تسلا

محکوم شدن تسلا در دادگاه آلمان به خاطر سیستم اتوپایلوت

دادگاهی در مونیخ آلمان تسلا را ملزم به بازپرداخت هزینه‌های مالک یک دستگاه تسلا مدل X کرد. دلیل این حکم به مشکلات سیستم اتوپایلوت مربوط می‌شود. به این ترتیب تسلا باید ۱۱۲ هزار یورو معادل ۱۱۳۰۳۳ دلار مربوط به قیمت خرید این خودرو را به مالکش پس بدهد. این دادگاه پس از دریافت گزارش فنی‌ای که گفته بود اتوپایلوت نمی‌تواند موانعی همچون خطوط نازک‌تر کنار جاده به خاطر ساخت‌وساز را تشخیص دهد چنین حکمی را صادر کرده است. همچنین گفته می‌شود خودروهای مجهز به این سیستم به‌صورت ناگهانی و غیرضروری از ترمز استفاده می‌کنند. همین مشکل در محصولات تسلا در بازار آمریکا نیز به وفور گزارش شده است.

دادگاه مونیخ آلمان اظهار می‌دارد این مشکلات می‌توانند خطرات بزرگی در جاده‌ها داشته باشند و منجر به ‌تصادف از پشت به ویژه در داخل شهر شوند. البته وکلای تسلا می‌گویند سیستم اتوپایلوت برای ترافیک شهری در نظر گرفته نشده است. ولی دادگاه توضیحات تسلا را قانع کننده نمی‌داند و می‌گوید اگر از رانندگان خواسته شود اتوپایلوت را به‌صورت دستی در بزرگراه، شهر و جاده روشن یا خاموش کنند این امر منجر به حواس‌پرتی آن‌ها خواهد شد.

وکیل مالک این خودرو می‌گوید:

یک‌بار دیگر به نظر می‌رسد تسلا درباره اتوپایلوت به قول‌های خود وفادار نبوده است

حکم این دادگاه جدیدترین دردسر برای تسلا درباره تکنولوژی‌های کمک‌راننده‌اش مربوط می‌شود. موسسه NHTSA آمریکا پس از دریافت برخی گزارش‌ها درباره تصادفات محصولات تسلا اقدام به بررسی اتوپایلوت این خودروساز می‌کند. همچنین صدها شکایت درباره ترمز فانتوم به دست NHTSA رسیده است. در این شکایات به درگیر شدن ناگهانی ترمزها بدون هیچ‌گونه دلیل خاصی اشاره می‌شود. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا می‌گوید این برند احتمالاً نسخه جدید از خودران کامل را عرضه خواهد کرد که حتی پیشرفته‌تر از سیستم ADAS خواهد بود. البته ماسک اذعان داشته قوانین و شرایط متفاوت جاده‌های اروپا می‌تواند راه‌اندازی این سیستم در قاره همیشه‌سبز را با چالش‌هایی روبرو کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    منتظر معجزه از پیامبر ماسک هستیم ک ماست مالی بفرمایند

    موافقم 35
    مخالفم 18
    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1285 ديدگاه)

      عزیز ماست مالی لازم نیست
      داستان اینه نویسنده دوس داره جنجال باشه
      پس توپ پاس میده به شماها تا از هر ۱۰ خبر تسلا در پدال ۸ تاش منفیه
      مطالب مثبت بازخورد مناسبی ندارن مردم ما مردمی نیستن که علم دوس داشته باشن حاشیه و خرافات دوس دارن
      وگرنه یه خودرو مشکل داشته شکایت شده محکوم هم شده در مورد مشکل اون خودرو
      دقت کنید بحث در مورد یه خودرو هستش نه همه خودرو ها
      ما که عادت کردیم

      موافقم 24
      مخالفم 48
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (10422 ديدگاه)

        هروز بیشتر از دیروز پی میبرید به شعار من که میگویم ( ایلان ماسکِ شیادِ دوست‌داشتنی ) !

        پشت ایلان ماسک چه افرادِ قدرتمندی هستند ، خدا میداند !
        مثل محمود خاوری خودمان که اختلاس کرد اما همه فقط خاوری را میشناسند و نه کسانی که پشت پرده با او هم دست بودند و سرمایه‌گذاری‌های خارج از ایران سودش در جیب عده‌ای میرود که نامی از آن‌ها نیست چون صلاح بر این هست نامی نباشد جز عرویک خیمه شب بازی‌ای چون نامِ خاوری و پسرانش !

        موافقم 21
        مخالفم 8
    2. امیر

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (170 ديدگاه)

      بله الان برای نجات دنیا ظهور میکنند

      موافقم 12
      مخالفم 15
  2. Elmiraj

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    ((ولی دادگاه توضیحات تسلا را قانع کننده نمی‌داند و می‌گوید اگر از رانندگان خواسته شود اتوپایلوت را به‌صورت دستی در بزرگراه، شهر و جاده روشن یا خاموش کنند این امر منجر به حواس‌پرتی آن‌ها خواهد شد ))

    یعنی ماشین ذهن راننده رو بخونه که کجا میخواد فعال کنه ، کجا غیر فعال…..
    .
    .
    .
    قبلنا اپل و مایکروسافت و گوگل بود ، الانم تسلا….
    (( بی لیاقت های باج گیر ))

    موافقم 21
    مخالفم 37
    1. بهزاد

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2554 ديدگاه)

      این سیستم فالگیر نیست اما میتونه با GPS و موقعیتی که در اون قرار داره عمل کنه و اگر برای بزرگراه ها کاربرد داره در وضعیت شهری اتوماتیک غیرفعال بشه.
      خیلی وقته گفتیم تسلا نمیتونه یا نمیخواد هزینه های توسعه و تحقیق خودران خودشو بوسیله ی تست های کنترل شده که شامل صدها خودرو و راننده هست پرداخت کنه و مردم عادی شدن موش آزمایشگاهی.
      در فروش میگه خودران اما در دادگاه میگه این سیستم فقط برای بزرگراهه.

