تست داینوی نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022
سرانجام تویوتا پس از انتظاری طولانی نسل جدید لندکروزر LC300 را معرفی کرد. با تعویض نسل، پیشرانههای 8 سیلندر مشهور این خودرو نیز جای خود را به یک جفت پیشرانه 6 سیلندر توئین توربو با گشتاور بیشتر در دورهای پایین و مصرف سوخت کمتر دادهاند. متخصصان افترمارکتی EKanoo هماکنون اولین تست داینوی این شاسیبلند را انجام دادهاند تا ببینند زیر کاپوت این خودرو چه تغییراتی رخ داده است.
این تیونر برای تست داینوی خود از یک دستگاه لندکروزر صفرکیلومتر مجهز به پیشرانه 3.5 لیتری بنزینی استفاده کرده است. این نیروگاه 6 سیلندر کاملاً جدید قدرت 370 اسب بخاری در چرخ ها ارائه میکند؛ اما این رقم با ادعاهای تویوتا همخوانی دارد؟ نسل جدید لندکروزر در میللنگ رقم 409 اسب بخار را نشان میدهد و با در نظر گرفتن قانون تلفات قدرت 10 درصدی (یا شاید هم 15 درصد) ما به قدرت حدود 368 اسب بخار میرسیم که تقریباً با نتایج به دست آمده از تست داینو همخوانی دارد.
Ekanoo در تست دوم بجای بنزین سوپر از اوکتانیوم VP استفاده کرده است. سازنده این محصول میگوید با افزودن این ماده عدد اکتان سوخت تا 8 واحد بیشتر میشود. این ماده باعث شده پیشرانه 7 اسب بخار دیگر نیز تولید کرده و قدرت کل به 377 اسب بخار برسد؛ اما این نیروگاه 6 سیلندر با استفاده از بنزین سوپر و بنزین حاوی ماده مخصوص یاد شده گشتاور به ترتیب 534 و 549 نیوتون متری خواهد داشت. تویوتا گشتاور این خودرو در میللنگ را 650 نیوتون متر اعلام کرده است.
این لندکروزر ویژه خیلی بهصورت استوک باقی نمانده و Ekanoo سریعاً اقدام به ارتقای پیشرانه 6 سیلندر و رساندن قدرت آن به 500 اسب بخار در چرخ ها کرده است. پیشرانه یاد شده در LC300 با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همکاری کرده و نیرو را به هر چهار چرخ میفرستد.
برای اولین بار شاهد تولید نسخه GR اسپورت از لندکروزر هم خواهیم بود که اگرچه قدرت بیشتری نخواهد داشت اما از طراحی گیراتر و سیستم تعلیق ارتقا یافته برای آفرود بهتر سود خواهد برد. متأسفانه نسل جدید لندکروزر وارد بازار آمریکا نخواهد شد هرچند احتمال دارد نسل جدید لکسس LX به عنوان برادر لوکستر لندکروزر در این کشور عرضاندام کند.