تسلا

آزمایش تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ با به‌روزرسانی‌های جزئی

نسخه‌ای بروز شده از تسلا مدل S پلد با تغییرات جزئی در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است. آیا این به‌روزرسانی‌ها کافی خواهد بود؟

تسلا در حال آزمایش نسخه‌ای به‌روز شده از مدل S پلد است. این خودرو که در حال دور زدن در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان دیده شد، تنها تغییرات ظاهری بسیار جزئی دارد که شامل یک اسپلیتر جدید در جلو و یک دیفیوزر اصلاح‌شده در عقب می‌شود. به‌جز این تغییرات و آنچه به نظر می‌رسد رینگ‌های بزرگ‌تر باشند، طراحی خودرو عمدتاً مشابه نسخه‌ای است که تسلا در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی کرد. این موضوع برخی از طرفداران را ناامید کرده است. با وجود وعده‌های اوایل امسال از معاون مهندسی تسلا مبنی بر اینکه مدل S و مدل X در سال ۲۰۲۵ «توجه ویژه‌ای» دریافت خواهند کرد، این پروتوتایپ نشان‌دهنده یک فیس‌لیفت جزئی است، نه یک بازطراحی کامل.

مدل S پلد زمانی سلطان بلامنازع خودروهای الکتریکی پرفورمنس بود و با قوای محرکهٔ سه‌موتوره خود ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما اخیراً، تازه‌واردهایی مانند پورشه تایکان توربو GT و شیائومی SU7 Ultra، جایگاه آن را به چالش کشیده‌اند. این خودروها نه‌تنها در پرفورمنس با پلد رقابت می‌کنند بلکه این کار را با پلتفرم‌های جدیدتر و طراحی‌های به‌روزتر انجام می‌دهند. اگرچه شتاب فوق‌العاده مدل S همچنان چشمگیر است اما شاسی قدیمی شروع به نشان دادن محدودیت‌های خود کرده‌اند. منتقدان اشاره کرده‌اند که سیستم تعلیق خودرو در پیچ‌های تند و ترمزگیری‌های سنگین برای هماهنگی با قدرت عظیم آن با مشکل مواجه است. مدل S که ابتدا در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، اکنون ۱۳ سال سن دارد.

درحالی‌که تسلا طی سال‌ها بسیاری از اجزای این خودرو را به‌روزرسانی کرده، ساختار زیرین و سخت‌افزار دینامیکی آن بازطراحی عمیقی که خودروهای الکتریکی پرفورمنس مدرن به آن نیاز دارند را تجربه نکرده است. ویژگی‌های کلیدی که به استانداردهای صنعت تبدیل شده‌اند، مانند سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب یا حتی سیستم تعلیقی که برای رانندگی تهاجمی تنظیم شده باشد، همچنان در مدل S غایب هستند. برای یک خودروی الکتریکی پرچم‌دار، این یک مشکل است. تسلا اغلب خود را به‌عنوان یک شرکت فناوری سریع معرفی کرده، اما وقتی صحبت از به‌روزرسانی خودروها می‌شود، سرعت آن به طرز شگفت‌آوری کند بوده است. سایبرتراک نزدیک به پنج سال طول کشید تا به تولید برسد و هر دو مدل S و مدل X در بیش از یک دهه تغییرات ظاهری اندکی داشته‌اند.

اکنون، با ورود رقبای الکتریکی جدید به بازار به‌ویژه از چین، رویکرد کند تسلا در بازطراحی خودروها شروع به ضربه زدن به جایگاه آن کرده است. خودروسازان سنتی اکنون سریع‌تر مدل‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند و این موضوع توجیه سبد محصولات قدیمی تسلا را دشوارتر کرده است. البته هنوز امید است که تسلا تغییرات عمیق‌تری در زیر پوست مدل S پلد برنامه‌ریزی کرده باشد، اما اگر پروتوتایپ نوربرگ‌رینگ را ملاک قرار دهیم، به‌روزرسانی مدل S پلد ۲۰۲۵ ممکن است بیشتر ظاهری باشد. برای برندی که زمانی خودروی الکتریکی مدرن را تعریف کرد، این استراتژی در بازاری که به‌سرعت در حال شلوغ شدن و پیشرفت است، ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    شورلت کوروت zr1 رکورد شتاب 2.2 رو زده و شده سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب از اونطرف هم پورشه تایکان رکورد 1.9 رو زده خواستید مجله کار اند درایور بررسی کرده برید سایتش

    موافقم 22
    مخالفم 1
  2. Amir

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تسلا چرا از این طراحی یکنواخت دیگه دست بر نمیداره بی روح ترین طراحی هم داخلی هم بیرونی

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. ارسلان

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (143 ديدگاه)

      طراحی جدیداش بدتر شده….حالم از چراغ خطی به هم میخوره!!!

  3. فقط انگلستان

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    خوشحالم سرعت برقی سازی خودروها داره کاهش پیدا میکنه
    یکی از دلایل کاهش فروش تسلا هم به دلیل همین کاهش علاقه مردم به خودرو برقی هستش.

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. کافکا

      ۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (369 ديدگاه)

      بیاید چرندیات سر هم نکنیم موتور سه یا چهار سیلندر روی کراس اورر ها چه جذابیتی داره که از جایگزین شدنشون با ماشین برقی خوشحال باشیم
      دنا توربو جذابه یا تویوتا کرولا ؟

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. فقط انگلستان

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1176 ديدگاه)

        اولا هر خودرویی اگر موتورشم ضعیف باشه بازم مقداری صدای طبیعی داره که دوستداشتنیه
        دوم منظور من بیشتر خودروهای قوی تر هست نه یه خودرو با حجم یک و نیم یا دو لیتری.

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. محمد

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (372 ديدگاه)

    گویا تسلا داره تمرکزش روی میبره به سمت صنعت رباتیک و هوش مصنوعی ، بی انصافی هست مدل اس فعلی رو با مدل ۲۰۱۲ یکی بدونیم از لحاظ سخت افزار الکترونیکی و نرم افزار عملا یه ماشین بسیار متفاوت محسوب میشه اما انتقاد به طراحی های تکراری کاملا درسته ، تسلا یه خونه تکونی اساسی برای طراحی میخواد

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. net

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3911 ديدگاه)

      من کجا بوگاتی با ازرا مقایسه کردم؟

  5. Taha Ayoobi

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6311 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Tesla-Model-S-Plaid-2.jpg

    جااااااانم
    البته به چلنجر

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. ۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6404 ديدگاه)

      جانمممم به ماشین سفید کنار چلنجر🥰🥰🥰

      موافقم 4
      مخالفم 4
  6. اذرگون

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    من در این مورد نظری ندارم چون تاحالا ماشین تسلا از نزدیک ندیدم ،ما در کشوری زندگی می کنیم که رقابت انچنانی در بین خودروسازان وجود نداره ،مردم یا می تونند ماشین ایرانی بخرند ویا ماشین چینی ،ماشین ها ی چینی در اروپا ممکن کیفیت بهتری داشته باشند وامکانات بهتر در ایران ماشینی ها ی چینی انچنان با کیفیت نیستند ماشین های ایرانی هم چندان بدرد نخور نیستند مردم ایران در کل انتخاب کمی دارند وبازار خودور در ایران انچنان رقابتی نیست ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا