اولین رانندگی با تویوتا هایلندر 2014

دوشنبه 2 دی 1392 - 11:41
مطالعه 11 دقیقه
2014 Toyota Highlander Limited Platinum
حدود یک دهه قبل، تویوتا هایلندر یکی از پیشگامان عرصه‌ی خودروهای SUV بود و رقابت شدیدی با لکسوس RX داشت. با توجه به این که این خودرو دیگر در سایه‌ی...
تبلیغات

حدود یک دهه قبل، تویوتا هایلندر یکی از پیشگامان عرصه‌ی خودروهای SUV بود و رقابت شدیدی با لکسوس RX داشت. با توجه به این که این خودرو دیگر در سایه‌ی لکسوس قرار ندارد و با تهدیدی از جانب سایر خودروها مواجه نیست، هم اکنون نیز با قرار گرفتن در بازار رقابتی این نوع خودروها، هایلندر شانس زیادی برای تبدیل شدن دوباره به خودروی موفق سال‌های گذشته در کلاس خودروهای SUV را به‌دست آورده است.

در نسل سوم این خودرو، طراحی بیرونی هایلندر با ترکیب نشانه‌هایی از رقبای اصلی خود تکامل یافته است، به گونه‌ای که طراحی بخش‌های کناری و پشت آن بسیار شبیه جیپ گرند چروکی بوده و کاپوت ضخیم و امکانات سازگار با محیط زیست آن از کیا اسپورتیج الهام گرفته شده است. حتی واضح‌ترین خطوط آن اندکی کدر و راکد هستند.

طراحی داخلی هایلندر 2014 نسبت به مدل قبلی خود تغییرات زیادی داشته است. وجود یک داشبورد تمیز و نرم ساخته شده از مواد اولیه‌ی مرغوب و یک صفحه‌ی نمایش لمسی استاندارد، مشکلات و ایرادهای موجود در مدل 2013 این خودرو را جبران می‌نماید. امکانات کامل تکنولوژی کمک راننده هم اکنون قابل دسترسی می‌باشد.

بدنه‌ی خودرو جدید است، ولی موتور خودرو نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است. ردیف سوم صندلی‌های استاندارد کاملاً امن و امان است، و می توان گفت که این یک ویژگی با ارزش در بین خودروهای SUV است که مشتری‌ها را ترغیب می‌کند تا برای داشتن صندلیهای بیشتر این خودرو را خریداری نمایند. به منظور کمک به هایلندر برای رقابت با سایر خودروهای این کلاس، تویوتا بسیاری از ایرادها و اشکالات مدل قبلی را برطرف نموده است.

شتاب گیری، هدایت فرمان، ترمزگیری و هندلینگ هایلندر 2014 مانند یک تویوتا کمری با ارتفاع بلندتر و سنگین‌تر می‌باشد، البته بدون شور، پرخاشگری یا هوشیاری واقعی عملکرد در نظر گرفته شده. با توجه به ریشه‌های مشترک آن با خودروهای سدان، این موضوع نتیجه‌ای است که تویوتا در طول این مسیر پیش بینی کرده بود.

با موتور V6 اختیاری، که مسئولان تویوتا انتظار دارند که بیش از 96 درصد سفارشات خودرو شامل این موتور خواهد بود، هایلندر هیچ وقت اذیت نخواهد شد، هرچند گفته می‌شود که این خودرو شتاب و سرعتی مانند فورد اکسپلورر اسپورت نخواهد داشت. به نظر می‌رسد موتور چهار سیلندر فقط در مدل پایه‌ی محور جلو LE وجود خواهد داشت، ولی آن نیز لایق توجه و بررسی است. در جاده‌هایی با شیب‌های متناوب مانند جاده‌های مونتری کانادا، که ما هایلندر را آنجا تست کردیم، گشتاور اولیه‌ی خودرو این امکان را به وجود می‌آورد تا در تمام طول روز پدال گاز را فشار دهیم.

مدل هیبریدی این خودرو با وجود مجموعه موتور بنزینی-الکتریکی با 280 اسب بخار نیرو، به عنوان قدرتمندترین هایلندر حال حاضر شناخته می‌شود. همچنین، در مدل هیبریدی سیستم ترمز احیاکننده‌ی اضافی وجود ندارد، بنابراین راننده باید تلاش زیادی انجام دهد تا بتواند رانندگی با صرفه ای داشته باشد.