      موافقم 30
      مخالفم 11
      1. meysam

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3616 ديدگاه)

        نه طرفدارشم و نه می خوام بکوبمش
        ولی این حرف بهزاد رو بارها دیدم و ثابت شده ست:
        “” در فروش میگه خودران اما در دادگاه میگه این سیستم فقط برای بزرگراهه. “”

        موافقم 34
        مخالفم 9
      2. Elmiraj

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        اول این که راننده کی میخواد از سیستم استفاده کنه هیچ ربطی به ماشین نداره ….
        ( اونی که همه جا کار میکنه FSD هست نه Autopilot )

        دوم اینکه سیستم خودران تسلا مبتنی بر هوش مصنوعی هست و باید داده های دنیای واقعی را دریافت کنه ….

        سوم این که بر خلاف میل و تصور تو و دوستات در گذارش ماه پیش NHTSA ثابت شد که خودران تسلا با اختلاف سنگین ایمن ترین سیستم خودران دنیاست و کم ترین تعداد تصادفات را نسبت به بزرگی ناوگانش ثبت کرده :
        https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/teslas-using-driver-assist-systems-are-less-likely-to-crash-than-waymo-transdev-and-gms-cruise-according-to-nhtsa?_pos=2&_sid=8b77af7cd&_ss=r

        موافقم 9
        مخالفم 27
        1. Alan.r

          ۲۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1133 ديدگاه)

          بله نشانه های ایمن بودنشو ملاحظه کردیم

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. بهزاد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (2554 ديدگاه)

          تست و ارزیابی و بهبود و هر مورد دیگری که موجب ارتقا این سیستم میشه توسط همان شرکت با ناوگانی از خودروها و راننده ها میتونه در شرایط واقعی انجام بگیره.
          مگر تسترها قراره در فرودگاه و بیابان و مراتع داده جمع آوری کنند؟!
          هیچ شرکتی تا به حال اسم خودران رو سیستم های کمک راننده یا پیشگیری از تصادف نزاشته که بگیم ایمن ترین سیستم خودران جهان برای کدومشون هست.
          برای همینه مشتری نمیاد از سایرین شکایتی کنه و فعلا این مشکلات که بار حقوقی ایجاد کرده برای تسلاست.

          موافقم 9
          مخالفم 7
    2. تسلا

      ۲۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خب استفاده نکنن برن خودشون موتور جستجوگر سیستم عامل بسازن
      نیان هم حرف بزنن چرا امریکا فقط سیستم عامل میزنه فعلا هم که باج اروپا داره میگیره چون عرضه ساختن یه چیزی مثل مایکروسافت و گوگل رو نداره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. فرهاد

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    ایلان ماسک هم یک کارافرین و تاجر مثل بقیه است و اولویت اول بزرگ کردن سازمان و تشکیلات خودش و ارضا خود خواهی هاش هست. پس از اون یک اسطوره در ذهن نسازیم اصلا اینکه چند نفر با سیستم خودران بمیرند یا اسیب ببینند برای ایشون مهم نیست. دروغ های تجاری در غرب هم فراوان بوده و خواهد بود این هم مثل دروغ های دیگرشون. فکر نکنیم چون ما از این مملکت ناراحتیم خارج از اینجا بهشته یا مدینه فاضله. واقعیت زندگی در غرب هم با انچه که از دور دیده میشه خیلی فرق داره.

    موافقم 14
    مخالفم 13
  4. مازیار

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    بهرحال تسلا هم یه محصوله و مثل همه محصولات دیگه ویژگی هایی داره
    البته هنوز اونقدر کامل و بی عیب و نقص نیست تا به اصطلاح حرف نداشته باشه و حالا اینکه نقاط منفی اون بیشتر بولد میشه طبیعی هست چون سرعت رشدش خیلی زیاد بوده و به طبع اون حاشیه سازان هم بیکار نمی مونن
    آینده خودروسازی که بزرگترین صنعت جهان باشه به برقی سازی گره خورده و فعلا تسلا جلوتر از همه حرکت میکنه
    اما انصافا تا به اینجای کار موارد مثبتش بیشتر بوده
    میشه از این زاویه نگاه کرد
    اگه کمپانی تسلا در یه کشور دیگه و با مدیریتی غیر از این مدیر نسبتا جنجالی _ از همه لحاظ _ معرفی شده بود بنظرم حاشیه کمتری داشت
    میخوام بگم رفتارهای ایلان ماسک در ایجاد دافعه بی تاثیر نیست و البته بهمراه اون جاذبه

    موافقم 5
    مخالفم 7
  5. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    زود باشین ماله هاتون رو در بیارید.

    موافقم 13
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا