سروقامتان نمی‌میرند: تویوتا سکویا 2018

دوشنبه 14 اسفند 1396 - 15:30
مطالعه 8 دقیقه
2018_toyota_sequoia_LIFE1
تویوتا سکویا که از سال 2008 با همین شکل و شمایل به بازار عرضه می‌شود، برای سال 2018 با چهار تریم SR5 ، TRD Sport، Limited ، Platinum روانه میدان...
تبلیغات

تویوتا سکویا که از سال 2008 با همین شکل و شمایل به بازار عرضه می‌شود، برای سال 2018 با چهار تریم SR5 ، TRD Sport، Limited ، Platinum روانه میدان شده است. قیمت این خودرو در نسخه پایه از 49,595 دلار شروع شده و به بیش از 65,305 دلار در نسخه پریمیوم می‌رسد. نمونه مورد بررسی در این مقاله از نوع پریمیوم بوده و با بهره‌مندی از پکیج صوتی Entune، بهای آن معادل 69,944 است. برای سال 2018، سکویا از جلوپنجره جدید چهار میله‌ای، سپر جلو کم ارتفاع تر و چراغ‌های جدید LED بهره‌مند شده است.

رقبای این خودرو به دو دسته تقسیم می‌شوند: آنهایی که در مسیر زمختی و قدرت بیشتر گام برمی‌دارند مانند شورولت تاهو و نیسان آرمادا، و آنهایی که به سمت کارایی بیشتر پیش می‌روند مانند فورد اکسپدیشن.

همانند سایر حریفان، سکویا هم از ساختار کلاسیک بدنه-روی-فریم استفاده می‌کند و بر روی شاسی مستقل چهارچرخ می‌نشیند. سکویا یکی از معدود شاسی بلندهایی است که شیشه عقبی آن باز وبسته می‌شود؛ این کار موجب گردش بهتر هوا در بخش عقب و جای دادن بی دردسر خرده ریزها بر روی وسایل قرار داده شده در قسمت بار می‌شود. دو نسخه پریمیوم و لیمیتد مجهز به سامانه برقی خواباندن صندلی‌ها ردیف سوم با درجه 60/40 هستند. صندلی‌های ردیف دوم نیز با نسبت 40/20/40 به صورت دو و یا سه نفره قابل سفارش هستند.

همچنین سرنشینان ردیف عقب به دو عدد جک 3.5 میلیمتری هدفون به همراه نمایشگر سقفی و یک پریز برق 120(به ظرفیت حداکثر 100وات) دسترسی دارند.

با خوابانیدن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، حجم فضای قسمت بار تا 3401 لیتر قابل گسترش است. همچنین معادل 1856 لیتر فضا در قسمت پشت صندلی‌های ردیف دوم و 535 لیتر حجم هم در ورای ردیف سوم وجود دارد.

کابین این خودرو بسیار بزرگ و جادار است و از نظر فضای پا و سر مشکلی برای سرنشینان وجود ندارد اما گاهی اوقات این فضای برزگ میتواند مانع دسترسی آسان به تنظیمات مختلف شود. برخی مواقع نیز تابش آفتاب به صفحه نمایشگر از میزان خوانایی آن می‌کاهد.

پیشرانه هشت سیلندر وی شکل به حجم 5.7 لیتر مانند سال‌های گذشته در نقش نیروگاه سکویا ظاهر شده است. توان خروجی این پیشرانه معادل 381 اسب بخار و گشتاور حاصل از آن برابر 544 نیوتن‌متر است. وزن این خودرو معادل 2840 کیلوگرم است و ظرفیت یدک‌کشی این خودرو نیز معادل تقریبی 3170 تا 3260 کیلوگرم است که نسبت به سایر رقبا در پایین جدول قرار می‌گیرد.

سیستم تعلیق عقب از نوع تنظیم‌شونده بوده که در نتیجه از بابت میزان بار در قسمت عقب خودرو و یا یدک کشی، برای ارتفاع قسمت عقب خودرو مشکلی به وجود نمی‌آید. سیستم تعلیق خودرو نیز از طریق یک سوییچ به سه حالت کامفورت، نرمال و اسپرت قابل تنظیم است. هر کدام از این حالتها میزان سفتی تعلیق خودرو را به حد قابل توجهی دستخوش تغییر می‌نمایند. به طوری که در حالت اسپرت بسیار سفت و در حالت کامفورت کاملا نرم و مناسب گشت و گذار در بزرگراه می‌شود. در حالت اسپرت و عبور از جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی، توانایی سکویا در عبور از پیچ حقیقتا ستودنی بود.

سامانه چهارچرخ محرک سکویا از نوع چند حالته است. در حالت فول-تایم، این سیستم برای کلیه مواقع کاربرد خواهد داشت؛ یک وضعیت قفل شونده دیگر هم وجود دارد که حرکت در دنده سنگین را برای عبور از شیب و سطوح لغزنده، تسهیل می‌نماید. دیفرانسیل قفل شونده مرکزی نیز نیرو پیشرانه را به صورت 50/50 بین چرخ‌های عقب و جلو تقسیم می‌نماید. سیستم کنترل کشش ترمز-پایه هم به منظور تحدید میزان غلتش انفرادی هریک از چرخ‌ها به کار می‌رود.

میزان مصرف سوخت این خودرو به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی معادل 18.1 و 13.8و 16.8 لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. از این بابت رقبای سکویا بسیار بهتر عمل می‌نمایند و مصرف سوخت کمتری دارند. حجم باک این خودرو 100 لیتر بوده که ناکافی به نظر می‌رسد و گیج بنزین آن چندان دقیق کار نمی‌کند. دید عقب خودرو نیزدر حد کاملا مناسبی بوده و دوربین عقب از وضوح مناسبی برخوردار است تا نیازی به فرمان دادن دیگران برای دنده عقب رفتن این جانور پیل پیکر نباشد.

از جمله تجهیزات ایمنی بکار رفته در تویوتا سکویا می‌توان موارد ذیل را نام برد:

فناوری توقف هوشمند، ایربگ‌های دو مرحله‌ای، ایربگ‌های جانبی جاسازی شده در تمام صندلی‌ها، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار انحراف از مسیر، هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و نوربالای خودکار.

در پایان این طور می‌شود بیان نمود که تویوتا سکویا در نوع خودش اتومبیل مناسبی است اما یک مشکل اساسی دارد و آن این که دیگر قدیمی شده است. بر اساس اطلاعات ما نسل جدید تویوتا تاندرا در سال 2019 وارد بازار می‌شود و احتمالا نسل جدید سکویا نیز پیش از آن رونمایی شود. بنابراین بهتر است منتظر نسل جدید سکویا بمانیم.

منبع: cars

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.