تویوتا

تویوتا همچنان به سدان‌ها وفادار و متعهد خواهد بود

خانوادهٔ کرولا با اضافه شدن مدل جدید کرولا کراس بزرگ‌تر شده اما این به معنای فاصله گرفتن تویوتا از سدان‌ها نیست. مقامات این شرکت ژاپنی اخیراً طی گفتگویی، تعهد و وفاداری خود به سدان‌ها در زمانی که خریداران کراس‌اوورها و پیکاپ‌ها در حال افزایش هستند را بار دیگر اعلام کرده‌اند. به گفتهٔ آن‌ها، سرمایه‌گذاری روی سدان‌ها تصمیم بلندمدت خوبی خواهد بود زیرا در آینده هنوز هم برای این خودروها بازار وجود خواهد داشت. هرچند فروش سدان‌ها در چند سال گذشته کاهش داشته اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد کمی تثبیت شده باشد.

تویوتا همچنین از مرگ سدان‌های رقیب مثل شورلت کروز و ایمپالا، فورد فوکوس و فیوژن و اخیراً مزدا ۶ بهره‌مند شده است زیرا با حذف این رقبا، فروش سدان‌های تویوتا بهبود پیدا می‌کند. البته بااین‌وجود مقامات این شرکت ژاپنی گفته‌اند که ممکن است در آینده در سدان‌های خود تغییراتی ایجاد کنند اما هنوز دراین‌باره هیچ تصمیمی گرفته نشده است. تویوتا معتقد است که هنوز هم در بازار خریداران زیادی هستند که سدان‌ها را دوست دارند و به خرید کراس‌اوورها علاقه‌مند نیستند. البته به‌احتمال‌زیاد، روند محبوبیت کراس‌اوورها هم ادامه خواهد یافت و به همین دلیل تویوتا امید زیادی به کرولا کراس داشته و انتظار دارد این کراس‌اوور جدید بتواند حدود یک‌سوم از فروش کرولا را به خود اختصاص دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2558 ديدگاه)

    برای چی نباید وفادار باشه وقتی مثل هلو داره میفروشه .
    محبوبیت تویوتا چیزی نیست که بشه تو چند خط توضیحش داد .
    افسوس برای بازار خودرویی مضحک ، تشنه و سرکوب شده ایران !

  2. زیزیگولو

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6055 ديدگاه)

    همونطوری که بازار شاسی بلندا و پیکاپا در حال گسترشه و بازار سدانها رو به افول هستشو دیگه محبوبیت سابق رو ندارن و درسته که الآن شاسی بلندا بیشترین محبوبیتو دارن ولی بازار دائما در حال تغییر هستش و ممکنه در آینده ذائقه مردم دوباره تغییر کنه و بره سمت سدانها ولی اگرم قرار باشه که تویوتا بخاد سدانها‌ رو از سبد خودش حذف کنه حداقل بعیده که سدان محبوبی مثل کمری از سبد تویوتا حذف بشه

  3. mohamadreza

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    دوستان یه سوال البته یکم نامربوطه به بحث
    تفاوت ب ام وM5و M8تو چیه؟
    موتوراشون که عین هم هستش
    فقط M8بزرگتر هستش
    منظورم اینه که توی امکانات و تجهیزات رفاهی باهم تفاوت دارن؟!

    1. دانیال

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (610 ديدگاه)

      برای بِ ام و اعداد زوج مثل ۴ و ۸ خودروهای اسپرت تر با ظاهری کوپه مانند رو نمایش میدن مثل m4 و m8 یا مثلا شاسی بلندهایی مثل x4 و x6 . اما خودروهایی با اعداد فرد نامگذاری میشن که فرم بدنه و ظاهرشون خانوادگی ترِ و عمدتاً فضا برای سرنشینان راحت تر هستش مثل همین m5 که مثال زدید یا مثلا شاسی بلند های x5 و x7 . ( البته ناگفته نماند که شرکت بِ ام و استراتژیش ساخت خودروهای اسپرت با گرایش به لوکس بودنه یعنی لوکسترین و گرونترین محصولاتش هم در حد خیلی بالایی اسپرت هم هستندمثل سری ۷ . و مثلا سری ۵ که فرمایش کردین با اینکه به نسبت خانوادگی تر و راحت تره اما یه نسخه خیلی اسپرت و فوق‌العاده هم داره که cs نامگذاری میشه )

  4. AHMET 2002

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1452 ديدگاه)

    الان فروش کرولا کراس هم به کرولا جمع میشه؟
    اینا ک دوتا خودرو جدان

  5. BenzSLR

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1945 ديدگاه)

    دمش گرم سدان ها از اون کراس لوور ها خیلی بهترن .

  6. mm.y@rlou

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    من خودم عاشق این نسل فعلی کمری هستم واقعا خودروی قابل اعتمادی هست

  7. فرید

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    فقط جان تویوتا یخورده رو طراحی ظاهری کار کن!
    آخه الان تو سال 2021 این طراحی ها چنگی به دل نمیزنه.
    این همه شرکتهای مطرح دیگه دارن سدان های خوشکل میفرستن به بازار.
    آخه مشتریان تویوتا چه گناهی دارن؟

  8. امیر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (604 ديدگاه)

    خوبه که وفادار می مونه. ولی واقعا از بازنشتگی مزدا 6 ناراحت شدم.
    چون خداوکیلی ماشین خیلی خوبیه.

  9. میثم

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3594 ديدگاه)

    کرولا کراس برای من از هر نظر استاندارد و مناسبه
    بخصوص اگه هیبریدی باشه
    حتی یاریس کراس هم با موتور 3 سیلندر هیبریدی برای من کافیه
    من واقعا نیازم به ماشین در این حده
    ولی حیف که حتی از نزدیک هم نمیتونم ببینمشون
    خریدن پیشکش

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4603 ديدگاه)

    من از سدان های تویوتا فقط کمری اونم همون مدل ۲۰۰۶اش رو دوست داشتم، بقیه شون زیاد باب میل من نیست،باز خداروشکر فعلا فیوژن نفس می‌کشه گرچه اونم دیگه آخراشه…

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Aryan🥋🥋🥋judo

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (573 ديدگاه)

      آمریکایی ها دیگه سدان ساز های خوبی نیستن فقط پیکاپ و suv های فول سایز خوبی میسازن سدان های خانوادگی تخصص ژاپنی هاست

      1. Farzad

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2558 ديدگاه)

        سدان های ژاپنی حرف اول و آخر رو میزنن .
        کمری ، سیویک ، کرولا ، آکورد ، سنترا ، آلتیما ، …

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4603 ديدگاه)

        متاسفانه قبلا خوب بودن الان دیگه زدن جاده خاکی…

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. BenzSLR

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1945 ديدگاه)

      بدبختانه خدا اون دوران رو بیامرزه که آمریکایی ها سدان هایی با طول بیش از ۵ متر میساختن

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4603 ديدگاه)

        حیف واقعاً…

  11. Ali

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    ایول به تویوتا

  12. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    شاید خیلی ها خوششون نیاد اما من عاشق آوالون هستم خیلی خوشگله

  13. محمد مختاری آذر

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (998 ديدگاه)

    واقعا تویوتا عالی هستش یکی از بهترین مهندسی ها رو داره شما اگر موتور و بخش هیبریدی رو مقایسه کنید متوجه مهندسی درجه یک میشید که واقعا هیبریدی های درجه یک میسازه و کارشم تو سدان سازی عالی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا