کل‌کل جالب تویوتا سوپرا و GR یاریس در پیست هاکنهایم

یک‌شنبه 8 فروردین 1400 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
Toyota-GR-Yaris---Hockenheim-GR-SUPRA-02
ما می‌دانیم که تویوتا GR یاریس یک هرکول جیبی بوده و می‌تواند با خودروهای قوی‌تر از خود هم سرشاخ شود. همچنین از این موضوع آگاهیم که تویوتا GR سوپرا...
تبلیغات

ما می‌دانیم که تویوتا GR یاریس یک هرکول جیبی بوده و می‌تواند با خودروهای قوی‌تر از خود هم سرشاخ شود. همچنین از این موضوع آگاهیم که تویوتا GR سوپرا یک خودروی اسپورت است که توانایی قابل‌توجهی در پشت سر گذاشتن پیچ‌های سرسخت جاده‌ها دارد. اگر این دو محصول دوست‌داشتنی تویوتا در پیست مسابقه همدیگر را ملاقات کنند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ چیزهای خوب، بسیار خوب...

گاهی اوقات ویدئوهای منتشر شده از خودروها در پیست می‌تواند مضحک باشد اما این کلیپ کاملاً هیجان‌انگیز است. کل‌کل سوپرا و GR یاریس در پیست مشهور هاکنهایم در آلمان رخ داده و ویدئو زمانی شروع می‌شود که راننده متوجه حضور یک تویوتای دیگر در جلوی خود می‌شود. طبق آنچه در ویدئو گفته می‌شود راننده مجبور به پشت سر گذاشتن خودروی جلویی بوده و این موضوع معمولاً در مراسم آغاز بکار پیست اتفاق می‌افتد؛ و نکته این است که یاریس این کار را انجام می‌دهد.

به مدت 9 دقیقه شاهد کل‌کل جذاب دو محصول تویوتا در این پیست هستیم. سوپرا در مسیرهای مستقیم پیش می‌افتد اما در پیچ‌ها نمی‌تواند به‌طور کامل از دست یاریس فرار کند. قطعاً وجود خودروهای دیگر در پیست روی عملکرد هر دو خودرو مؤثر بوده و اینجا شاید اوضاع به نفع یاریس باشد؛ اما پیش از آنکه درباره قدرت‌های متفاوت یاریس و سوپرا قضاوت کنید باید بدانید چند بخش پیست عاری از خودروهای دیگر بوده و GR یاریس هنوز هم نشانی از شکست را بروز نمی‌دهد. داده‌ها نشان می‌دهند این هاچبک تیز و فرز در پیچ‌ها نیروی 1.3 جی را تحمل می‌کند و پیشرانه 3 سیلندر توربو در مسیرهای مستقیم دستیابی به سرعت‌های بالاتر از 210 کیلومتر در ساعت را نیز میسر می‌کند. این عملکرد برای خودرویی که نصف سیلندرهای سوپرا را دارد اصلاً بد نیست.

اما یک لحظه صبر کنید! از کجا می‌دانیم که خودروی جلوی یاریس سوپرای 6 سیلندر است؟ مالک خودرو پیام تبریکی را علاوه بر پیام‌های دیگر ارسال می‌کند. رطوبت اندکی روی پیست هم کشش را تحت تأثیر قرار داده و راننده هنوز در یافتن محل‌های صحیح ترمز گرفتن کمی به تقلا می‌افتد. به منظور رفع همه شک و تردیدها مالک خودرو ویدئو دیگری را از همان روز پست کرده و گفته که این سوپرا از نوع 3.0 می‌باشد.

در کل باید گفت انتخاب لاستیک مناسب و راننده ماهر جزو فاکتورهای مهم در پیست است؛ اما این موارد باعث نمی‌شوند از علاقه ما به GR یاریس ذره‌ای کم شود.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.