رونمایی ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبرید با برند تیگارد موتور در نمایشگاه اصفهان

چهارشنبه 7 آذر 1403 - 08:40
مطالعه 11 دقیقه
tigard venucia t-online (12)
برند تیگارد که زیر چتر گروه ماموت قرار دارد، در نمایشگاه خودروی اصفهان نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ونوسیا V آنلاین را به نمایش درآورده است.

ونوسیا برندی است که از طریق جوینت ونچر بین نیسان و دانگ‌فنگ در سال 2010 برای تولید و عرضه خودروهای اختصاصی بازار چین تأسیس شد. مکث موتور که برندی متعلق به گروه ماموت است، حدود یک سال پیش در نمایشگاه روایت خدمت در شهریور 1402، برای اولین بار دو مدل V-Online و استار از این برند را به نمایش درآورد. مدل V آنلاین که کراس‌اووری کامپکت است، ابتدا با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با 188 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور در سامانه خودروهای وارداتی عرضه شد.

مکث موتور اما قصد عرضهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی V آنلاین را هم داشت و در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در آبان 1402، این نسخه که با نام DD-i شناخته می‌شود را به نمایش درآورد. حال اما گروه ماموت که مدتی است شرکت دیار خودرو را خریده و برند تیگارد متعلق به این شرکت را در اختیار گرفته است، تصمیم گرفته ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبریدی را بجای مکث موتور، از طریق برند تیگارد به بازار عرضه کند. بدین منظور، این کراس‌اوور چینی با برند تیگارد برای اولین بار در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شده است. V آنلاین DD-i مثل نسخهٔ بنزینی خود ابتدا به‌صورت وارداتی عرضه خواهد شد ولی گروه ماموت برنامهٔ مونتاژ آن را هم دارد.

هرچند خودروهای ونوسیا ابتدا روی پلت‌فرم‌های نیسان ساخته می‌شدند ولی طی چند سال اخیر، این برند با کاهش وابستگی خود به نیسان، قصد دارد توانایی‌های توسعه محلی را تقویت کند؛ بنابراین، در محصولات جدید این برند مثل V آنلاین اثر چندانی از تکنولوژی نیسان دیده نمی‌شود. این خودرو روی پلت‌فرم VSA ساخته شده که به‌طور مستقل توسط ونوسیا و دانگ‌فنگ توسعه پیدا کرده و ارتباطی با نیسان ندارد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی V آنلاین به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو با 161 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور مجهز است.

V آنلاین DD-i از یک پکیج باطری 18.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که امکان پیمودن تا 110 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم خواهد کرد درحالی‌که برد کلی خودرو به 1300 کیلومتر می‌رسد. شارژ این باطری‌ها هم با برق عادی حدود 5.5 ساعت طول می‌کشد اما با استفاده از شارژرهای سریع، ظرف 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ خواهد شد. این کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی ظرف 7.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن در کمترین حالت 4.4 لیتر در هر صد کیلومتر است.

V آنلاین DD-i هرچند در نگاه اول شبیه نسخهٔ بنزینی به نظر می‌رسد ولی با کمی دقت می‌توان متوجه برخی تغییرات شد. در جلوی خودرو، جلوپنجره عریض‌تر شده و طراحی چراغ‌ها هم دستخوش تغییراتی شده است. علاوه بر این، ورودی‌های هوای عمودی باریک در طرفین سپر هم به پایین منتقل شده‌اند. در قسمت جانبی هم رینگ‌های جدیدی را می‌بینیم که طراحی آیرودینامیکی دارند درحالی‌که در عقب تغییر بزرگی دیده نمی‌شود. به‌طورکلی، ونوسیا V آنلاین پلاگین‌هیبریدی ظاهر چشمگیری دارد که آن را از دیگر کراس‌اوورهای چینی متمایز می‌کند.

این خودرو از امکانات فراوانی هم بهره می‌برد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ‌های LED، صفحه آمپر دیجیتالی، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم، سقف شیشه‌ای فتوکرومیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسور نور و باران و… اشاره کرد. ونوسیا V آنلاین DD-i طی ماه جاری برای اولین بار در سامانهٔ خودروهای وارداتی با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و 980 میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که نسخهٔ بنزینی با قیمت قطعی دو میلیارد و 245 میلیون تومان به فروش می‌رسید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.