رقابت پیست میان فلفلهای تیز! یاریس GR و مینی JCW
مینی کوپر S JCW در پیست هوکنهایم به مصاف تویوتا GR یاریس رفته است تا با زدن یک دور سریع، مشخص شود کدامیک از این هاچبکهای داغ کوچک سریعتر هستند. البته شاید بگویید چرا بجای مینی مذکور، مدل JCW GP که قدرت بیشتری دارد انتخاب نشده است. اسپرت اتو که برگزارکنندهٔ این رقابت است در پاسخ به این سؤال میگوید مدل JCW GP فقط با لاستیکهای نیمه اسلیک عرضه میشود و این عادلانه نخواهد بود زیرا همهٔ خودروها باید از لاستیکهای اسپرت معمولی استفاده کنند.
بنابراین، کوپر S JCW با لاستیکهای 205 پیرلی P Zero که روی رینگهای 17 اینچی آلیاژی قرار گرفتهاند و پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 230 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور پای به این رقابت گذاشته است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود و این هاچبک داغ بریتانیایی را ظرف 6.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. البته در صورت سفارش گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، از این زمان دودهم ثانیه کم میشود. JCW با گیربکس دستی در آزمایش اسپرت اتو هوکنهایم نیز زمان 2 دقیقه و 9.6 ثانیه را به ثبت رساند.
از سوی دیگر، یاریس GR قلب کوچکتری دارد که از نوع 1.6 لیتری سه سیلندر توربو است اما خروجی بالاتری معادل 260 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این هاچبک ژاپنی هم شش سرعتهٔ دستی است اما برخلاف مینی، نیروی موتور را به هر چهارچرخ انتقال میدهد. یاریس GR به لطف این قوای محرکه، ظرف 5.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت را دارد. این ماشین با لاستیکهای 225 میشلن پایلوت اسپرت 4S روی رینگهای 18 اینچی به این پیست آمده و تایم 2 دقیقه و 3.8 ثانیه را ثبت میکند تا با اختلافی قابلتوجه، رقیب بریتانیایی خود را مغلوب کند.