تسلا با اختلاف، پرفروشترین برند لوکس بازار آمریکا در سهماهه اول 2022
آمارهای فروش خودرو در بازار ایالاتمتحده طی سهماههٔ نخست سال 2022 نشان از کولاک تسلا در بخش خودروسازان لوکس دارد. این شرکت با فروش 113,882 دستگاه خودرو در سه ماه اول امسال که افزایشی 59 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته، با اختلاف، پرفروشترین برند لوکس بازار ایالاتمتحده لقب گرفته است. این یعنی تسلا بهتنهایی 21.8 درصد از کل فروش بخش لوکس بازار آمریکا را تصاحب کرده است. نکتهٔ جالب دیگر اینکه تسلا نرخ رشد بالای خود را حفظ کرده و حالا با پرفروشترین برند لوکس قبلی این بازار یعنی بیامو اختلاف بسیار زیادی ایجاد کرده است.
در سهماههٔ نخست سال جاری، بیامو در بازار آمریکا 80,482 دستگاه فروش داشته که یعنی هماکنون بیش از 33 هزار دستگاه با تسلا فاصله دارد. رتبهٔ سوم هم به لکسس با 66,907 دستگاه اختصاص دارد. البته، تقریباً همهٔ برندهای لوکس بازار به خاطر مشکلات و محدودیتهایی که در زنجیرهٔ تأمین قطعات وجود دارد با کاهش فروش مواجه شدهاند. دراینبین، بهجز تسلا یک استثناء دیگر هم وجود دارد که آن جنسیس است. فروش این برند لوکس کرهای در سهماههٔ اول سال 2022 با 53 درصد افزایش به 12,549 دستگاه رسیده و حالا موفق شده اینفینیتی را هم پشت سر بگذارد.
در ادامه نیز بد نیست نگاهی به آمار فروش محصولات الکتریکی برندهای لوکس سنتی در بازار آمریکا داشته باشیم. در این بخش آئودی موفقتر از بقیه عمل کرده و در سهماههٔ اول امسال 3,252 دستگاه خودروی تمام الکتریکی به فروش رسانده است. پس از این برند آلمانی، ولوو با 1,658 دستگاه قرار دارد. البته مجموع فروش محصولات تمام الکتریکی و پلاگینهیبریدی این برند سوئدی 6,018 دستگاه بوده که یکچهارم از کل فروش آن را تشکیل میدهد. در همین مدت، خانوادهٔ محصولات تمام الکتریکی EQS مرسدس 2,091 دستگاه فروختهاند که آن را با اختلافی جزئی بالاتر از پورشه قرار دادهاند که تنها محصول الکتریکی آن یعنی تایکان فروشی 1,925 دستگاهی داشته است.
بیامو اما بهتازگی بهطورجدی وارد بازار خودروهای الکتریکی شده و به همین دلیل فروش مدلهای برقی آن هنوز خیلی پایین است بهگونهای که در سه ماه اول امسال مدلهای iX و i3 آن در آمریکا مجموعاً تنها 360 دستگاه فروش داشتهاند. این در حالی است که فروش لوسید در این مدت 360 دستگاه و ریویان 1,227 دستگاه بوده است. بهزودی برندهای دیگری مثل کادیلاک و جنسیس هم به این مهمانی اضافه میشوند و بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این موضوع در آینده باعث کاهش فروش و پایان حکمرانی تسلا خواهد شد یا نه.
آمار فروش برندهای لوکس بازار آمریکا در سهماههٔ نخست سال 2022
رتبه | برند | فروش | تغییر |
1 | تسلا | 113,882 دستگاه | +59 درصد |
2 | بیامو | 80,482 دستگاه | -3 درصد |
3 | لکسس | 66,907 دستگاه | -17 درصد |
4 | مرسدس بنز | 60,623 دستگاه | -21 درصد |
5 | آئودی | 37,566 دستگاه | -37 درصد |
6 | کادیلاک | 29,840 دستگاه | -20 درصد |
7 | آکورا | 29,260 دستگاه | -26 درصد |
8 | ولوو | 23,513 دستگاه | -20 درصد |
9 | لینکلن | 19,977 دستگاه | -29 درصد |
10 | لندروور | 15,581 دستگاه | -39 درصد |
11 | پورشه | 13,262 دستگاه | -24 درصد |
12 | جنسیس | 12,549 دستگاه | +53 درصد |
13 | اینفینیتی | 11,740 دستگاه | -43 درصد |
14 | آلفارومئو | 3,542 دستگاه | -32 درصد |
15 | جگوار | 2,610 دستگاه | -36 درصد |