایه (پوند)

48,695

51,550

49,990

52,255

48,950

54,040

قیمت تست‌شده (پوند)

48,695

57,180

53,090

60,700

55,850

55,735

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.