دوئل تویوتا هایلوکس و ایسوزو D-Max

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Hilux-Vs-D-Max
در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال نگاهی داریم به کلاس پیکاپ‌های متوسط. این دسته از پیکاپ‌ها در بیشتر کشورهای دنیا خودروهای محبوبی هستند...
تبلیغات

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال نگاهی داریم به کلاس پیکاپ‌های متوسط. این دسته از پیکاپ‌ها در بیشتر کشورهای دنیا خودروهای محبوبی هستند و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان نماینده‌ای در این بخش دارند که موجب شده سگمنت پیکاپ‌های متوسط به سگمنتی شلوغ و بسیار رقابتی تبدیل گردد. این پیکاپ‌ها برخلاف وانت‌های تولیدی کشورمان، از لحاظ سطح تجهیزات و راحتی دست‌کمی از SUVهای مجهز بازار ندارند. همچنین این خودروها در کشورهایی چون تایلند و استرالیا بیش از دیگر جاهای دنیا محبوب هستند و به همین دلیل این کشورها را بهشت پیکاپ‌ها می‌دانند. البته در ایالات‌متحده به دلیل حضور پیکاپ‌های بزرگ، پیکاپ‌های متوسط تا حدودی در حاشیه قرار گرفته و فروش پایین‌تری دارند. وانت‌های حاضر در این گروه شامل نمونه‌های زیر می‌شود:

شورولت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

مرسدس بنز X کلاس

فورد رنجر

تویوتا هایلوکس

تویوتا تاکوما

ایسوزو D-Max

هوندا ریج‌لاین

نیسان ناوارا

میتسوبیشی ترایتون

مزدا BT50

فولکس‌واگن آماروک

فولکس‌واگن ترنسپورتر پیکاپ

رنو آلاسکان

فیات تورو

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

همان‌طور که مشخص است سازندگان ژاپنی بیشترین نماینده را در این کلاس دارند به‌گونه‌ای که تقریباً نزدیک به نصف شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند به همین دلیل در اولین دور از دوئل‌های این گروه دو پیکاپ ژاپنی یعنی ایسوزو D-Max و تویوتا هایلوکس به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

ایسوزو D-Max

D-Max به همراه مدل MU-X تنها محصولات سبک شرکت ایسوزو هستند چراکه این شرکت برخلاف گذشته، فعالیت خود در بخش خودروهای سبک را بسیار محدود کرده و بیشتر بر روی محصولات تجاری سنگین تمرکز نموده است. D-Max تنها پیکاپ این شرکت ژاپنی است که در سال 2002 به‌عنوان جایگزین مدل فَستر معرفی شد. این خودرو از پلت‌فرم جنرال موتورز استفاده می‌کرد که با شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون مشترک بود. پس از ده سال نهایتاً در سال 2012 نسل دوم D-Max معرفی شد که بازهم از پلت‌فرم جنرال موتورز استفاده می‌کند. این در حالی است که چندی پیش نسل نخست D-Max توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه شد. نسخهٔ سواری SUV این خودرو نیز با نام ایسوزو MU-X تولید می‌شود. هرچند ایسوزو برای D-Max از پلت‌فرم جنرال موتورز بهره جسته است اما از پیشرانه‌های ساخت خودش برای آن استفاده می‌کند که همگی از نوع دیزلی هستند. ما برای این دوئل قوی‌ترین پیشرانهٔ D-Max را انتخاب کرده‌ایم که یک نمونهٔ 3 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با 175 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور است. همچنین این پیکاپ در انواع بسیار مختلفی چون تک کابین و دو کابین، شاسی پایین و شاسی بالا، تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل و... عرضه می‌گردد که نمونهٔ دو کابین دو دیفرانسیل آن در رقابت ما شرکت کرده است.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس یکی از باسابقه‌ترین پیکاپ‌های دنیا است و از شهرت بالایی در سراسر دنیا برخوردار است. پیشینهٔ این پیکاپ جان‌سخت ژاپنی به سال 1968 و معرفی نسل نخستش بازمی‌گردد. حیات هایلوکس از این سال تاکنون بی‌وقفه ادامه داشته است و به‌زودی به سن پنجاه‌سالگی خواهد رسید؛ یعنی نیم‌قرن تجربه و موفقیت. این وانت هم‌اکنون در نسل هشتم خود قرار دارد که در ماه می 2015 در بانکوک رونمایی شد. هایلوکس از دیرباز در کشورمان هم حضور داشته است و ازاین‌روی برای ما ایرانیان هم خودروی کاملاً شناخته‌شده‌ای است. البته از سال 1995 به بعد، تویوتا پیکاپ جدیدی بنام تاکوما را برای شمال آمریکا معرفی کرد و عرضهٔ هایلوکس را در این منطقه خاتمه داد. سازندهٔ ژاپنی برای هایلوکس پیشرانه‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌کند که شامل نمونه‌های دیزلی و بنزینی چهار سیلندر و شش سیلندر می‌شود. ما برای این دوئل و جهت هماهنگی با دیگر پیکاپ ژاپنی این نبرد، پیشرانهٔ 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل را برای هایلوکس برگزیده‌ایم که 175 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور دارد. هایلوکس موردبررسی ما نیز مانند D-Max از نوع دو دیفرانسیل دو کابین است.

 

مشخصات فنی

تویوتا هایلوکس

ایسوزو D-Max

پیشرانه

2.8 لیتری 4 سیلندر

3 لیتری 4 سیلندر

قدرت

175 اسب بخار

175 اسب بخار

گشتاور

420 نیوتن متر

430 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

مصرف سوخت

7.6 لیتر (ترکیبی)

7.7 لیتر (ترکیبی)

طول

5.33 متر

5.29 متر

وزن

1955 کیلوگرم

1925 کیلوگرم

ظرفیت بار

1045 کیلوگرم

1250 کیلوگرم

ظرفیت کشش

3.5 تن

3.5 تن

قیمت پایه

30,170 دلار

28,350 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9748951]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.