این خودروی جدید که برای اولین بار با مدل 2020 عرضه میشود به لطف سود بردن از برخی ویژگیهای سفارشی همچون روف راک یاکیما، رینگهای 17 اینچی TRD، پوشش مشکی آینههای جانبی، دستگیرههای درب جانبی و اسپویلر سقفی و همچنین نشانها و لوگوهای تیرهی تویوتا جلوهی دیگری یافته است.
داخل کابین این شاسیبلند سرسخت صندلیهای جدید با نوشتهی TRD روی پشتسریها دیده میشود. کفپوشهای چهارفصل، پوشش داخل محفظه بار و... جزو ویژگیهای 4 رانر ونچر ادیشن هستند.
همچنین روف راک یاد شده از فولاد هوی دیوتی ساخته شده و میتوان روی آن وسایلی با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 1321/1219/165 میلیمتری را قرار داد.
وقتی که بحث آفرود به میان آید این خودرو تواناییهای زیادی خواهد داشت زیرا بر پایهی نسخهی TRD آفرود پریمیوم شکل گرفته است. به این ترتیب شاهد سیستم چهار چرخ محرک پارهوقتی هستیم که دارای جعبه انتقال 2 سرعته با دندهسنگین قابل انتخاب میباشد. همچنین قفل دیفرانسیل عقب نیز وجود دارد که در صورت نیاز بر کشش خودرو در دندهسنگین میافزاید.
لیست تجهیزات استاندارد این خودرو نیز شامل کرال کنترل است که باعث ترمز سرعت پیشرانه و نیروی ترمز میشود تا خودرو در سربالایی و سرپایینی با سرعت متناسب با شیب مسیر حرکت کند. کنترل کشش فعال هم بهصورت استاندارد وجود دارد که نیروی پیشرانه را در صورت تشخیص هرزگردی به چرخ های موردنیاز انتقال میدهد تا کشش لازم وجود داشته باشد. نهایتاً باید به سیستم انتخاب مسیرهای متنوع اشاره کنیم که با کنترل سرعت چرخش چرخ باعث بهبود چسبندگی میشود.
بالاتر از همهی اینها باید به تمامی تکنولوژیهای بهروز شدهی 4 رانر ونچر ادیشن اشاره کرد که برخی از آنها عبارتاند از سیستم مولتیمدیای جدید با صفحه لمسی 8 اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا. همچنین در پشت آمپرها نیز یک صفحهنمایش 4.2 اینچی قرار گرفته است. دو پورت USB برای سرنشینان عقب، کلید هوشمند با استارت دکمهای و بستهی ایمنی تویوتا نیز جزو ویژگیهای این شاسیبلند ژاپنی هستند.