تسلا با اختلاف، پرفروش‌ترین برند لوکس آمریکا در سه‌ماهه سوم سال 2022

پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Tesla-1
تسلا نه‌تنها تا به اینجای سال 2022 حدود دوسوم فروش کل خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بلکه در بخش لوکس هم موفقیت بسیار...
تبلیغات

تسلا نه‌تنها تا به اینجای سال 2022 حدود دوسوم فروش کل خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بلکه در بخش لوکس هم موفقیت بسیار چشمگیری داشته است. در هشت ماه نخست سال جاری یعنی از ژانویه تا آگوست، تعداد 458,786 دستگاه خودروی الکتریکی در آمریکا فروخته شده که 298,383 دستگاه آن تسلا بوده است. این آمار، سهم 65 درصدی تسلا از فروش خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را نشان می‌دهد. علاوه بر این، تسلا پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا هم محسوب می‌شود و اختلاف خود را با برند دوم این بخش حتی بیشتر هم کرده است.

طبق آمارها، در بخش لوکس بازار آمریکا در سه‌ماههٔ سوم 2022 مجموعاً 539,807 دستگاه خودرو فروخته شده که 7.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. از این تعداد اما 114 هزار دستگاه یا 21 درصد به محصولات تسلا اختصاص داشته است. فروش این برند الکتریکی آمریکایی نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش پیدا کرده که این یعنی رشد فروش تسلا چندین برابر افزایش فروش کل بخش لوکس بازار آمریکا بوده و همواره در حال کسب سهم بیشتر و بیشتری از این بخش است. برای مقایسه، فروش ب‌ام‌و به‌عنوان دومین برند لوکس پرفروش آمریکا در سه‌ماههٔ سوم با تنها 3.2 درصد افزایش به 78,031 دستگاه رسیده است. این یعنی اختلاف فروش ب‌ام‌و با تسلا در کل 9 ماه نخست سال 2022 به بیش از 112 هزار دستگاه رسیده است.

پس از ب‌ام‌و، مرسدس بنز با فروش 72,389 دستگاه و افزایش 31 درصدی در رتبهٔ سوم قرار گرفته و پس‌ازآن لکسس با فروش 67,524 دستگاه (کاهش 17 درصدی)، آئودی با 39,267 دستگاه (افزایش 20 درصدی) و کادیلاک با 33,672 دستگاه (افزایش 33 درصدی) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در همین حال، برخی از دیگر برندهای لوکس نه‌تنها بازار بسیار کوچک‌تری دارند بلکه با محدودیت‌های تولید هم دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ولوو در سه‌ماههٔ سوم تنها 21,631 دستگاه فروخته که 32 درصد کاهش داشته است.

در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه سلطهٔ تسلا بر بخش لوکس بازار در آیندهٔ نزدیک با چالش مواجه شود وجود ندارد و این یک نقطهٔ عطف بزرگ برای شرکت ایلان ماسک به‌حساب می‌آید زیرا تا چندی پیش، بخش لوکس بازار آمریکا تحت سلطهٔ برندهای اروپایی بود. علاوه بر این، به‌احتمال‌زیاد فروش دیگر برندهای لوکس آمریکایی یعنی کادیلاک و لینکلن هم به لطف حرکت به سمت پلت‌فرم‌های الکتریکی کاملاً جدید، به‌سرعت افزایش پیدا خواهد کرد. کادیلاک هم‌اکنون کراس‌اوور لیریک را به بازار فرستاده و به‌زودی خانوادهٔ کراس‌اوورهای الکتریکی خود را گسترش خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.