یکی از برنامه‌های جالب در بین مجموعه‌ی نرم افزارهای هایلندر مکالمه‌ی آسان راننده می‌باشد، یک تکنولوژی با نام جالب که با استفاده از یک میکروفون تعبیه شده امکان برقراری ارتباط بین راننده و سرنشینان صندلیهای عقب را فراهم می‌کند. این قابلیت در کنار آینه‌ی پیشگیری تاشو هایلندر تنها پیشرفت بزرگ در نشان دادن تسلط کامل راننده بر تمامی بخش‌های خودرو در حین رانندگی می‌باشد.

هایلندر جدید به عنوان یک جهش و پیشرفت در مقایسه با مدل قبلی که جایگزین آن می‌شود محسوب می‌گردد، ولی به نظر می‌رسد که این خودرو در میان بازار مملو از خودروهایی که می‌خواهند خود را متمایز از بقیه نشان دهند دچار سقوط و کاهش میزان فروش خواهد شد. (مانند بیوک Enclave، هیوندای سانتافه و غیره...)

تویوتا محدودیت‌های مشخصی را در تغییر شکل هایلندر در پیش گرفته است و مخالف اجرای تغییرات چشمگیر و قابل توجه و تلاش برای جذب مشتریان کاملاً جدید می‌باشد. در مراسم معرفی هایلندر 2014، تویوتا به اندازه‌ کافی اعتماد به نفس داشت که با قرار دادن یک هایلندر 2013 در کنار مدل جدید آن میزان پیشرفت مدل 2014 در یک دوره را به همگان نشان دهد، در حالی که معمولا بیشتر خودروسازها ترجیح می‌دهند که هنگام معرفی یک محصول جدید، مخاطبانشان مدل‌های قبلی آن را به فراموشی بسپارند.

هایلندر جدید نسبت به مدل‌های قدیمی خود پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته، اگر چه بسیاری از قطعات خود را از همان مدل‌های قدیمی به ارث برده است. در طول خط ساحلی کالیفرنیای شمالی و درست قبل از غروب آفتاب، با صدای بلند سیستم صوتی اختیاری JBL و سانروف پانورامای باز، همه‌ی شرایط کاملاً مناسب هستند تا. اگر هنوز آخرین تلاش تویوتا شما را خیلی تحت تأثیر قرار نداده است از خودرو رضایت کامل داشته باشید.

[jwplayer mediaid="56162"]

زمانی که یک خودرو به اندازه‌ کافی بهتر شده است تا بتواند میزان فروش بازار را تغییر دهد ولی هنوز قادر نیست تا علاقه مندان رانندگی را به خود جذب کند حالتی عجیب و نادر به حساب می‌آید. در مورد هایلندر 2014، به نظر من این خودرو به اندازه‌ی کافی صلاحیت و لیاقت دارد تا بدون سر و صدا و استرس فروش روزانه‌ خوبی به‌دست بیاورد، و به نظر می‌رسد به راحتی خواهد توانست طرفداران خود که چیز بیشتری نمی‌خواهند را جذب کند. [دانلود ویدئو]

کپی لینک

مشخصات هایلندر و هایلندر هیبریدی 2014:

پیشرانه 2.7 لیتری چهار سیلندر خطی - قدرت 185 اسب بخار - گشتاور 184 پوند فوت - انتقال نیرو: گیربکس 6 سرعته اتوماتیک - دیفرانسیل جلو - مصرف سوخت: 11.76 شهر و 9.41 بزرگراه - قیمت پایه: 29 هزار دلار

پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل - قدرت 270 اسب بخار - گشتاور 248 پوند فوت - انتقال نیرو: گیربکس 6 سرعته اتوماتیک - دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل - مصرف سوخت: 12.38 شهر و 9.41 بزرگراه - قیمت پایه: 31,800 دلار

هیبریدی: 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل - قدرت 231 اسب بخار - گشتاور 215 پوند فوت - بعلاوه موتور الکتریکی 45 کیلووات مجموع قدرت 280 اسب بخار انتقال نیرو: CVT دو دیفرانسیل - مصرف سوخت: 8.7 شهر و 8.4 بزرگراه - قیمت پایه: 46,370 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.