اگر از طرفداران خودروهای سدان جادار خانوادگی باشید، و در عین حال بخواهید هزینه های مصرف سوخت کمتری پرداخت کنید، می توانید یکی از بهترین خودروهای این کلاس یعنی نسل دوم تویوتا کمری هایبریدی را انتخاب نمایید. این خودرو با مدلهای معمولی کمری تفاوتهای ظاهری اندکی دارد. مثلا تنها یک سانتی متر ارتفاع بیشتری داشته و فضای بار آن نیز ۳۷۰ لیتر حجم دارد که بعلت قرار گیری مجموعه باتری ۶۸ کیلوگرمی آن است.
کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن با استفاده از ورقهای فولادی ویژه با استحکام بالا نسبت به نسل قبل کمری هایبریدی صورت گرفته، بعلاوه استفاده از تایرهای با مقاومت چرخشی پایینتر به میزان ۰.۲۷ باعث افزایش شتاب و راندمان مصرف سوخت شده است.
قوای محرکه تویوتا هایبرید از یک موتور چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی تشکیل می شود. حجم موتور به ۲.۵ لیتر افزایش یافته و می تواند ۱۵۶ اسب بخار نیرو را در دور موتور ۵۷۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۶ پوند فوت گشتاور را در دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه کسب نماید. با تبدیل درایو به حالت الکتریکی، تسمه ها و متعلقات کمپرسور و موتور پمپ خنک کننده عملکرد خود را از دوش موتور بر می دارند تا افزایش گشتاور و قدرت را در موتور شاهد باشیم. ژنراتور اصلی از طریق ذخیره انرژی جنبشی ناشی از ترمز، باتری ها را شارژ می کند. موتور AC الکتریکی با استفاده از آهنربای دائمی سنکرون می تواند ۱۴۱ اسب بخار نیرو و ۱۹۹ پوند فوت گشتاور تولید نماید. در حالت ترکیبی قدرت به ۲۰۰ اسب بخار بالغ می گردد. باتری ها نیز از جنس هیدرید فلز-نیکل با توان ۱.۶ کیلو وات ساعت می باشند. سیستم انتقال نیرو نیز اتوماتیک است.
کمری هایبرید با وزن ۱۵۹۱ کیلوگرم، می تواند شتاب خوب ۷.۳ ثانیه ای را برای صفر تا صد بدست آورد. صفر تا ۱۶۰ کیلومتر نیز کمتر از ۱۹ ثانیه طول می کشد. اما عملکرد این خودرو برای مصرف سوخت عامل مهمی است که خریداران را جذب آن می کند. ۶ لیتر مصرف در مسافت ۱۰۰ کیلومتر شهری و ۵.۵ لیتر در بزرگراه.
سه ترکیب ظاهری با تغییراتی در سپرها و جلوپنجره از کمری جدید در بازارهای مختلف ارائه خواهد شد. در داخل اطاق از آلومینیوم پرداخت شده استفاده شده و ترکیب داشبورد به مدلهای هیوندای شبیه شده است. جای دوخت روکش بالایی داشبورد، جلوه ای لوکس به آن داده است. یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی لمسی بهمراه سیستم ناوبری و مالتی مدیا همراه با سیستم صوتی JBL و سیستم تهویه اتوماتیک و روکش چرمی صندلیها از جمله امکانات این خودرو می باشند.
قیمت پایه مدل EL حدود ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار و قیمت نمونه مورد آزمایش، ۳۴ هزار و پانصد دلار می باشد. رقیب بزرگ این خودرو همانند مدلهای بنزینی آن، هیوندای سوناتا هایبریدی است .
Moh
۲۰ دی ۱۳۹۰ماشین بدی نیست ولی کلا ماشین های تویوتا نسبت به پولشون به درد نخورند!
Zonda R
۱۷ اسفند ۱۳۹۲دیسلایکو بیا
رکورد زدیا
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۱ فروردین ۱۳۹۳اون تک لایک هم مال خودشه
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۰تو راست میگی. آخه آدم حسابی 8 ملیون نفری که هر سال ماشین های تویوتارو میخرند، نمیفهمند فقط تو میفهمی. قابل توجهت 90 % واردات خودروی آمریکارو تویوتا داره.
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱این مدل توی بازار ایران هست؟
اصلا ماشین های هیبریدی موجود توی بازار ایران کدوما هستند؟
ک
۲۵ مرداد ۱۳۹۱من 5 سال کمری دارم تا حالا نمی دونم موتور و گیبکس داره تعمیرگاه را ندیده مصرف سوخت 5.5 تا 6.5 داره سوناتا و اپتیما بین 9 تا 19 مصرف دارن
عباس کمری
۱۸ شهریور ۱۳۹۲جالبه فقط اونایی میگن تویوتا بدرد نخوره که تا حالا پراید هم نداشتن بدونن ماشین چیه-تا حالا شده شب بخاین برین تو جاده ای که گنجشک پر نمیزنه؟با غیر از تویوتا به هیچ ماشینی نمیشه اعتماد کرد که خراب نشه
کامران
۷ آبان ۱۳۹۲منم 5 ساله کمری 2007 دارم
ازش به شدت راضیم چون همه نیازای من رو بر طرف میکنه و به هیچ عنوان هزینه رو دستم نگذاشته.
ممنون از سایت خوبتون
علیرضاآرین پور
۲۴ دی ۱۳۹۲باسلام
فرض کنید بعنوان مثال سوناتا 2010 با100000کیلومترکارکردداریم وکمری باهمین میزان کارکردیعنی مدل 2010 کارکرد100000 کیلومتر هردوبدون تصادف بوده شماکدام راانتخاب می کنید.
Zonda R
۱۷ اسفند ۱۳۹۲سوال نداره
سوناتا سطله اشغال
کمری
محمد ... ماشین فقط ژاپنی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲تویوتا یعنی کیفیت بالا و آلایندگی و اسطحلاک کم … من یه پرادو 2008 دارم 6 سیلندر ، تاحالا حداقل 10 بار جونم تو جاده نجات داده…تویوتا همیشه بهترینه …سبز ترین ، بزرگترین ، ارزشمند ترین و پرکیفیت ترین خودروساز در دنیا
Zonda R
۱۷ اسفند ۱۳۹۲کلا تویوتا یعنی
بخر و بورو
amin
۱۴ خرداد ۱۳۹۶چرا تویوتا رافور ٢۵٠٠ هیبریدى که موتورش عین اینه مصرف سوختش ٨ تا هستش از این بالاتره ؟