دوئل هیوندای سوناتا N Line و تویوتا کمری TRD
مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD |
؟ | |
کیا استینگر | بیوک رگال GS |
؟ | |
فولکسواگن آرتئون R | پژو 508 PSE |
؟ | |
فورد فیوژن اسپرت | کیا K5 GT |
؟ |
هیوندای سوناتا N Line
تاریخ معرفی: سپتامبر 2020
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: پنج سال یا 96 هزار کیلومتر
چکیده: سوناتا N Line یکی از گرانترین خودروها در کلاس خود محسوب میشود اما عملکرد قوای محرکهٔ آن در این کلاس جزء بهترینها است و هندلینگ جذابی دارد. بزرگترین مشکل این خودرو قیمت آن است که تقریباً همسطح کیا استینگر 300 اسب بخاری یا دوج چارجر 292 اسب بخاری قرار میگیرد. هردوی این سدانهای محرک عقب سطحی از لذت رانندگی را ارائه میکند که سوناتا N Line نمیتواند مثل آنرا داشته باشد؛ اما غیر از این مورد، سوناتا N Line یک سدان اسپرت تقریباً عالی است.
تویوتا کمری TRD
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2018
پلتفرم: TNGA تویوتا
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر
چکیده: ایدهٔ یک کمری اسپرت عجیب به نظر میرسد اما عجیب بودن به این معنا نیست که نمیتواند خوب باشد زیرا کمری TRD با افزودن شخصیت اسپرت بدون قربانی کردن ویژگیهای اساسی یک سدان خانوادگی، ثابت میکند که سدانهای میان سایز خانوادگی هم میتوانند حال و هوای اسپرت داشته باشند؛ اما بهطورکلی، کمری TRD ویژگیهای تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازهای دارد که نشان میدهد کمری پایه چقدر خوب است و بینقص است.
مقایسهٔ مشخصات فنی
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD | |
پیشرانه | 2.5 لیتری I4 | 3.5 لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | 290 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 420 نیوتن متر | 362 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | 5.0 ثانیه | 5.6 ثانیه |
مسافت 400 متر | 13.6 ثانیه | 14.2 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 215 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 46.3 متر | 47.5 متر |
شتاب جانبی | 0.93 جی | 0.94 جی |
مصرف سوخت | 8.7 لیتر ترکیبی | 9.4 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 56 لیتر | 60 لیتر |
وزن | 1606 کیلوگرم | 1627 کیلوگرم |
طول | 4,900 میلیمتر | 4,943 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,840 میلیمتر | 2,824 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 453 لیتر | 427 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت پایه آمریکا | 34,305 دلار | 33,180 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="21"]